Vaikuttaisi, että tuossa W208-korin CLK:ssa lyhyet valot osoittavat hieman liian jyrkästi alas. Mikä saattaa hyvinkin olla totta, sillä laitoin eteen pykälää matalammat jousenkumit kuin taakse. Lyhyet valot ovat xenonit.
Umpion päällä on ne säätöpotikat, joista valoja saa säädetyksi, mutta pienillä liikkeillä kuvio ei liikkunut. En viitsisi suotta pyöritellä kuviota korvalleen liian innokkaalla ruuvien veivaamisella. Murphyn lain mukaan kun menen sekaisin laskuissani, paljonko olen justeerannut ja kumpaan suuntaan. Joten kysynpä ennenkuin teen hölmöjäni:
Saako xenon-valojen perussäädön muutetuksi näistä kahdesta potikasta vai tapahtuuko se jotenkin toisin kuin tavallisien polttimoiden tapauksessa. Taka-askelillahan on se säätösysteemi, joka pitää valot tasassa - mutta kaipa niille joku perussäätö kuitenkin on, eihän taka-akseli voi tietää tarkalleen, missä kulmassa kori on.
W208 Xenon-valojen korkeuden perussäätö
Re: W208 Xenon-valojen korkeuden perussäätö
Katselin EPC:tä ja löytyihän sieltä "Regulation of Dynamic Headlamp Range Control" edestäkin.eerola kirjoitti:...Taka-askelillahan on se säätösysteemi, joka pitää valot tasassa - mutta kaipa niille joku perussäätö kuitenkin on, eihän taka-akseli voi tietää tarkalleen, missä kulmassa kori on.
No kysymys muuttaa hieman muotoaan, mutta saako/ mistä tuota saa kalibroiduksi?
-T
Saipahan ne perussäädöt loppujen lopuksi kuitenkin ruuvatuksi mukaviksi ihan normaalisti umpion päällä olevista ruuveista. Meinasi vain ensimmäisellä yrittämällä usko loppua, kun jostain syystä potikoita piti pyöritellä hieman innokkaammin kuin mitä näppituntumaksi on jäänyt joistain aikaisemmista omistamistani autoista.
Mutta nyt valojen perussäätö on taas kohdallaan. Ja automatiikka hoitaa loput!
Mutta nyt valojen perussäätö on taas kohdallaan. Ja automatiikka hoitaa loput!
-T