vakionopeudensäädin

Vastaa Viestiin
heinore
Viestit: 6
Liittynyt: 14.10.2007 21:05
Paikkakunta: hyvinkää

vakionopeudensäädin

Viesti Kirjoittaja heinore »

Säädin toimii hyvin 72 km/h.ssa nopeuteen asti. Tämän jälkeen säädin ei saa otetta. Nykäisee kerran mutta ei jää päälle.
Vaihdoin renkaat viime viikolla ja sen jälkeen alkoi temppuilla. Voisiko syynä olla hieman kierot jarrulevyt vai onko etulaakerit menossa vai??

Auto on 98 200:n clk (suomi sellainen)
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Tervetuloa Meselle.


Autossa ei siis muita oireita kuin vakkarin toimimattomuus?

Jos vika olisi abs - laakeriosastolla, pitäisi myös abs:n oikutella. Eli siis väljä laakeri aihauttaisi sen, että abs-tunnistin ei saisi tietoa jarrulevyn tunnistinkehältä :arrow: :abs:

Onkos rengastus sama ympäri auton, meinaan että takarenkaiden vierintäkehä ei ole paljoa suurempi kuin eturenkaiden? No tämänkin pitäisi toisaalta kyllä ilmetä abs-vikana... :roll:
heinore
Viestit: 6
Liittynyt: 14.10.2007 21:05
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heinore »

Takarenkaat ovat tällä hetkellä tosiaan 20,3 mm halkaisijaltaan suuremmat eli säde on 10 mm:ä suurempi. Voisikohan se aiheuttaa kyseisen asian. Täytyy vaihtaa takarenkaat takaisin ja kokeilla. Kiitos vinkistä ja palaan asiaan.



Siirsin asian käsittelyn tänne tekniikkapuolelle / Ari66
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

heinore kirjoitti:Takarenkaat ovat tällä hetkellä tosiaan 20,3 mm halkaisijaltaan suuremmat eli säde on 10 mm:ä suurempi. Voisikohan se aiheuttaa kyseisen asian.
Kyllä se voi, kaikki oireet tuntuvat nyt viittaavan siihen suuntaan. Tai sitten on kyse melko ihmeellisestä yhteensattumasta. :shock:
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

heinore kirjoitti:Takarenkaat ovat tällä hetkellä tosiaan 20,3 mm halkaisijaltaan suuremmat eli säde on 10 mm:ä suurempi. Voisikohan se aiheuttaa kyseisen asian. Täytyy vaihtaa takarenkaat takaisin ja kokeilla. Kiitos vinkistä ja palaan asiaan.


ABS alkaa ainakin herjaamaan pyörintänopeuseroista. Kokeilemallahan tuo selviää.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Jiitek kirjoitti: ABS alkaa ainakin herjaamaan pyörintänopeuseroista. Kokeilemallahan tuo selviää.
No sehän tässä ihmeellistä onkin, kun ainakaan viestin perusteella ABS ei oikuttele. :ei_tajuu:
heinore
Viestit: 6
Liittynyt: 14.10.2007 21:05
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heinore »

Tosiaan ABS - valo ei vilku eikä muutakaan oikettelua ole tullut esiin. Ainoa homma on tuo vakionopeudensäätimen toimimattomuus, joka alkaa mystisesti yli 72 km / h vauhdista. Viiksellä pystyy nostamaan vauhdin noin 80 km / h:ssa, mutta kesken kiihdytyksen veto loppuu. Kun nopeus putoaa alle 70:n, niin muistista pystyy kaivamaan tuon 80 takaisin ja taas kun nopeus on saavutettu, niin välittömästi vakkari pois päältä.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Niin, jotenkin haiskahtaisi nyt siltä, että vika saattaisi johtua siitä, että etupyörän ABS-anturilta tuleva nopeustieto on eri, kuin mitä laatikko käsittää vauhtia olevan pyörimisnopeutensa perusteella. Johtuen juuri tästä takarenkaiden vierintäkehän koosta. Noin niinkun heikolla maalaisjärjellä ajatellen. :shock:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Hmm... ja palanut :abs: -valo? Vai palaako se kun laittaa virrat päälle :shock:
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
heinore
Viestit: 6
Liittynyt: 14.10.2007 21:05
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heinore »

Onko jollakin käyttökokemusta noista ns. kilkepaloista etuakselille. Pitäisi laittaa vähintään 8 mm väliin, jotta 245 / 40 / 18 mahtuisi edessä pyörimään. Aiheuttaako nuo "kilke"palat jotain ongelmia?
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

heinore kirjoitti:Onko jollakin käyttökokemusta noista ns. kilkepaloista etuakselille. Pitäisi laittaa vähintään 8 mm väliin, jotta 245 / 40 / 18 mahtuisi edessä pyörimään. Aiheuttaako nuo "kilke"palat jotain ongelmia?
On kokemuksia, ja ei niin kaksisia. Halvat sovitteet tahtovat olla mallia jotka eivät keskitä vannetta (ainakaan kunnolla) :arrow: :arrow: ravistaa. Kalliimmista ei sitten kokemusta olekaan, on kai niitä hyviäkin olemassa.

En voi kyllä suositella omien kokemuksieni perusteella. Laittomiakin ovat - siis ne mallit joita ei kiinnitetä pyörännapaan, vaan lätkäistään vaan pitkien pulttien kanssa vanteen ja navan väliin.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

HVM kirjoitti:
Jiitek kirjoitti: ABS alkaa ainakin herjaamaan pyörintänopeuseroista. Kokeilemallahan tuo selviää.
No sehän tässä ihmeellistä onkin, kun ainakaan viestin perusteella ABS ei oikuttele. :ei_tajuu:
Tulipas taas niin luettua edellisiä viestejä, joo. :oops:
heinore
Viestit: 6
Liittynyt: 14.10.2007 21:05
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja heinore »

Syy oli tosiaan erikokoiset pyörät edessä ja takana. Vaihdoin taakse originaalit ja vakionopeudensäädin toimii taas kaikissa nopeuksissa.
Kiitoksia auttamisesta :lol:
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Olkaa hyvä - joskus sokea kanakin löytää jyvän. :ope:

:wink:
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Siirsin topiksin tänne :shock:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”