Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,
Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,
Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt
Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.
Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.
Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.
Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.
Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.
Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.
Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.
Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.
Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,
Mittaa mitä se alipaen tekee siellä lampulla kun tuota tekeepekkovee kirjoitti:Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt
Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.
Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.
Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.
Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.
Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Re: Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,
CDI203 kirjoitti:Mittaa mitä se alipaen tekee siellä lampulla kun tuota tekeepekkovee kirjoitti:Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt
Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.
Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.
Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.
Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.
Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Tää on selkee:
Alipaine vähenee kaasua painettaessa ja nousee nostaessa.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: Väyrynen säätää valojen korkeutta kaasun asennolla ,,,
Jos se siellä lampuilla tekee noinpekkovee kirjoitti:CDI203 kirjoitti:Mittaa mitä se alipaen tekee siellä lampulla kun tuota tekeepekkovee kirjoitti:Bensakoneinen, vaihdoin ajovaloumpiot ja H7 versiot oli ennen ja on nyt
Ilmiö: kaasua painettaessa valot laskee ja nostaessa nousee.
Ei tietoa onko tehnyt aiemmin, eikä alipainelinjojen aiemmista muutoksista.
Korkeuden säätö toimii ok, paitsi sammuksissa.
Onks näissä joku alipainevaraaja / takaisku, vai oliksko letkut pitäny olla irti ja säädin jossain asennossa asentaessa.
Käynnistyessä nousee hiukan valot lepoasennosta.
Tää on selkee:
Alipaine vähenee kaasua painettaessa ja nousee nostaessa.
niin sitten sillä lampussa joku päässtä asennon muuttumaan,
tai sitten asenelessa säädelssä piellen,
kokeillut miten toim jos alipienne tekee vaikka pumppulla ja sitten vähenttä/lisää sitä niin alkaako jossain kohdin varsinkin lisätessä säätö muuttamaan alas päin
samlla kuunella kuuluuko votoa ääntä,
jos ei paljon piellen muista niin alipainee vetää lampun ääriiasentoon(mihin säädetty) ja sitten se säädin rulla muttaa alemas kuristamlla alipaineen pääsyä lampulle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Äh, siis tekeekö se noin riippumatta säätimen asennosta ? Silloin säätönamiskasysteemi ainakin olisi rikki, mutta eihän se pelkästään selitä tuollaista.
Parikymmentä vuotta sitten työkaveri laittoi BX sitikkaan jotain hydrauliikkaputkia ristiin siihen nähden miten olisi kuulunut, niin kiihdyttäessä perä nousi ja hidastaessa laski. Tai toisinpäin, en enää muista. Melkein sama asia siis kuin tässä
Parikymmentä vuotta sitten työkaveri laittoi BX sitikkaan jotain hydrauliikkaputkia ristiin siihen nähden miten olisi kuulunut, niin kiihdyttäessä perä nousi ja hidastaessa laski. Tai toisinpäin, en enää muista. Melkein sama asia siis kuin tässä
Juu, valojen korkeus muuttuu riippumatta säätimen asennosta.
Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.
Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.
Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen
Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.
Mielenkiintoinen tapaus ...
Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.
Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.
Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen
Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.
Mielenkiintoinen tapaus ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Siellä pitäis olla kieroksista riippumatta niin kova alipaine että että pysyy siinäpekkovee kirjoitti:Juu, valojen korkeus muuttuu riippumatta säätimen asennosta.
Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.
Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.
Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen
Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.
Mielenkiintoinen tapaus ...
max korkeudella(siksi alipaineen mittaus) siitä sitten sillä rullal rajoitetaan niin että kääntyvät alas, siksi tuo jollain alipaen tekeminen pelkästää lampuun että jos sillä alkaa jokin vuotamaan kun alipainetta tulee paljon,
kannatta kokeilla myös suoraa letkua sieltä alipaineen jako pisteestä lampulle
saa haarukoitua mahdolisi vika paikkoja
sitten dalerin komentista tuli miellen että imusarjasta tarkistta että kaikki letkut on oikealla puolen läppää ettei alipainen pääse kiertämään siellä mitenkään ristiin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
CDI203 kirjoitti:Siellä pitäis olla kieroksista riippumatta niin kova alipaine että että pysyy siinäpekkovee kirjoitti:Juu, valojen korkeus muuttuu riippumatta säätimen asennosta.
Eli imusarjan alipaineen muuttuessa valojen asento muuttuu. Nyt kun tietäs onko jossain joku takaisku tms jonka tulisi tämä estää. Säädin tuntus toimivan ok, kuristaa alipainetta alemmas säätäessä.
Bensapelit mulle vähän vieraita, dieselissähän alipaineelle varaajia.
Tästä katoaa alipaine käytännössä heti kun sammuttaa koneen
Muuten niin räpeltämätön etten oikein usko viritelmiin tms.
Mielenkiintoinen tapaus ...
max korkeudella(siksi alipaineen mittaus) siitä sitten sillä rullal rajoitetaan niin että kääntyvät alas, siksi tuo jollain alipaen tekeminen pelkästää lampuun että jos sillä alkaa jokin vuotamaan kun alipainetta tulee paljon,
kannatta kokeilla myös suoraa letkua sieltä alipaineen jako pisteestä lampulle
saa haarukoitua mahdolisi vika paikkoja
sitten dalerin komentista tuli miellen että imusarjasta tarkistta että kaikki letkut on oikealla puolen läppää ettei alipainen pääse kiertämään siellä mitenkään ristiin
Juu, ei vuotoa lampun päässä.
Tarvii kaivella esiin se imusarjasta lähtö ...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Valokuvio on kyl kiva ja H7 lampuilla mulle ylläri teholtaankin
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Tuon voiskin tarkistaa / testataMika.T kirjoitti:Alipainesäätimen persiissä letkut väärinpäin.
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
pekkovee kirjoitti:Tuon voiskin tarkistaa / testataMika.T kirjoitti:Alipainesäätimen persiissä letkut väärinpäin.
Letkut säätimellä kuten pitääkin.
Imusarjassa samoin, eikä alipainevuotoja niissä, mutta alipaine valojen säädöllle ’ei varastoidu’ eli katoaa kun auton sammuttaa.l
Mysteeri jatkuu...
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Muttuko jarrupoljin heti kovemaksipekkovee kirjoitti:
Letkut säätimellä kuten pitääkin.
Imusarjassa samoin, eikä alipainevuotoja niissä, mutta alipaine valojen säädöllle ’ei varastoidu’ eli katoaa kun auton sammuttaa.l
Mysteeri jatkuu...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
CDI203 kirjoitti:Muttuko jarrupoljin heti kovemaksipekkovee kirjoitti:
Letkut säätimellä kuten pitääkin.
Imusarjassa samoin, eikä alipainevuotoja niissä, mutta alipaine valojen säädöllle ’ei varastoidu’ eli katoaa kun auton sammuttaa.l
Mysteeri jatkuu...
Tuotapa en hoksannu kokeilla, meinaaks jos ois tehostimen kalvo poks ...
Mutta jarrun polkeminen käydessä ei vaikuta valojen korkeuteen, ja tehostimen alipainelinjassa ei ole haaroja tässä (bensa / manual)
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17