Mikä autoa (S210) jarruttaa?
Mikä autoa (S210) jarruttaa?
Tunteeko kukaan tuon Paavon sielunelämää?
Auto jarruttaa itsekseen, eikä opetuspoljinta ole apumiehellä.
Jos elettäis noitavainojen aikakautta, ja olis tuollainen auto, se varmaan pitäis polttaa roviolla.
Poljin käy itsekseen pohjassa ajonaikana, tekee sen yleensä kahdesta- kolmeenkertaan.
Kuka kiskoo jarrupoljinta ?
Vikamuisti on luettu montakin kertaa, antaa myös monta eri vikavaihtoehtoa. Jarrutehostin... jne.
Auto jarruttaa itsekseen, eikä opetuspoljinta ole apumiehellä.
Jos elettäis noitavainojen aikakautta, ja olis tuollainen auto, se varmaan pitäis polttaa roviolla.
Poljin käy itsekseen pohjassa ajonaikana, tekee sen yleensä kahdesta- kolmeenkertaan.
Kuka kiskoo jarrupoljinta ?
Vikamuisti on luettu montakin kertaa, antaa myös monta eri vikavaihtoehtoa. Jarrutehostin... jne.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Tehostin johtaa tällähetkellä.
Nopeuden rajotin on, mutta tietääkseni se ei käytä jarrupoljinta, ainoastaan katkoo syöttöä.
Voisko jarruapulainen kuvitella että olis hätäjarrutuksen paikka ja polkee jarrua, kunnes huomaa etteihän täsää ollukkaan mittään hättää.
Nopeuden rajotin on, mutta tietääkseni se ei käytä jarrupoljinta, ainoastaan katkoo syöttöä.
Voisko jarruapulainen kuvitella että olis hätäjarrutuksen paikka ja polkee jarrua, kunnes huomaa etteihän täsää ollukkaan mittään hättää.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Tehostajalle pisteitä 2 - 0
Näinhän se tais olla että BAS- ei vaikuta suoraan polkimelle.
BAS toimii käytännössä niin että, järjestelmä tunnistaa hätäjarrutustilanteen sen perusteella, kuinka nopeasti kuljettaja painaa jarrupoljinta, ja muodostaa täyden jarrupaineen mahdollisimman nopeasti. Samanaikaisesti lukkiutumattomat ABS-jarrut huolehtivat siitä, etteivät pyörät lukkiudu.
Näinhän se tais olla että BAS- ei vaikuta suoraan polkimelle.
BAS toimii käytännössä niin että, järjestelmä tunnistaa hätäjarrutustilanteen sen perusteella, kuinka nopeasti kuljettaja painaa jarrupoljinta, ja muodostaa täyden jarrupaineen mahdollisimman nopeasti. Samanaikaisesti lukkiutumattomat ABS-jarrut huolehtivat siitä, etteivät pyörät lukkiudu.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
OK.
Sen verran vielä että, kun "itsejarrutus" tapahtuu, tehostajalta kuuluu voimakas "TSUUP" - ääni kabiinin puolelle asti.
Minkälainenka toimintaperiaate tuolla tehostimella on... joku venttiili ilmeisesti päästää alipaineen kalvolle, joka auttaa poljinta painumaan alas?
Jostakin ku löytäis periaatekuvan.
Sen verran vielä että, kun "itsejarrutus" tapahtuu, tehostajalta kuuluu voimakas "TSUUP" - ääni kabiinin puolelle asti.
Minkälainenka toimintaperiaate tuolla tehostimella on... joku venttiili ilmeisesti päästää alipaineen kalvolle, joka auttaa poljinta painumaan alas?
Jostakin ku löytäis periaatekuvan.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Kiitosta Diileri,
Näyttäs tuon periaatekuvan perusteella siltä että alipaineet katoaa polkimenpuolelta, jolloin imu meinaa viedä polkimen mennessään.
http://auto.howstuffworks.com/power-brake1.htm
Vai ymmärsinkö ?
Näyttäs tuon periaatekuvan perusteella siltä että alipaineet katoaa polkimenpuolelta, jolloin imu meinaa viedä polkimen mennessään.
http://auto.howstuffworks.com/power-brake1.htm
Vai ymmärsinkö ?
dealer kirjoitti:
Tehostimessa avautuu venttiili joka päästää ulkoilman paineen toiselle puolelle kalvoa > tehostin tehostaa.
Jostain kuuluu pakostakin se "pshiuh".
Viimeksi muokannut Esko R, 20.2.2007 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Nii!
Elikkäs sukkahiki on liuottanut ajan saatossa polkimen puolella olevan venttiilin väljäksi
Ja kun ajat sen 30km niin jalkasi ovat jo luonnollisesti jäätyneet väyrysen lämmityslaitteen ansiosta , hiki ei enää tiivistä venttiiliä ja se päästää ilman paineen sinne polkimen puolelle ja alipaine alkaa vetämään jarruja kiinni.
No menipäs taas
Elikkäs sukkahiki on liuottanut ajan saatossa polkimen puolella olevan venttiilin väljäksi
Ja kun ajat sen 30km niin jalkasi ovat jo luonnollisesti jäätyneet väyrysen lämmityslaitteen ansiosta , hiki ei enää tiivistä venttiiliä ja se päästää ilman paineen sinne polkimen puolelle ja alipaine alkaa vetämään jarruja kiinni.
No menipäs taas
Aki P kirjoitti:Nii!
Elikkäs sukkahiki on liuottanut ajan saatossa polkimen puolella olevan venttiilin väljäksi
Ja kun ajan sen 30km niin jalkani ovat jo luonnollisesti jäätyneet väyrysen lämmityslaitteen ansiosta , hiki ei enää tiivistä venttiiliä ja se päästää ilman paineen sinne polkimen puolelle ja alipaine alkaa vetämään jarruja kiinni.
No menipäs taas
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D