No nyt siitä katos jarruvalot!!! Toimii taas...

Vastaa Viestiin
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

No nyt siitä katos jarruvalot!!! Toimii taas...

Viesti Kirjoittaja eki »

Jaahas, johan sitä sai aikansa kurvaillakin ilman isompia ongelmia, mutta nyt...

Laitetaan mekkeri tulille... kaikki varoitusvalot sammuu, hienoa.

Polkaistaan jarrua -> Ensin syttyy polttimoiden vikavalo, het sen jälkeen ABS/ETS -valot...

Takana ei pala yksikään kolmesta jarruvalosta... Polttimoiden vikavalo sammuu kun jarrusta hellittää.

Mikähän per... tuohon nyt tuli??? Sulakkeet tarkistin sekä jarruvalokytkimen vaihdoin, ja ne oli ok...

Lieneekö tykännyt kyttyrää sitten toissapäiväisestä moottoripesusta? Tosin värkki toimi normaalisti (vielä tänäänkin), kunnes tänään iltapäivällä meinasin pakittaa vehkeen pihalle autotallista.

Any ideas? Pliis? :supersad: :lamppu:
Viimeksi muokannut eki, 07.6.2007 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Ihan normaalia toimintaa :roll:

Olikohan se eilen vai edellispäivänä, kun syttyi kans ABS, ESP ja BAS -hälytykset.
Virrat pois ja uudelleen päälle, sillä niistä eroon pääsee :wink:

Ja illemmalla vielä kotiin ajellessa syttyi DISPLAY DEFEKT :shock:


:D

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Juu, virta-avaimesta katkaisu ei näemmä riittänyt... Kokeilemma seuraavaksi boottia, eli akunkenkä irti...

(Pitää vissiin laittaa sellainen vivusta veivattava päävirtakytkin tuohon, jottei tarvitse pitää aina lenkkiavainta matkassa... :lol: )
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Ari66 kirjoitti:Ihan normaalia toimintaa :roll:
Mulla on sitten rikki kun ei syty ikinä mitään varoituksia :ttu: No keväällä kerran unohdin käsijarrun päälle ja siitä varoitti :roll:
Kooee
Viestit: 75
Liittynyt: 18.3.2007 17:06
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kooee »

Olisko se kuuluisa jarruvalokytkin sulla mennyt rikki?
T: Kimmo
S124 300D (124.190)
603.912, 722.415
+ Talvikulkine
W124 300E 4 Matic(124.230)
(2,6l M103 Turbo IC, MegaSquirtilla)
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Kooee kirjoitti:Olisko se kuuluisa jarruvalokytkin sulla mennyt rikki?
eki kirjoitti:Sulakkeet tarkistin sekä jarruvalokytkimen vaihdoin, ja ne oli ok...
Eli siinä ei tällä kertaa ongelmaa... :wink:


Mutta lisää huomioita:

Kun jarrua painaa, napsahtaa hetken kuluttua valoyksikön sulaketaulusta sulake n: o 2 (eli takasumuvalo)... Missähän lienee vettä nyt?

Mites, meneekö nuo takavalojen kaapelit suoraan (erikseen) tuolta valoyksiköltä, vai onko tuolla jossain sellainen yhdyskohta?
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Nonniin, nyt pellaa taas. 8)

Ensinnäkin, vastoin sulakerasian ohjelappusta se sulake ei ollut sumuvalon, vaan juurikin jarrujen / vakionopeudensäätimen sulake... WISsistä kasselin näin. :lol:

Sitten, näköjään kaikkiin jarruvalopolttimoihin lähtee tuolta valoyksiköltä oma johtonsa, täten on helppo tutkia missä piirissä ongelma sijaitsee.

Niin ja sähköä jarruvaloille menee seuraavan kaavan mukaan:

Valoyksikön sulake n: o 2 -> Valoyksikön napa 16 -> Jarruvalokytkin -> Valoyksikön napa 2 -> Valoyksiköstä jarruvaloille. Napojen numeroita en enää muista, mutta samassa liittimessä kuitenkin kivassa rivissä, missä napa 2.

Ja mitäs sitten vielä... Jaaniin se vika sitten. Kuva kertokoon enemmän kuin tuhat sanaa:

Kuva

Kiitos hälle, joka moisen virityksen oli tehnyt. Oikein ratkiriemukkaasti tuli jälleen tutustuttua autoon! En ehtinytkään kuin neljäsosan sisustasta purkamaan... :happy: :jook:
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”