vakionopeudensäädin
vakionopeudensäädin
Säädin toimii hyvin 72 km/h.ssa nopeuteen asti. Tämän jälkeen säädin ei saa otetta. Nykäisee kerran mutta ei jää päälle.
Vaihdoin renkaat viime viikolla ja sen jälkeen alkoi temppuilla. Voisiko syynä olla hieman kierot jarrulevyt vai onko etulaakerit menossa vai??
Auto on 98 200:n clk (suomi sellainen)
Vaihdoin renkaat viime viikolla ja sen jälkeen alkoi temppuilla. Voisiko syynä olla hieman kierot jarrulevyt vai onko etulaakerit menossa vai??
Auto on 98 200:n clk (suomi sellainen)
Tervetuloa Meselle.
Autossa ei siis muita oireita kuin vakkarin toimimattomuus?
Jos vika olisi abs - laakeriosastolla, pitäisi myös abs:n oikutella. Eli siis väljä laakeri aihauttaisi sen, että abs-tunnistin ei saisi tietoa jarrulevyn tunnistinkehältä :abs:
Onkos rengastus sama ympäri auton, meinaan että takarenkaiden vierintäkehä ei ole paljoa suurempi kuin eturenkaiden? No tämänkin pitäisi toisaalta kyllä ilmetä abs-vikana...
Autossa ei siis muita oireita kuin vakkarin toimimattomuus?
Jos vika olisi abs - laakeriosastolla, pitäisi myös abs:n oikutella. Eli siis väljä laakeri aihauttaisi sen, että abs-tunnistin ei saisi tietoa jarrulevyn tunnistinkehältä :abs:
Onkos rengastus sama ympäri auton, meinaan että takarenkaiden vierintäkehä ei ole paljoa suurempi kuin eturenkaiden? No tämänkin pitäisi toisaalta kyllä ilmetä abs-vikana...
ABS alkaa ainakin herjaamaan pyörintänopeuseroista. Kokeilemallahan tuo selviää.heinore kirjoitti:Takarenkaat ovat tällä hetkellä tosiaan 20,3 mm halkaisijaltaan suuremmat eli säde on 10 mm:ä suurempi. Voisikohan se aiheuttaa kyseisen asian. Täytyy vaihtaa takarenkaat takaisin ja kokeilla. Kiitos vinkistä ja palaan asiaan.
Tosiaan ABS - valo ei vilku eikä muutakaan oikettelua ole tullut esiin. Ainoa homma on tuo vakionopeudensäätimen toimimattomuus, joka alkaa mystisesti yli 72 km / h vauhdista. Viiksellä pystyy nostamaan vauhdin noin 80 km / h:ssa, mutta kesken kiihdytyksen veto loppuu. Kun nopeus putoaa alle 70:n, niin muistista pystyy kaivamaan tuon 80 takaisin ja taas kun nopeus on saavutettu, niin välittömästi vakkari pois päältä.
Niin, jotenkin haiskahtaisi nyt siltä, että vika saattaisi johtua siitä, että etupyörän ABS-anturilta tuleva nopeustieto on eri, kuin mitä laatikko käsittää vauhtia olevan pyörimisnopeutensa perusteella. Johtuen juuri tästä takarenkaiden vierintäkehän koosta. Noin niinkun heikolla maalaisjärjellä ajatellen.
On kokemuksia, ja ei niin kaksisia. Halvat sovitteet tahtovat olla mallia jotka eivät keskitä vannetta (ainakaan kunnolla) ravistaa. Kalliimmista ei sitten kokemusta olekaan, on kai niitä hyviäkin olemassa.heinore kirjoitti:Onko jollakin käyttökokemusta noista ns. kilkepaloista etuakselille. Pitäisi laittaa vähintään 8 mm väliin, jotta 245 / 40 / 18 mahtuisi edessä pyörimään. Aiheuttaako nuo "kilke"palat jotain ongelmia?
En voi kyllä suositella omien kokemuksieni perusteella. Laittomiakin ovat - siis ne mallit joita ei kiinnitetä pyörännapaan, vaan lätkäistään vaan pitkien pulttien kanssa vanteen ja navan väliin.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Siirsin topiksin tänne
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi