Battery char...
Battery char...
Pakkasilla auton sammuttaessa tulee mittaritauluun viesti "battery charged" tai jotain sinnepäin. Kertooko se että akku ei ole latautunut esim webaston käytön seurauksena riittävästi vai miten siihen pitäisi suhtautua. Auton käyttö tyhjäkäynnillä on auttanut asiaa mutta nyt ei sekään... Tosin pakkaasta on reilu 30 astetta ja se akku on väykyssä kylmässä paikassa. Mitä se viesti voi tarkoittaa... laturi häikkää?
Re: Battery char...
Mulla on ollut samaa ongelmaa. Akku on vain niin kylmässä paikassa, eikä akut tunnu tykkäävän siitä. Noin kovilla pakkasilla olen avannut penkin ja akun päällä olevan luukun ja antanut akun lämmetä.
Yksi korjaaja sanoi, että joidenkin taksimiehien mersuihin on laitettu eriste akun ja pohjapellin väliin. Silloin joutuu kyllä akun kiinnityksen tekemään uusiksi. Ovat laittaneet hihnalla kiinni. Lisäksi on tehty reikä jalkatilan ja akkutilan väliin, jotta lämpö pääsee leviämään akkutilaan. Taksithan joutuvat olemaan pitkiäkin aikoja pakkasen armoilla ja pohjapelti on eristämätön. Minä en ole eristeitä laittanut enkä reikiä tehnyt. Yhden kerran olen tänä talvena joutunut lämpöä antamaan luukut avaamalla.
Minulla on auto mennyt muuten samalla vikatilaan (alijännitteen vuoksi) eli ei ota moottori kierroksia kuin 3000 eikä ole tehoja oikein mitään. Sitten kun moottori ja akkukin lämpenevät ja moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin jopa taas toimii normaalisti.
Yksi korjaaja sanoi, että joidenkin taksimiehien mersuihin on laitettu eriste akun ja pohjapellin väliin. Silloin joutuu kyllä akun kiinnityksen tekemään uusiksi. Ovat laittaneet hihnalla kiinni. Lisäksi on tehty reikä jalkatilan ja akkutilan väliin, jotta lämpö pääsee leviämään akkutilaan. Taksithan joutuvat olemaan pitkiäkin aikoja pakkasen armoilla ja pohjapelti on eristämätön. Minä en ole eristeitä laittanut enkä reikiä tehnyt. Yhden kerran olen tänä talvena joutunut lämpöä antamaan luukut avaamalla.
Minulla on auto mennyt muuten samalla vikatilaan (alijännitteen vuoksi) eli ei ota moottori kierroksia kuin 3000 eikä ole tehoja oikein mitään. Sitten kun moottori ja akkukin lämpenevät ja moottorin sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin jopa taas toimii normaalisti.
Jenkkifoorumilla oli akun hiipuessa tipahtanut comfort ja command pois päältä, samoin kuin AC.
Lataamalla oli tullut kuntoon.
Jos kylmästä käynnistelee Webaston kanssa ja ajelee pikkupätkiä, niin kyllä se akku hiipuu.
Ei se ehdi ladata tarpeeksi.
Veikataan nyt , että se on ihan varotusvalo alhaisesta akun varauksesta.
Laturi varmaan ihan OK.
Pukkaa yöksi CTEK kiinni, niin loppuu mokomat valittelut.
Lataamalla oli tullut kuntoon.
Jos kylmästä käynnistelee Webaston kanssa ja ajelee pikkupätkiä, niin kyllä se akku hiipuu.
Ei se ehdi ladata tarpeeksi.
Veikataan nyt , että se on ihan varotusvalo alhaisesta akun varauksesta.
Laturi varmaan ihan OK.
Pukkaa yöksi CTEK kiinni, niin loppuu mokomat valittelut.
Pro HVM
Siis aamusella 25 min wepastoa ja sen jälkeen ehkä 40 min ajoa. Battery char... ja ny huomasin että kun auto oli seissyt paikallaan noin puolituntia sammutettuna niin ei enää herjannut asiasta. Kylmyyden piikkiin siis mielellään laittaisin. Toisaalta jos puol tuntia wepasto on päällä niin kauankohan häätyy auto olla ajossa että akku on taas täys? ...taitaa se lämpötila siihenkin vaikuttaa joten toivotaan vähemmän kylmiä kelejä.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Puoli tuntia ajoa.iglu kirjoitti:Toisaalta jos puol tuntia wepasto on päällä niin kauankohan häätyy auto olla ajossa että akku on taas täys?
Sanovat, että saman verran pitää ajaa kuin käyttää Webastoakin.
Battery Charge -ilmoitus on tuttu täälläkin.
Tänä aamuna ilmoitti akun vajaasta kapasiteetista lisäksi takalasinlämmittimen merkkivalo, joka jäi vilkuttamaan.