Lämmityslaitteen puhallin

Vastaa Viestiin
terde

Lämmityslaitteen puhallin

Viesti Kirjoittaja terde »

Tervehdys. Kaverin asialla olen. Millanen homma kyseisen laitteen vaihto on? Itselle ei ole sattunut aiemmin kohdalle. Auto on ilman ilmastointia vm.96 muistaakseni 220D.

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
Meissenkeri

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Lämmityslaitteen puhallin sijaitsee kojetaulun alla hansikaslokeron alapuolella, joten irroitus sujuu suhteellisen helposti.

- Irrota miinuskaapeli akusta varmuuden vuoksi
- Irrota kojetaulun alapuolinen verhoilulevy hansikaslokeron alta. Verhoilulevy on kiinnitetty ruuvein että muovipidikkein, jotka vapautuvat niitä 90 astetta eli neljänneskierroksen kääntämällä.
- Irrota puhaltimen sähköjohtojen liitin tai liittimet. Joitakin muitakin liittimiä ja/tai johdonpidikkeitä joudutaan mahdollisesti irrottamaan, mikäli johdot ovat puhaltimen irrotuksen esteenä.
- Irrota puhaltimen kiinnityspultit ja/tai -mutterit ja ota puhallin pois. Jos puhaltimella on erillinen kannake, on se mahdollisesti irrotettava ensin ja itse puhallin vasta sen jälkeen.
- Asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä kuin irroitus. Kun olet saanut puhaltimen paikalleen, kokeile sen toiminta enneen kojetaulun aalapuolisten verhoilulevyjen asennusta.
terde

Viesti Kirjoittaja terde »

-Kiitos ohjeista, välitän kaverille,en tiedä vaikka joudun itse vaihtamaan kyseisen osan :D

-Tero
MB 124 200D-91
SUZUKI PV 50-82
DAVID BROWN 990-72
Dethless Beduin i 530 TK-89
MB 204 T 220 CDI-09

*Tieliikenne on viidakko ja minä olen teiden Tarzan*
dealer
Itämaan tietäjä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pientä lisäystä Meissenkerin hyvään ohjeeseen:

- Verhoilulevy on ristipääruuveilla ja puhallin Torx20-ruuveilla kiinni.
- Keskikonsolin sivussa oleva ilmasuutin pitää irrottaa, se on yhdellä muovisella kiinnikkeellä - iso ristipääkanta jota käännetään 90 astetta.
- Akunkenkää ei tarvitse irrottaa, ota virta-avain pois paikoiltaan vaihdon ajaksi.
- Puhaltimen johtojen lisäksi joutuu irrottamaan jalkatilavalon johdon, sen kyllä huomaa kun laskee verhoilulevyä alas.
- Samalla kannattaa vaihtaa sisäilmasuodatin ellei sitä ole vaihdettu viimeisen noin vuoden aikana.
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 sähkö”