Jaahas, johan sitä sai aikansa kurvaillakin ilman isompia ongelmia, mutta nyt...
Laitetaan mekkeri tulille... kaikki varoitusvalot sammuu, hienoa.
Polkaistaan jarrua -> Ensin syttyy polttimoiden vikavalo, het sen jälkeen ABS/ETS -valot...
Takana ei pala yksikään kolmesta jarruvalosta... Polttimoiden vikavalo sammuu kun jarrusta hellittää.
Mikähän per... tuohon nyt tuli??? Sulakkeet tarkistin sekä jarruvalokytkimen vaihdoin, ja ne oli ok...
Lieneekö tykännyt kyttyrää sitten toissapäiväisestä moottoripesusta? Tosin värkki toimi normaalisti (vielä tänäänkin), kunnes tänään iltapäivällä meinasin pakittaa vehkeen pihalle autotallista.
Any ideas? Pliis? :lamppu:
No nyt siitä katos jarruvalot!!! Toimii taas...
No nyt siitä katos jarruvalot!!! Toimii taas...
Viimeksi muokannut eki, 07.6.2007 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Juu, virta-avaimesta katkaisu ei näemmä riittänyt... Kokeilemma seuraavaksi boottia, eli akunkenkä irti...
(Pitää vissiin laittaa sellainen vivusta veivattava päävirtakytkin tuohon, jottei tarvitse pitää aina lenkkiavainta matkassa... )
(Pitää vissiin laittaa sellainen vivusta veivattava päävirtakytkin tuohon, jottei tarvitse pitää aina lenkkiavainta matkassa... )
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Kooee kirjoitti:Olisko se kuuluisa jarruvalokytkin sulla mennyt rikki?
Eli siinä ei tällä kertaa ongelmaa...eki kirjoitti:Sulakkeet tarkistin sekä jarruvalokytkimen vaihdoin, ja ne oli ok...
Mutta lisää huomioita:
Kun jarrua painaa, napsahtaa hetken kuluttua valoyksikön sulaketaulusta sulake n: o 2 (eli takasumuvalo)... Missähän lienee vettä nyt?
Mites, meneekö nuo takavalojen kaapelit suoraan (erikseen) tuolta valoyksiköltä, vai onko tuolla jossain sellainen yhdyskohta?
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Nonniin, nyt pellaa taas.
Ensinnäkin, vastoin sulakerasian ohjelappusta se sulake ei ollut sumuvalon, vaan juurikin jarrujen / vakionopeudensäätimen sulake... WISsistä kasselin näin.
Sitten, näköjään kaikkiin jarruvalopolttimoihin lähtee tuolta valoyksiköltä oma johtonsa, täten on helppo tutkia missä piirissä ongelma sijaitsee.
Niin ja sähköä jarruvaloille menee seuraavan kaavan mukaan:
Valoyksikön sulake n: o 2 -> Valoyksikön napa 16 -> Jarruvalokytkin -> Valoyksikön napa 2 -> Valoyksiköstä jarruvaloille. Napojen numeroita en enää muista, mutta samassa liittimessä kuitenkin kivassa rivissä, missä napa 2.
Ja mitäs sitten vielä... Jaaniin se vika sitten. Kuva kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa:
Kiitos hälle, joka moisen virityksen oli tehnyt. Oikein ratkiriemukkaasti tuli jälleen tutustuttua autoon! En ehtinytkään kuin neljäsosan sisustasta purkamaan...
Ensinnäkin, vastoin sulakerasian ohjelappusta se sulake ei ollut sumuvalon, vaan juurikin jarrujen / vakionopeudensäätimen sulake... WISsistä kasselin näin.
Sitten, näköjään kaikkiin jarruvalopolttimoihin lähtee tuolta valoyksiköltä oma johtonsa, täten on helppo tutkia missä piirissä ongelma sijaitsee.
Niin ja sähköä jarruvaloille menee seuraavan kaavan mukaan:
Valoyksikön sulake n: o 2 -> Valoyksikön napa 16 -> Jarruvalokytkin -> Valoyksikön napa 2 -> Valoyksiköstä jarruvaloille. Napojen numeroita en enää muista, mutta samassa liittimessä kuitenkin kivassa rivissä, missä napa 2.
Ja mitäs sitten vielä... Jaaniin se vika sitten. Kuva kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa:
Kiitos hälle, joka moisen virityksen oli tehnyt. Oikein ratkiriemukkaasti tuli jälleen tutustuttua autoon! En ehtinytkään kuin neljäsosan sisustasta purkamaan...
Eero J.
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."
E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89
"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-