Tosiaan tasonsäädön putki noin puolestä välistä autoa puhki ja sylkee nesteet pihalle. Uskaltaako tuon putken vetää poikki ja vetää letkun klemmareilla väliin siksi aikaa että ajaisi noin 200km? Kestääkö perus letku ja klemmarit vai onko kuinka iso paine tuossa järjestelmässä?
Entä miten sitten tuo kannattaisi korjata kunnolla kun sen saa pihaan ajettua? Pitääkö putki vetää uusiksi alusta loppuun vai saako tehdä uusia liitoksia/onko matkan varrella liitoksia? Ja mitä putkea kannattaa käyttää ja mistä osat?
S210 Tasonsäädön/hydromatikin putki puhki
Onko näissä sitten jotenkin kestävämpi pumppu tms. jos ei kerran kovin herkästi kärsi jos pumppu kuivana ajaa? Kun joissain autoissa pumppu ei tarvitse kauaa päästä kuivana pyörimään niin onkin jo entinen. Kuulostaa kyllä oudolta että uskaltaisi tuon parikin tuntia päästellä pumppu kuivana ilman vahinkoja, mutta on kai se sitten mahdollista. Ei vain houkuttaisi saada lisää korjattavaa
No, en minä tiedä muuta kuin muutamien autojen osalta joista on kokemusta. Oma väyrynen jotain 50 kilometriä öljyttä ja työpaikan asiakkaiden autoja pitemmästi.
Tuossa
viewtopic.php?t=47609
farkku 124ssä putki oli poikki varmaan ainakin 10000 kilometriä. Korjasin putken ja tasonsäätö alkoi toimia ja toimii edelleen. Siinä tosin pumppu eri paikassa, kannen päässä.
Vie hinurilla pajalle niin ei varmasti mene mitään enää rikki. Ohjaustehostinkaan kun ei toimi säiliön ollessa tyhjä niin onhan se turvallisempaa kuin ajaminen. (em. 124:ssä oli siis erillinen pumppu, siinä toimi tehostin)
Tuossa
viewtopic.php?t=47609
farkku 124ssä putki oli poikki varmaan ainakin 10000 kilometriä. Korjasin putken ja tasonsäätö alkoi toimia ja toimii edelleen. Siinä tosin pumppu eri paikassa, kannen päässä.
Vie hinurilla pajalle niin ei varmasti mene mitään enää rikki. Ohjaustehostinkaan kun ei toimi säiliön ollessa tyhjä niin onhan se turvallisempaa kuin ajaminen. (em. 124:ssä oli siis erillinen pumppu, siinä toimi tehostin)
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: 23.11.2014 3:46
myöhässä vastataan, mutta kesällä isännän varkkuun korjanneena tason säädön putket.
hydrauli liikkeistä löytyy samaa teräsputkea sekä liittimet samaa tavaraa entä ermeton helmi liittimet. nopea ja erittäin halpa konsti korjata, paska pala pois terveelle putkelle asti ja pätkä väliin liittimillä.
tietenkin paras keino on vaihtaa uudet putket, mutta yllä oleva helppo,halpa ja nopea ratkaisu
hydrauli liikkeistä löytyy samaa teräsputkea sekä liittimet samaa tavaraa entä ermeton helmi liittimet. nopea ja erittäin halpa konsti korjata, paska pala pois terveelle putkelle asti ja pätkä väliin liittimillä.
tietenkin paras keino on vaihtaa uudet putket, mutta yllä oleva helppo,halpa ja nopea ratkaisu