Mittaristojen yms salavalikkoja?
Mittaristojen yms salavalikkoja?
W203:ssa on tunnetusti mittaristossa salavalikko, näkee joitakin asioita (ei voi muistaa mitä).
Siihen pääsee jollakin näppäinyhdistelmällä, eli ratin avulla.
Onko W210 sama juttu, entä W211?
Jos on, niin pääseekö mittaristotestiin "ilman autoa", eli jos mittaristo on pöydällä?
Siihen pääsee jollakin näppäinyhdistelmällä, eli ratin avulla.
Onko W210 sama juttu, entä W211?
Jos on, niin pääseekö mittaristotestiin "ilman autoa", eli jos mittaristo on pöydällä?
Tjoo, missä kaikki halvat autot on?
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
203:ssa virta päälle ja nopeasti kolme painallusta R-napista. Ei kannata leikkiä kaikkien asetusten kanssa.karvine kirjoitti:Mites nämä 203:n salavalikot saa näkyviin.
Taisi olla sama W211:ssä, W221:ssä jo eri kun siinä ei ole tuota R-nappulaa.
Jos ei toimi W211/W210:ssä noin niin pitää varmaan katsoa "kirjoista".
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei taida siihen 210:iin olla samanlaista mittaristofunktiota kuin tuossa 203:ssa ja 211-korissa. 203, 215 ja 220 -koreissa jotain löytyy vuosimallista 2002 lähtien, 211 sedanissa vuosimallista 2003 alkaen ja sitten kaikissa 209 ja 221.2 koreissa. 221/216 koreissa sama muuten mutta se aktvointi erilainen kun se R-nappi on noissa säästetty pois.Kari_H kirjoitti:Voisitko "tähtikuljettaja" tarkistaa vielä sieltä "kirjoista".
En saanut S210:ssä näkyviin mitään uutta tuolla neuvomallasi konstilla. Enkä millään itse keksimällänikään.
Auto siis on E 320 CDI farmari vm. 2001.
Ehkä 210:ssäkin jotain vastaavaa voi olla mutta itse en ole käyttänyt enkä ole siihen liittyviä juttuja nähnyt. Näyttää siltä että kyse on vuoden 2002 lopulla käyttöön otettu ominaisuus.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
kalev kirjoitti:Jos W210 automaatti-ilmastointinen, niin täytyy pitää rest nappia alhaalla vähän aikaa ja rupeaa näkymään kaikenlaista.
Niin mitäs tuolla meinaa nuo kaikki tuolla meinaapi? Ainaki siellä taisi jännitteen näkymään...
T.sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Pistetäänpäs vähän tuota mutu-tietoa tähän nytten ku sellailin tuota valikkoa. Eli siis rest - nappia painamalla se saadaan toimimaan se valikko ko riittävän kauan pohjassa pitää. Sitten tulee sellainen valikko miss' vasemman puolen eli kuskin puoleisen lämpötilan kohdalle "valikon" numero. Oikealle puolelle sitten tulee minkäkin valikon tiedot. liikkua voi nuilla auto painikkeilla mitkä siinä molemmilla reunoilla löytyy en nyt äkkiseltään muista kummalla ylös ja kummalla alas vaikka justiinsa autosta tulin . Tossa sit pientä listaa siitä, mitä sieltä valikoista löytyy tai ainakin luulen niiden olevan kyseisen toiminnon ilmaisijoita:
21: kierrosluku ilman kahta numeroa esim. 07=700 kierrsota jne.
22=ajonopeus, tai ainakin siltä se vaikutti, hieman hitaasti tuntu päivittyvän vai onko tuo niin laiska sitten
24= jännite, en tiedä sitten että mistä se sen ottaa et onko järjestelmän jännite vai mikä.
Joku oli sitten vielä tuo lämpötila tai muu sisällä, taitaapi olla tuon sisällä olevan lämpötilahommelin (haistelijan) luku tuo mut en nyt ennää muista mikä numero se siellä valikossa oli.
Tämmösiä sain kassaan tuosta äkkiseltään kun seurailin ja jos joku viittis pistää kaikista jos vaan tietoa löytyy?
Sellainen hommeli sattu et tuo puhallin sitten lakkasi toimimasta kokonaan et en tiiä vaikuttiko tuo valikkojen selailu siihen tms. mut se sitten itestään rupes toimimaan ku sammuitin välillä ja käytin sulakkeet irti jne. ei kuitenkaan heti sulakkeen irroituksen jälkeen vaan ku olin jonkun aikaa ajanu menemään. Valaiskaa viisaammat et johtuko se tuosta vai mistä ja korjatkaa viisaammat jos nuo minun numerohommelit oli väärin tai muuta nuissa neuvoissa oli väärin.
T.Sankari
jos ei kukkaan tiedä niin voin kysäistä tolta yheltä kaverilta jos se tietäis tai veholla joku tietäis et mitä ne numerot ojn...
21: kierrosluku ilman kahta numeroa esim. 07=700 kierrsota jne.
22=ajonopeus, tai ainakin siltä se vaikutti, hieman hitaasti tuntu päivittyvän vai onko tuo niin laiska sitten
24= jännite, en tiedä sitten että mistä se sen ottaa et onko järjestelmän jännite vai mikä.
Joku oli sitten vielä tuo lämpötila tai muu sisällä, taitaapi olla tuon sisällä olevan lämpötilahommelin (haistelijan) luku tuo mut en nyt ennää muista mikä numero se siellä valikossa oli.
Tämmösiä sain kassaan tuosta äkkiseltään kun seurailin ja jos joku viittis pistää kaikista jos vaan tietoa löytyy?
Sellainen hommeli sattu et tuo puhallin sitten lakkasi toimimasta kokonaan et en tiiä vaikuttiko tuo valikkojen selailu siihen tms. mut se sitten itestään rupes toimimaan ku sammuitin välillä ja käytin sulakkeet irti jne. ei kuitenkaan heti sulakkeen irroituksen jälkeen vaan ku olin jonkun aikaa ajanu menemään. Valaiskaa viisaammat et johtuko se tuosta vai mistä ja korjatkaa viisaammat jos nuo minun numerohommelit oli väärin tai muuta nuissa neuvoissa oli väärin.
T.Sankari
jos ei kukkaan tiedä niin voin kysäistä tolta yheltä kaverilta jos se tietäis tai veholla joku tietäis et mitä ne numerot ojn...
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Audissa ainakin ilmastoinnin näytöstä saa näkymään varmaan 100 eri kohtaa. Nopeus, paljon eri jännitteitä, moottorin ja ilman lämpötiloja ja todella paljon muuta. Listat löysin netistä kaivelemalla. Mersuunkin varmaan jostain löytyy.
Tuo ilmastoinnin nopeus-näyttö näyttää muuten saman mitä GPS.
Ja kokeilin tuota 203:n "dyno-modea". Hyvin toimii.
Tuo ilmastoinnin nopeus-näyttö näyttää muuten saman mitä GPS.
Ja kokeilin tuota 203:n "dyno-modea". Hyvin toimii.
no voisikos tähtikuljettaja valaista tämmöistä tyhmää mistä ne löytyy ne tarkat listat?tähtikuljettaja kirjoitti:Voihan noita arvailla mutta netistä löytyy kyllä tarkka lista. Ja sitten se vikakoodien lukutila erikseen!
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
tuommoset pongasin tuolta jenkkivoorumilta, huom nuo on sitten nuo arvot faarenheiteissa sun muissa näin vain mainitakseni
Sensor 1 (Inside Temp): 82
Sensor 2 (Outside Temp): 76
Sensor 3 (Left Heater Core Temp): 82 and later 114
Sensor 4 (Right Heater Core Temp): 84 and later 107
Sensor 5 (Evaporator Temp): 80
Sensor 6 (Engine Coolant Temp): 186
Sensor 7 (Refrigerant Pressure): 04
Sensor 8 (Refrigerant Temp): 91
10 Blower Control Voltage: 6.0V
11. Emission Sensor: 2.4V
12. Sun Sensor: 4.1V
20. Control Current for Auxiliary Fan: 3.2mA (Is this value too low?)
21. Engine Speed: 44 or 4,400rpm
22. Vehicle Speed: 0 (makes sense to me)
23. Terminal 58d: 32 or 32%
24. Battery Voltage: 13.3V
40. Software Status: 164
41. Hardware Status: 85
42. ???: 40
43. ???: 136
eli nuo kaks viimestä jäi siis vieläkin epätietoon eli jos joku viisas valaisisi lissää?
En tietenkään oo varma et onko nuo sitten samat nuissa meidän vehkeissä mut antavatpahan suuntaa...
T.Sankari
Sensor 1 (Inside Temp): 82
Sensor 2 (Outside Temp): 76
Sensor 3 (Left Heater Core Temp): 82 and later 114
Sensor 4 (Right Heater Core Temp): 84 and later 107
Sensor 5 (Evaporator Temp): 80
Sensor 6 (Engine Coolant Temp): 186
Sensor 7 (Refrigerant Pressure): 04
Sensor 8 (Refrigerant Temp): 91
10 Blower Control Voltage: 6.0V
11. Emission Sensor: 2.4V
12. Sun Sensor: 4.1V
20. Control Current for Auxiliary Fan: 3.2mA (Is this value too low?)
21. Engine Speed: 44 or 4,400rpm
22. Vehicle Speed: 0 (makes sense to me)
23. Terminal 58d: 32 or 32%
24. Battery Voltage: 13.3V
40. Software Status: 164
41. Hardware Status: 85
42. ???: 40
43. ???: 136
eli nuo kaks viimestä jäi siis vieläkin epätietoon eli jos joku viisas valaisisi lissää?
En tietenkään oo varma et onko nuo sitten samat nuissa meidän vehkeissä mut antavatpahan suuntaa...
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1939
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
No jos ne vikakoodit jo oli postattu niin tästä varmaan löytyy se "perusnäytön lista".InsaneMe kirjoitti:no voisikos tähtikuljettaja valaista tämmöistä tyhmää mistä ne löytyy ne tarkat listat?tähtikuljettaja kirjoitti:Voihan noita arvailla mutta netistä löytyy kyllä tarkka lista. Ja sitten se vikakoodien lukutila erikseen!
T.Sankari
http://www.continentalimports.com/ser_ic40142a.html
Tämä vain tuli ensimmäisenä googlettamalla vastaan, löytyy tuolta muutakin aiheeseen liittyvää mutta en ota vastuuta sisällöstä sen paremmin kuin omista sanoistanikaan.
Viimeksi muokannut tähtikuljettaja, 13.1.2008 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mika.T kirjoitti:jaaha.. tuo 9. valikko ei vissiin pitäs olla käytössä?
Mulla se näyttää -5
tais itelläki näyttää sammaa tai sinne päin , täytyy ottaa nuista kuvvaa niin muistais et mitä arvoja sieltä löytyy. 7 tais olla tuo ilmastoinnin järjestelmän paine ja sehän näytti nollaa täytyypi yrittää jos sen kompuran sais vielä kuntoon huollattamalla, ei taia ne kompurat olla kovinkaan halpoja?
Mitäs Mika.Tllä näyttää tuo jännite tuolta paneelista katottuna? itsellä pyöri soitin ja vahvistimet päällä tuossa 13.3,13.5 luokkaa et onko ne lähelekään oikeen?
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
joo no itsellä ollu tuossa vdo daytonissa tuo jännitemittari ja nopeusnäyttökin mutta ei oo jaksanu tuota nopeuden signaalia viedä soittimelle ja nyt ei varsinkaan kannata enää . Itsellä taitaa syödä aika hyvin nuo vahvistimet tuota jännitettä kun tuo toinen on 1200 digipääte ja erillissarjalle oma 4-kanavainen vahvistin.
T.sankari
T.sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
ot mut miten oot vetäny sille akulle johotukset ja onkos sulla se vakioakkukin siellä sitten käytössä? mihin oot pistäny sen akun sinne kontttiin? ja kuviahan täytyy tietenkin laittaa tuonne 290 rassailuaMika.T kirjoitti:Jep. Tosin digivahavarin ei pitäs kuluttaa niin paljoa virtaa kuin perinteisen A/B-luokan vahavarin.
Mussiikki vekeillä ei mulla heilu jännite. Osa syy saattaa olla kontissa majaileva 180Ah akku. 1000A käynnistysvirralla. Siinä ei paljoa jännite tipu edes startatessa.
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Lisä akun plussa vakio akun lussaan. Lisä akun maa auton runkoon.
Yhteensä 290Ah
Meni hermot kun syssyllä parina aamuna piti kaapeleilla pistää käyntiin töihin lähtiessä. DeSotosta 110Ah akku takapenkin alle ja konttiin iso akku lisäksi. Eipä ole sen jlk ollu virrasta uupelo vaikka wepastoakin välillä tulee ahkerasti huuatettua
Vanha akku oli Exiden basic 100Ah. Ei jaksa pyörittää Soton konettakaan kunnolla vaikka se seisoo lämpimässä tallissa. Vaikka ominaispaino mittarilla hutkittuna näyttää kaikki kennot hyviä lukemia.
Yhteensä 290Ah
Meni hermot kun syssyllä parina aamuna piti kaapeleilla pistää käyntiin töihin lähtiessä. DeSotosta 110Ah akku takapenkin alle ja konttiin iso akku lisäksi. Eipä ole sen jlk ollu virrasta uupelo vaikka wepastoakin välillä tulee ahkerasti huuatettua
Vanha akku oli Exiden basic 100Ah. Ei jaksa pyörittää Soton konettakaan kunnolla vaikka se seisoo lämpimässä tallissa. Vaikka ominaispaino mittarilla hutkittuna näyttää kaikki kennot hyviä lukemia.