Mittaristojen yms salavalikkoja?

Vastaa Viestiin
Avatar
Melody
Viestit: 585
Liittynyt: 04.10.2005 18:38

Mittaristojen yms salavalikkoja?

Viesti Kirjoittaja Melody »

W203:ssa on tunnetusti mittaristossa salavalikko, näkee joitakin asioita (ei voi muistaa mitä).
Siihen pääsee jollakin näppäinyhdistelmällä, eli ratin avulla.
Onko W210 sama juttu, entä W211?
Jos on, niin pääseekö mittaristotestiin "ilman autoa", eli jos mittaristo on pöydällä?
Tjoo, missä kaikki halvat autot on?
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Mites nämä 203:n salavalikot saa näkyviin. :?:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1939
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

karvine kirjoitti:Mites nämä 203:n salavalikot saa näkyviin. :?:
203:ssa virta päälle ja nopeasti kolme painallusta R-napista. Ei kannata leikkiä kaikkien asetusten kanssa.

Taisi olla sama W211:ssä, W221:ssä jo eri kun siinä ei ole tuota R-nappulaa.

Jos ei toimi W211/W210:ssä noin niin pitää varmaan katsoa "kirjoista".
Avatar
Merzedes
Viestit: 205
Liittynyt: 30.11.2006 2:21
Paikkakunta: Helsinki 00200

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Tyhmyyteni ilmaisen ja kysyn: Mikä on tuo R-nappi?
W203 C220CDi A + Britti-Bemari.
Kuva
Kuva
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1939
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Merzedes kirjoitti:Tyhmyyteni ilmaisen ja kysyn: Mikä on tuo R-nappi?
Siis se Reset-nappi mittariston reunassa, en muista mitä sillä 203:ssa tehdään mutta ennen nollattiin trippi ja säädettiin mittariston valojen voimakkuutta.
Avatar
Kari_H
Viestit: 3
Liittynyt: 10.1.2008 12:50
Paikkakunta: Jyskä

Viesti Kirjoittaja Kari_H »

Voisitko "tähtikuljettaja" tarkistaa vielä sieltä "kirjoista".
En saanut S210:ssä näkyviin mitään uutta tuolla neuvomallasi konstilla. Enkä millään itse keksimällänikään.

Auto siis on E 320 CDI farmari vm. 2001.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1939
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Kari_H kirjoitti:Voisitko "tähtikuljettaja" tarkistaa vielä sieltä "kirjoista".
En saanut S210:ssä näkyviin mitään uutta tuolla neuvomallasi konstilla. Enkä millään itse keksimällänikään.

Auto siis on E 320 CDI farmari vm. 2001.
Ei taida siihen 210:iin olla samanlaista mittaristofunktiota kuin tuossa 203:ssa ja 211-korissa. 203, 215 ja 220 -koreissa jotain löytyy vuosimallista 2002 lähtien, 211 sedanissa vuosimallista 2003 alkaen ja sitten kaikissa 209 ja 221.2 koreissa. 221/216 koreissa sama muuten mutta se aktvointi erilainen kun se R-nappi on noissa säästetty pois.

Ehkä 210:ssäkin jotain vastaavaa voi olla mutta itse en ole käyttänyt enkä ole siihen liittyviä juttuja nähnyt. Näyttää siltä että kyse on vuoden 2002 lopulla käyttöön otettu ominaisuus.
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

210 ei taida olla kuin mittariston kielen vaihto, tai ainakaan ei ole minulla tiedossa. Virrat päälle ja yhtä aikaa R ja 0 napista niin kauan että tulee kielivalikko. Siitä sitten vain haluamasi kieli ja virrat pois päältä.
Avatar
kalev
Viestit: 28
Liittynyt: 25.10.2005 22:50
Paikkakunta: Eesti

Viesti Kirjoittaja kalev »

Jos W210 automaatti-ilmastointinen, niin täytyy pitää rest nappia alhaalla vähän aikaa ja rupeaa näkymään kaikenlaista.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1939
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

kalev kirjoitti:Jos W210 automaatti-ilmastointinen, niin täytyy pitää rest nappia alhaalla vähän aikaa ja rupeaa näkymään kaikenlaista.
Tämä toimii myös 211:ssä jos nelialueilmastointi. Nuo vaan näyttävät vähän eri asioita kuin tuo clusteri.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

kalev kirjoitti:Jos W210 automaatti-ilmastointinen, niin täytyy pitää rest nappia alhaalla vähän aikaa ja rupeaa näkymään kaikenlaista.
Mitähän kaikkea sieltä löytyy???
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

kalev kirjoitti:Jos W210 automaatti-ilmastointinen, niin täytyy pitää rest nappia alhaalla vähän aikaa ja rupeaa näkymään kaikenlaista.

Niin mitäs tuolla meinaa nuo kaikki tuolla meinaapi? Ainaki siellä taisi jännitteen näkymään...


T.sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

mika.t oli taas nopeampi :P



T.sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Pistetäänpäs vähän tuota mutu-tietoa tähän nytten ku sellailin tuota valikkoa. Eli siis rest - nappia painamalla se saadaan toimimaan se valikko ko riittävän kauan pohjassa pitää. Sitten tulee sellainen valikko miss' vasemman puolen eli kuskin puoleisen lämpötilan kohdalle "valikon" numero. Oikealle puolelle sitten tulee minkäkin valikon tiedot. liikkua voi nuilla auto painikkeilla mitkä siinä molemmilla reunoilla löytyy en nyt äkkiseltään muista kummalla ylös ja kummalla alas vaikka justiinsa autosta tulin :happy: . Tossa sit pientä listaa siitä, mitä sieltä valikoista löytyy tai ainakin luulen niiden olevan kyseisen toiminnon ilmaisijoita:


21: kierrosluku ilman kahta numeroa esim. 07=700 kierrsota jne.

22=ajonopeus, tai ainakin siltä se vaikutti, hieman hitaasti tuntu päivittyvän vai onko tuo niin laiska sitten :roll:

24= jännite, en tiedä sitten että mistä se sen ottaa et onko järjestelmän jännite vai mikä.

Joku oli sitten vielä tuo lämpötila tai muu sisällä, taitaapi olla tuon sisällä olevan lämpötilahommelin (haistelijan) luku tuo mut en nyt ennää muista mikä numero se siellä valikossa oli.

Tämmösiä sain kassaan tuosta äkkiseltään kun seurailin ja jos joku viittis pistää kaikista jos vaan tietoa löytyy?

Sellainen hommeli sattu et tuo puhallin sitten lakkasi toimimasta kokonaan et en tiiä vaikuttiko tuo valikkojen selailu siihen tms. mut se sitten itestään rupes toimimaan ku sammuitin välillä ja käytin sulakkeet irti jne. ei kuitenkaan heti sulakkeen irroituksen jälkeen vaan ku olin jonkun aikaa ajanu menemään. Valaiskaa viisaammat et johtuko se tuosta vai mistä ja korjatkaa viisaammat jos nuo minun numerohommelit oli väärin tai muuta nuissa neuvoissa oli väärin.


T.Sankari

jos ei kukkaan tiedä niin voin kysäistä tolta yheltä kaverilta jos se tietäis tai veholla joku tietäis et mitä ne numerot ojn...
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1939
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Voihan noita arvailla mutta netistä löytyy kyllä tarkka lista. Ja sitten se vikakoodien lukutila erikseen!
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Vikakoodien luku homma onkin ollut esillä täällä mesellä ennenkin. Mutta että selviääkö tuosta ilmastoinnin paneelistä muutakin??

Eli tuo jännite, nopeus, kierrosluku? 8)
karvine
Teräshermo
Viestit: 785
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Viesti Kirjoittaja karvine »

Audissa ainakin ilmastoinnin näytöstä saa näkymään varmaan 100 eri kohtaa. Nopeus, paljon eri jännitteitä, moottorin ja ilman lämpötiloja ja todella paljon muuta. Listat löysin netistä kaivelemalla. Mersuunkin varmaan jostain löytyy.

Tuo ilmastoinnin nopeus-näyttö näyttää muuten saman mitä GPS. 8)

Ja kokeilin tuota 203:n "dyno-modea". Hyvin toimii. :D
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

juu. tutustuin itekki tuohon vasta. Löysin kaikenkaista jännää...
mm. jännite, nopeus. sisälämpötila. kierrosluku, puhallus lämpötila molemmille puolille erikseen, moottorin lämpötila,

Vielä jäi paljon valikoita selvittämättä...
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

tähtikuljettaja kirjoitti:Voihan noita arvailla mutta netistä löytyy kyllä tarkka lista. Ja sitten se vikakoodien lukutila erikseen!
no voisikos tähtikuljettaja valaista tämmöistä tyhmää mistä ne löytyy ne tarkat listat? :roll:



T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

tuommoset pongasin tuolta jenkkivoorumilta, huom nuo on sitten nuo arvot faarenheiteissa sun muissa :roll: näin vain mainitakseni

Sensor 1 (Inside Temp): 82
Sensor 2 (Outside Temp): 76
Sensor 3 (Left Heater Core Temp): 82 and later 114
Sensor 4 (Right Heater Core Temp): 84 and later 107
Sensor 5 (Evaporator Temp): 80
Sensor 6 (Engine Coolant Temp): 186
Sensor 7 (Refrigerant Pressure): 04
Sensor 8 (Refrigerant Temp): 91

10 Blower Control Voltage: 6.0V
11. Emission Sensor: 2.4V
12. Sun Sensor: 4.1V
20. Control Current for Auxiliary Fan: 3.2mA (Is this value too low?)
21. Engine Speed: 44 or 4,400rpm
22. Vehicle Speed: 0 (makes sense to me)
23. Terminal 58d: 32 or 32%
24. Battery Voltage: 13.3V
40. Software Status: 164
41. Hardware Status: 85
42. ???: 40
43. ???: 136

eli nuo kaks viimestä jäi siis vieläkin epätietoon eli jos joku viisas valaisisi lissää?

En tietenkään oo varma et onko nuo sitten samat nuissa meidän vehkeissä mut antavatpahan suuntaa...

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1939
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

InsaneMe kirjoitti:
tähtikuljettaja kirjoitti:Voihan noita arvailla mutta netistä löytyy kyllä tarkka lista. Ja sitten se vikakoodien lukutila erikseen!
no voisikos tähtikuljettaja valaista tämmöistä tyhmää mistä ne löytyy ne tarkat listat? :roll:

T.Sankari
No jos ne vikakoodit jo oli postattu niin tästä varmaan löytyy se "perusnäytön lista".
http://www.continentalimports.com/ser_ic40142a.html

Tämä vain tuli ensimmäisenä googlettamalla vastaan, löytyy tuolta muutakin aiheeseen liittyvää mutta en ota vastuuta sisällöstä sen paremmin kuin omista sanoistanikaan.
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 13.1.2008 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No voi prkl... :lol: Kauhealla vaivalla ihmettelin mitä nu kaikki eri valikot meinaa. Tänne on ilmestyny valmiit listat. :lol:

Hieno homma. :!: Ei tarvi enää lisäillä jännitemittaria. :!:
Ja ilmastoinin kylmäaineen määränkin voi päätellä paineista. :D

Mulla näytti 42, ja 43 arvoiksi 71 ja 152
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jaaha.. tuo 9. valikko ei vissiin pitäs olla käytössä?

Mulla se näyttää -5
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

No ei sieltä tetristä löytys, jos oikein kopeloisi :?: Sitähän voisi ohjata vaikka lämmönsäätimien hantaakeilla :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti:jaaha.. tuo 9. valikko ei vissiin pitäs olla käytössä?

Mulla se näyttää -5

tais itelläki näyttää sammaa tai sinne päin , täytyy ottaa nuista kuvvaa niin muistais et mitä arvoja sieltä löytyy. 7 tais olla tuo ilmastoinnin järjestelmän paine ja sehän näytti nollaa :oops: täytyypi yrittää jos sen kompuran sais vielä kuntoon huollattamalla, ei taia ne kompurat olla kovinkaan halpoja?

Mitäs Mika.Tllä näyttää tuo jännite tuolta paneelista katottuna? itsellä pyöri soitin ja vahvistimet päällä tuossa 13.3,13.5 luokkaa et onko ne lähelekään oikeen?


T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jännite pyörii ajossa siinä 13.5-13.6V Takalasin lämppäri ja kaikki valot päällä heiluu 13.1-13.3V
Käynnistyksen jlk jälkihehkutus päällä tyhjäkäynnillä 11.8V :D

Tuo on oikeasti hyvä että näkyy tuo. :D Samoin nopeus. :D
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

joo no itsellä ollu tuossa vdo daytonissa tuo jännitemittari ja nopeusnäyttökin mutta ei oo jaksanu tuota nopeuden signaalia viedä soittimelle ja nyt ei varsinkaan kannata enää 8) . Itsellä taitaa syödä aika hyvin nuo vahvistimet tuota jännitettä kun tuo toinen on 1200 digipääte ja erillissarjalle oma 4-kanavainen vahvistin.


T.sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep. Tosin digivahavarin ei pitäs kuluttaa niin paljoa virtaa kuin perinteisen A/B-luokan vahavarin.

Mussiikki vekeillä ei mulla heilu jännite. Osa syy saattaa olla kontissa majaileva 180Ah akku. :D 1000A käynnistysvirralla. Siinä ei paljoa jännite tipu edes startatessa. :D
Avatar
InsaneMe
Tolokun mies
Viestit: 1674
Liittynyt: 22.9.2006 11:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Mika.T kirjoitti:Jep. Tosin digivahavarin ei pitäs kuluttaa niin paljoa virtaa kuin perinteisen A/B-luokan vahavarin.

Mussiikki vekeillä ei mulla heilu jännite. Osa syy saattaa olla kontissa majaileva 180Ah akku. :D 1000A käynnistysvirralla. Siinä ei paljoa jännite tipu edes startatessa. :D
ot mut miten oot vetäny sille akulle johotukset ja onkos sulla se vakioakkukin siellä sitten käytössä? mihin oot pistäny sen akun sinne kontttiin? ja kuviahan täytyy tietenkin laittaa tuonne 290 rassailua :wink:


T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7186
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Lisä akun plussa vakio akun lussaan. Lisä akun maa auton runkoon.

Yhteensä 290Ah :lol:

Meni hermot kun syssyllä parina aamuna piti kaapeleilla pistää käyntiin töihin lähtiessä. DeSotosta 110Ah akku takapenkin alle ja konttiin iso akku lisäksi. :D Eipä ole sen jlk ollu virrasta uupelo vaikka wepastoakin välillä tulee ahkerasti huuatettua :lol:

Vanha akku oli Exiden basic 100Ah. Ei jaksa pyörittää Soton konettakaan kunnolla vaikka se seisoo lämpimässä tallissa. Vaikka ominaispaino mittarilla hutkittuna näyttää kaikki kennot hyviä lukemia.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”