Väyrysen ruosteet top 10 ?
Väyrysen ruosteet top 10 ?
Voisiko joku listata väykyn top 10. ruostevaurio kohdat , jotta voisi itse tutkailla auto perusteellisesti ennen kuin menen näyttämään autoa "tehtaan auditoimalle huoltoedustajalle"
"onko jollakin kokemusta Seinäjoen Käyttöauton suhtautumisesta kyseiseen takuuasiaan" ?
"onko jollakin kokemusta Seinäjoen Käyttöauton suhtautumisesta kyseiseen takuuasiaan" ?
Re: Väyrysen ruosteet top 10 ?
Kaikki näkyvä ruoste on merkki maalipinnan pettämisestä. Piilossa olevia kohtia: etupalkki (puskuri pitää ottaa pois jotta näkyy), ovien ikkunakehysten yläreunat tiivisteen alta (raottele tiivisteitä), ovien alareunat tiivisteen alta, etuvalonheittimien alla oleva tasainen alue (valonheittimet pitää irrottaa), helmat voivat olla ainakin suomi autoissa kuulemma pahassa ruosteessa. Mielestäni kannattaa tarkistaa myös kaikkien koteloiden sisustat (ainakin ne minne pääsee tähystämään) jos ryhtyy kerran syynäämän ja haluaa varmuuden, ettei tule myöhemmin yllätyksiä. Sitten tietysti kohdat minne kivet pääsevät hakkaamaan. Itse tarkistelin paikat ja paikallinen automaalari on korjannut juuri nämä luettelemani paikat. Kustannus on ollut muutamia satasia. Tärkeintä on saada ruoste kiinni ennenkuin se leviää. Olen joutunut turvautumaan maalariin keskimäärin 2 kertaa vuodessa 50-100 euroa/krt se ajan kun auto on minulla ollut vuodesta 2003. Ovitiivisteiden alle laitettiin maalauksen jälkeen ruosteenestoainetta. Hyvin on pysynyt ruoste poissa. Ruosteenestoaine ajaa kosteuden pois. Joku oli tietävinään, että tiivisteissä oleva silikonilaatu aiheuttaa ruostumisen/maalin irtoamisen (silikonissa oleva muurahaishappo). Mersussa näyttää olevan se ongelma, ettei maalipinta pysy kiinni. Ongelma on yleensä hyvin paikallinen eikä koske koko autoa. Auto ei siis varsinaisesti ruostu/syövy vaan maalipinta irtoaa. Teräslaatu on kai sellainen, ettei se ole kovin arka syöpymään vaikka tilanne saattaa alkuun näyttää pahalta. Nämä ongelmat ovat ainakin vuoden -96 Väyrysessä.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.5.2006 15:35
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Ruosteista
Tuosta Seinäjoen Käyttöauton takuukorjauksista.
Omasta väykystä tehty kolmeen otteeseen ruosteremontteja. Nuo ed. mainitut kohdat olivat mullakin. 1. kerralla suurin (korjausarvio n. 4000-5000 €), jossa vaihdettiin yksi etuovi ja muiden kohdalle tehtiin ne yläosan vaihdot. Etupalkit yms. samalla. Jousikuppien yläpäissä ei vikaa. Tehtaan piikkiin.
Vuosi edellisestä ja silloin yhden oven listan alta pukkas kuplaa.....eikun Käyttöautolle jonoon. Hyvin tehtiin työ ja ei valittamista.
Jälleen vuosi ja farmarin takaovi uusiksi, kun pukkas ruostetta lasin alaosta. Hyvää työtä tehtiin, ei valittamista. Käytettiin ns. B-osaa eli jonkun alihankkijan teettämää luukkua.
Yleinen huomio aiheesta:
Käyttöauton työstä ei vallittamista, laatu hyvää ja maalit yms. todella hyvin. Ei jäänyt sävyeroja....Ainut huono puoli oli se jumalaton jonotus joka kerralla.
Kyllä poijat osaa asiansa Käyttöautolla, mersun alkuperäinen laatustandardi ja valvonta syvältä....En kyllä uutta autoa ostais noilla hinnoilla.
Nyt tuntuu nuo ruosteet hellittävän ja missän ei näy uutta.... Pohjakin kunnossa ja massattu. Autona siis MB 230 T avantgarde. vm -97. Saksan tuonteja. Käteen käypä peli ja hyvät varusteet. Ajan sen loppuun asti.
Omasta väykystä tehty kolmeen otteeseen ruosteremontteja. Nuo ed. mainitut kohdat olivat mullakin. 1. kerralla suurin (korjausarvio n. 4000-5000 €), jossa vaihdettiin yksi etuovi ja muiden kohdalle tehtiin ne yläosan vaihdot. Etupalkit yms. samalla. Jousikuppien yläpäissä ei vikaa. Tehtaan piikkiin.
Vuosi edellisestä ja silloin yhden oven listan alta pukkas kuplaa.....eikun Käyttöautolle jonoon. Hyvin tehtiin työ ja ei valittamista.
Jälleen vuosi ja farmarin takaovi uusiksi, kun pukkas ruostetta lasin alaosta. Hyvää työtä tehtiin, ei valittamista. Käytettiin ns. B-osaa eli jonkun alihankkijan teettämää luukkua.
Yleinen huomio aiheesta:
Käyttöauton työstä ei vallittamista, laatu hyvää ja maalit yms. todella hyvin. Ei jäänyt sävyeroja....Ainut huono puoli oli se jumalaton jonotus joka kerralla.
Kyllä poijat osaa asiansa Käyttöautolla, mersun alkuperäinen laatustandardi ja valvonta syvältä....En kyllä uutta autoa ostais noilla hinnoilla.
Nyt tuntuu nuo ruosteet hellittävän ja missän ei näy uutta.... Pohjakin kunnossa ja massattu. Autona siis MB 230 T avantgarde. vm -97. Saksan tuonteja. Käteen käypä peli ja hyvät varusteet. Ajan sen loppuun asti.
Tuli vaan mieleen, että liekkö totta että oisin saanu käytettyä tuon oman väyrysen (vm. -96) oventiivisteiden alla olevat ruosteet takuuseen, kun tuttu vaan pisti sellasia uuden vuoden toivotuksia että jos oisit viime vuonna käyttäny autoos veholla ne ois korjannu takuuseen noi ovet, mutta ei enää. Olin vähän aikaa että ahaa, nyt sinä sen kerroit, sopivasti kerkes raketit räjähdellä taivaalla ja vuosi vaihtui parempaan uuteen.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.5.2006 15:35
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Ovet...
Kyllä se aika on 10 vuotta ja piste.
Re: Ovet...
Toin autoni Saksasta syksyllä 2003 ja vein sen heti Joensuun Hartikaiselle tarkastettavaksi. Tekivät kustannusarvion, joka oli noin 5000 euroa. Kysyin takuusta. "Ei ole enää voimassa ja tämähän on Saksasta tuotu" , sain arvioijalta vastaukseksi. Tämän jälkeen korjautin auton yksityisellä automaalarilla, joka korjasi/maalasi edellä mainitsemieni ruostevikojen lisäksi myös kiveniskemien vaurioittaman konepellin. En tiennyt silloin tuosta 10 vuoden takuusta ja maksoin siis itse korjaukset. Kaikkiaan rahaa on mennyt noin 1500 euroa. Olisikohan syytä laittaa lasku Veholle niistä takuuajan korjauksista? Kuitithan mulla on tallessa.
Varmasti veisin itse jos omalle kohdalle sattuis. Tuntuu vaan että kenelläkään ei ole ihan tarkkaa tietoa siitä että korvataanko ja mitä. Vaikuttaako tuonti, ikä, paikkakunta jne jne.?
Ajattelin marssia lähimpään Vehoon ihan lähipäivien aikana ja kysyä miten asiat oikeasti on. Veikkaan että saan eriytyviä vastauksia mitä on lueskellu. Vai tietääkö joku satasella?
Ajattelin marssia lähimpään Vehoon ihan lähipäivien aikana ja kysyä miten asiat oikeasti on. Veikkaan että saan eriytyviä vastauksia mitä on lueskellu. Vai tietääkö joku satasella?
Klik Linkki mobilo life:n ehtoihin.
Eli puhkiruostumattomuus takuu = "3 vuodesta 30 vuoteen**. Puhkiruostumattomuustakuu (sisältä ulospäin)." ja erik.ehdot "** MobiloLife on voimassa uusissa autoissa ensi vaiheessa 2 vuotta. Tämän jälkeen
MobiloLife uusiutuu joka kerta, kun autoon suoritetaan huolto Mercedes-Benz-huoltopisteessä
siten, että se on voimassa aina seuraavaan huoltoajankohtaan saakka. Tämä aika
on enintään 30 vuotta."
Eli puhkiruostumattomuus takuu = "3 vuodesta 30 vuoteen**. Puhkiruostumattomuustakuu (sisältä ulospäin)." ja erik.ehdot "** MobiloLife on voimassa uusissa autoissa ensi vaiheessa 2 vuotta. Tämän jälkeen
MobiloLife uusiutuu joka kerta, kun autoon suoritetaan huolto Mercedes-Benz-huoltopisteessä
siten, että se on voimassa aina seuraavaan huoltoajankohtaan saakka. Tämä aika
on enintään 30 vuotta."
BMW 318d -09
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.5.2006 15:35
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Sorry! Koritakuutakuu omassani oli se 8 v, kuten dealer mainitsi.
Hyvin tehtiin kuitenkin tehtaan laskuun (viimeisessä remontissa oli omavastuu 50 %, mutta sekään ei euroina ollut paljon mitään...). Ei noista paha mieli jäänyt, ellei vaan ala kukkimaan muutaman vuoden päästä..toivotaan parasta. Väyrynen on ollut muuten ihan varma ja tyylikäs peli, toivotaan sähköpuolelle myös pitkää ikää..joillakin ne ovat temppuilleet.
Aihe (ruoste) lienee aika lailla loppuun asti käsitelty ja luuhun asti kaluttu. Kun ruostetta pukkaa väyryseen, niin sitä vaan pukkaa....
Hyvin tehtiin kuitenkin tehtaan laskuun (viimeisessä remontissa oli omavastuu 50 %, mutta sekään ei euroina ollut paljon mitään...). Ei noista paha mieli jäänyt, ellei vaan ala kukkimaan muutaman vuoden päästä..toivotaan parasta. Väyrynen on ollut muuten ihan varma ja tyylikäs peli, toivotaan sähköpuolelle myös pitkää ikää..joillakin ne ovat temppuilleet.
Aihe (ruoste) lienee aika lailla loppuun asti käsitelty ja luuhun asti kaluttu. Kun ruostetta pukkaa väyryseen, niin sitä vaan pukkaa....
Tuossa linkit kuvien kera:
http://www.autobild.de/projektor/galeri ... el_id=8080
http://www.autobild.de/projektor/galeri ... kel_id=926
http://www.autobild.de/projektor/galeri ... el_id=8080
http://www.autobild.de/projektor/galeri ... kel_id=926
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 07.1.2007 16:31
Itte hain marraskuus auton saksasta ja käytin heti Seinäjoen käyttöautolla ja asialliseseti toimittiin: Kaveri katto ovet ja kylki listojen alta ja parista kohtaa löyty vikaa,,, kesäkulla uudestaan ja kattotaan kaikki paikat vielä uudestaa jos vaikka olis tullu lisää ja sitte laitetaan kuntoon .. Huomasin tossa kun otin akun lataukseen (webastolla akku tuli vedettyä tyhjiin ) niin huomasin että sinne oli tullu ruostetta, mitä ei ollu kun vaihdoin 1.5 kuukautta sitten uuden akun ,.,Mutta onneksi sekin korjataan EIKÖ
Niin ja ei tarvinnu mitään kuvauksiakaan....
Niin ja ei tarvinnu mitään kuvauksiakaan....
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.5.2006 15:35
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Akun alla oleva pelti...
Tehdas pesee kätensä noista runkopelleistä. Menevät omistajan piikkiin. Kysyin sitä oman autoni kohdalta ja siihen tuli selkeä vastaus, että teetä itse.. Onneksi oli vain yksi alku, joka ei ole kahteen vuoteen muuttunut miksikään. Sen takia kait se fiksaus onkin jäänyt tekemättä. Otan sen joskus...jos ollenkaan...autoja nämä vain on.
-
- Viestit: 19
- Liittynyt: 07.1.2007 16:31
Ruosteet uusiksi?
Päivää gurut, en kehdannut heti ekalla viestillä aloittaa uutta topiccia, joten laitoin tähän vanhaan ketjuun.
Löytyiskö kokemuksia 01-02 väyrysen ruosteongelmista korjausten jälkeen? Olisi tarjolla -02 270CDI väykky edukkaaseen hintaan; autossa on tehty paljon korjauksia, mm. pari ovea ja takaluukku vaihdettu. Nyt vain epäilyttää, että jos on laitettu uudet ovet, niin ovatko ne yhtä huonot kuin alkuperäiset eli voinee kauhulla odotella peltihommia lähimmän viiden vuoden sisään? Entäs jos on korjattu, räjähtääkö samoin kuin uudetkin ovet?
Karmeaa luettavaa muuten nuo tyyppivikalistat... tuo ko. yksilö olis vain siitä 'hyvä' että siinä on yli puolet tyyppivikalistan hommista laitettu, mm. kansiremppa tehty.. sehän ei ole niitä halvimpia hommia.
Kiitos etukäteen.
Löytyiskö kokemuksia 01-02 väyrysen ruosteongelmista korjausten jälkeen? Olisi tarjolla -02 270CDI väykky edukkaaseen hintaan; autossa on tehty paljon korjauksia, mm. pari ovea ja takaluukku vaihdettu. Nyt vain epäilyttää, että jos on laitettu uudet ovet, niin ovatko ne yhtä huonot kuin alkuperäiset eli voinee kauhulla odotella peltihommia lähimmän viiden vuoden sisään? Entäs jos on korjattu, räjähtääkö samoin kuin uudetkin ovet?
Karmeaa luettavaa muuten nuo tyyppivikalistat... tuo ko. yksilö olis vain siitä 'hyvä' että siinä on yli puolet tyyppivikalistan hommista laitettu, mm. kansiremppa tehty.. sehän ei ole niitä halvimpia hommia.
Kiitos etukäteen.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 24.6.2007 0:36
Ruote korjaus
Huomasin parikuukautta sitten, että meneppä pajalle ja tarkistutan auto ruosteviat.
Juttelin erään rengas myyjän kanssa, hän oli vain vienyt auton laitettavaksi ja lasku meselle koska, päätöstä odotellessa oli mennä jo monta kuukautta. Ja ajatelematta asiaa sen kummemin vei auton korjaamolle ja maalaamoon, kas kumma kaikki oli sillä selvä hänen osaltaan, ruotevauriot oli korjattu muutamassa päivässä odotelematta eikä tarttinnut jonottaa. Häellä on mese, jonka hän vaihtoi taasen uudemppn meseen, jossa on ruoste vaurioita meinaa viedä tarkistukseen heti, eikä rupea senkummemin odottelemaan päätöksiä. Pajalle ja maalaamoon päätös ei voi olla kielteinen koska autosta tehdään reklamointi, sekä kuvataan ja sillä selvä näin hän sen kuittasi.
Kyllä maalausfirma tietää minne lasku laitetaan, mesen hyväksymä firma tai sitten niitä on tehty aikaisemminkin heillä.
En tied miten käy kun meinaan itse tehdä samoin, kun autostani on otettu kuvat niin onhan niillä jo todisteet ja mese korjaamo on reklamoinu vauriot.
PS: Onko kellään muulla sama kokemus asiasta?????
Juttelin erään rengas myyjän kanssa, hän oli vain vienyt auton laitettavaksi ja lasku meselle koska, päätöstä odotellessa oli mennä jo monta kuukautta. Ja ajatelematta asiaa sen kummemin vei auton korjaamolle ja maalaamoon, kas kumma kaikki oli sillä selvä hänen osaltaan, ruotevauriot oli korjattu muutamassa päivässä odotelematta eikä tarttinnut jonottaa. Häellä on mese, jonka hän vaihtoi taasen uudemppn meseen, jossa on ruoste vaurioita meinaa viedä tarkistukseen heti, eikä rupea senkummemin odottelemaan päätöksiä. Pajalle ja maalaamoon päätös ei voi olla kielteinen koska autosta tehdään reklamointi, sekä kuvataan ja sillä selvä näin hän sen kuittasi.
Kyllä maalausfirma tietää minne lasku laitetaan, mesen hyväksymä firma tai sitten niitä on tehty aikaisemminkin heillä.
En tied miten käy kun meinaan itse tehdä samoin, kun autostani on otettu kuvat niin onhan niillä jo todisteet ja mese korjaamo on reklamoinu vauriot.
PS: Onko kellään muulla sama kokemus asiasta?????
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Eipä näistä jutuista aina aivan kaikkea ymmärrä mutta tässäpä omia kokemuksia. Omassa Mesessä vm-00 on korjatut ovet. Korjauksen kyllä ovesta näkee kun osaa katsoa ja ei silloin erehdy luulemaan uusiksi. Olen nyt noita ovien korjauksia vuoden seurannut ja hyvin ne korjaukset on tehty. Ei näy ruostetta.