Taustaa, jarruooljin on ollut koko sen ajan kohtuu outo kun olen auton omistanut, kyllä jarrut toimii ei se siitä ole kiinni

Päätin vaihtaa eteen levyt ja palat kun levy tuntui sormikopelolla aika kuluneelta.
Vaihdot menivätkin ok .. (Motonet osilla tein), otin jarrupaloista hieman päistä pois jotta eivät olisi niin tiukat satulaan. Tein mäntien herkistelyn noin 3-4 kertaa molemmille puolille -> mäntä aika pitkälle ulos (ei kuitenkaan täysin ulos

Vaihdon jälkeen huomasin että edelleen sama jarrutuntuma. Eli kun auto ei ole käynnissä jarrupoljin on tiukka ja oikeantuntuinen.
Kun auton käynnistää poljin painuu sentin pari alaspäin ja tuntuu kuin jarruissa olisi ilmaa.
Tämän jälkeen teinkin joka kulmaan ilmauksen, ei ollut missään ilmaa ja jarrunesteet tarkistin ja lisäsin tämän jälkeen.
Edelleen löysän tunteinen poljin, jarrupolkimen saa painamalla kovaa aika pohjaan, silloin kun auto on käynnissä, ei muuten. Jarruputket ovat ehjät ja nestettä ei katoa (ainakaan 10000km aikana ole kadonnut).
Nyt alankin epäillä koneelta tulevaa alipainetta joka imee jarrutehostinta, ja tämän sitä takaisku venttiilä, voisko olla tossa vikaa? Vai onko tehostajan kalvossa jotain häikkää?
Mistä lähtee etsimään ongelmaa?
Lisäksi muuten lisäyksenä, että vaikka herkistelin etu jarrumäntiä, männät muuten tosi kiiltävät (ei paskassa) silti toinen etujarru vähän tuntuu että se jää laahaamaan, ääntä kuuluu pienissä nopeuksissa...


Apuja??