W210 Tuulilasinpyyhin jäi päälle
W210 Tuulilasinpyyhin jäi päälle
Onko tietoa missä vika, kun Väykyn tuulilasinpyyhin käy jaksottaista käyntiä jatkuvasti, kun virta on päällä. Kytkimestä ei saa sammumaan.
Malli on E200cdi vm 2000.
Malli on E200cdi vm 2000.
Mistä W210 sähkökaavio
Alfamerin Väyrysen huoltokirjassa ei ole enää sähkökaaviota,
mikä on paha puute. Onko tietoa mistä saisi sähkökaavion
E200cdi vm 2000 ?
mikä on paha puute. Onko tietoa mistä saisi sähkökaavion
E200cdi vm 2000 ?
w210 Lasinpyyhin
Eipä ole sadetunnistinta tietääkseni ja kaksi relettä olen löytänyt,
jotka ohjaavat pyyhkimen moottoria viiksen asennosta
riippuen. Avasin molemmat releet ja tarkistin kärjet, ei
ollut piikkiä kärjissä ja muutenkin toimivat ok, jopa vaihdoin ne releet keskenään, kun olivat samanlaiset ja vika jatkuu. eli jostain tulee
ylimääräinen ohjaus releelle, mutta mistä ?
Epäilen viiksen kytkintä, jotenkin pitäis pystyä mittaamaan viikseltä
tulevat johdot. Pitäis tietää johtojen värit, että sais enshätään
ajoittaisen ohjauksen irti ja muut nopeudet toimisivat silti.
jotka ohjaavat pyyhkimen moottoria viiksen asennosta
riippuen. Avasin molemmat releet ja tarkistin kärjet, ei
ollut piikkiä kärjissä ja muutenkin toimivat ok, jopa vaihdoin ne releet keskenään, kun olivat samanlaiset ja vika jatkuu. eli jostain tulee
ylimääräinen ohjaus releelle, mutta mistä ?
Epäilen viiksen kytkintä, jotenkin pitäis pystyä mittaamaan viikseltä
tulevat johdot. Pitäis tietää johtojen värit, että sais enshätään
ajoittaisen ohjauksen irti ja muut nopeudet toimisivat silti.
Akun irroitus
Kokeilen tuota, koska tänään vakionopeudensäädinkin lopetti toimintansa
ilman syytä. Radion koodi on tallella, joka tarvitaan sähköjä liitettäessä
takaisin. Kummallisia vikoja Lasinpyyhin ja vakionopeudensäädin,
muuten pelaa loistavasti. Akku kylläkin menee vaihtoon, jotta
kestää Vebaston käyttöä. Palataan, kun jotain keksitään.
Ideoita vastaanotetaan.
ilman syytä. Radion koodi on tallella, joka tarvitaan sähköjä liitettäessä
takaisin. Kummallisia vikoja Lasinpyyhin ja vakionopeudensäädin,
muuten pelaa loistavasti. Akku kylläkin menee vaihtoon, jotta
kestää Vebaston käyttöä. Palataan, kun jotain keksitään.
Ideoita vastaanotetaan.
Tuulilasinpyyhin
Pakkaset, kun hellitti niin vakionopeudensäädinkin tuli kuntoon.
Akku vaihdettiin, eli kyse oli varmaan huonosta akusta ja sähkön puutteesta. Akusta sen verran, että akkuliikkeesä, joka myy useampaa merkkiä sanottiin, että jos on Vebasto niin kannattaa hankkia
senitraktion teollisuusakku, joka on Vebastokäytössä pitkäikäisempi ja
antaa Vebastokäytön jälkeenkin vielä strattivirtaa reilusti. Akun merkki
on nyt sitten TAP Senitraktion 95ah, jota kuulemma taksit käyttää paljon. Aika näyttää onko hyvä, mutta uskoin ammatikseen akkuja myyvän liikkeen sanoja.
Tuulilasinpyyhkimen vika ei kylläkään näistä korjaantunut, ei vieläkään sammu kytkimestä. Sen tutkimukset jatkuvat.
Akku vaihdettiin, eli kyse oli varmaan huonosta akusta ja sähkön puutteesta. Akusta sen verran, että akkuliikkeesä, joka myy useampaa merkkiä sanottiin, että jos on Vebasto niin kannattaa hankkia
senitraktion teollisuusakku, joka on Vebastokäytössä pitkäikäisempi ja
antaa Vebastokäytön jälkeenkin vielä strattivirtaa reilusti. Akun merkki
on nyt sitten TAP Senitraktion 95ah, jota kuulemma taksit käyttää paljon. Aika näyttää onko hyvä, mutta uskoin ammatikseen akkuja myyvän liikkeen sanoja.
Tuulilasinpyyhkimen vika ei kylläkään näistä korjaantunut, ei vieläkään sammu kytkimestä. Sen tutkimukset jatkuvat.
Vikakoodit tarkistukseen... En ihmettelisi vaikka tuosta pyyhkimen oireilusta sellainenkin olisi tallennettu...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Tuulilasinpyyhin
W210 Viiksen vaihdolla vika tuli korjatutuksi.
Enää ei jää tihkuasento päälle.
Nytpä tiedetään sitten tämänkin vian aiheuttaja.
Enää ei jää tihkuasento päälle.
Nytpä tiedetään sitten tämänkin vian aiheuttaja.
juu kävin tuossa pikasen kiertelemässä varaosaliikkeet... ei löytyny hylly tavarana mistään sopevaa vipua... tilaamalla olis saanu tarvike viiksen 78-108 euroa haarukalla.
sitten pyörähin tuohon yhen korjaamon pihaan niin sattumalta sielä oli yks oikeanlainen monitoimiviiksi purettuna uudesta autosta(oli menny vaimmaiselle ja vivut muutettu oikealle) ja vaihtotöineen tämä uusi viiksi 100€
sano että se pitää odotella akunkenkä irti 30 min. että sa ottaa ratin irti.. alko kuulostaan ammattilaisen touhuilta niin sovin huomiseksi vaihto työn!!
sitten pyörähin tuohon yhen korjaamon pihaan niin sattumalta sielä oli yks oikeanlainen monitoimiviiksi purettuna uudesta autosta(oli menny vaimmaiselle ja vivut muutettu oikealle) ja vaihtotöineen tämä uusi viiksi 100€
sano että se pitää odotella akunkenkä irti 30 min. että sa ottaa ratin irti.. alko kuulostaan ammattilaisen touhuilta niin sovin huomiseksi vaihto työn!!
® Mesen linttaklubi
MB 230 CE vm.89
MB 230 CE vm.89