Jälleen kerran S210:n tasonsäädöstä
Jälleen kerran S210:n tasonsäädöstä
Jos tämä sama on käsitelty jo, niin ohjatkaahan oikeaan ketjuun, haku antaa aivan liikaa tuloksia ainakin mun osaamillani kriteereillä että siitä olisi hyötyä.
Autona siis S210 320 CDI -00, väitetyt kilometrit ~250 000
Nythän siis edellinen omistaja suuressa viisaudessaan on vaihtanut tuohon himmeliin kolme iskaria. Repsikan puoleinen takaiskari on vaihtamatta ja niinhän se vain se kulma pompottaa pienissäkin epätasaisuuksissa ikäänkuin siellä ei olisi iskaria ollenkaan. Ei siis tunnu siltä että se olisi kivikova vaan nimenomaan kuin iskari puuttuisi, heittojen jälkeen heilauttaa takanurkan ylös ja heijaa pari kertaa varmemmaksi vakuudeksi päälle.
Öljyä ei vuoda mistään, mutta hydraulisäiliössä litkua pikkuisen alle alarajan. Mahdollisesti sen toisen iskarin vaihdon yhteydessä jäänyt lisäämättä tarpeeksi. Isoja kolinoita ei kuulu ja auto kulkee tasaisella nopeudella ja tiellä suoraan, kiihdyttäessä vetäisee pikkuisen oikeaan ja kaasun nostaessa (aika kevyenkin kiihdytyksen jälkeen) selkeästi enemmän vasempaan, joutuu tekemään korjausliikkeen.
Olisiko jousipallo vai iskari todennäköisempi syyllinen, onko mahdollista että puolen litran öljynpuute aiheuttaisi moisen ja onko jossain kunnollista ohjetta Väykyn pallojen vaihtoon? En löytänyt, mutta kakkosneloseen on ohjeita kyllä pilvin pimein. Kuinka pitkälti ne ovat sovellettavissa Paavoon?
Autona siis S210 320 CDI -00, väitetyt kilometrit ~250 000
Nythän siis edellinen omistaja suuressa viisaudessaan on vaihtanut tuohon himmeliin kolme iskaria. Repsikan puoleinen takaiskari on vaihtamatta ja niinhän se vain se kulma pompottaa pienissäkin epätasaisuuksissa ikäänkuin siellä ei olisi iskaria ollenkaan. Ei siis tunnu siltä että se olisi kivikova vaan nimenomaan kuin iskari puuttuisi, heittojen jälkeen heilauttaa takanurkan ylös ja heijaa pari kertaa varmemmaksi vakuudeksi päälle.
Öljyä ei vuoda mistään, mutta hydraulisäiliössä litkua pikkuisen alle alarajan. Mahdollisesti sen toisen iskarin vaihdon yhteydessä jäänyt lisäämättä tarpeeksi. Isoja kolinoita ei kuulu ja auto kulkee tasaisella nopeudella ja tiellä suoraan, kiihdyttäessä vetäisee pikkuisen oikeaan ja kaasun nostaessa (aika kevyenkin kiihdytyksen jälkeen) selkeästi enemmän vasempaan, joutuu tekemään korjausliikkeen.
Olisiko jousipallo vai iskari todennäköisempi syyllinen, onko mahdollista että puolen litran öljynpuute aiheuttaisi moisen ja onko jossain kunnollista ohjetta Väykyn pallojen vaihtoon? En löytänyt, mutta kakkosneloseen on ohjeita kyllä pilvin pimein. Kuinka pitkälti ne ovat sovellettavissa Paavoon?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Kiitän ja kokeilen. Mikäs se olikaan oikea öljy?drneo kirjoitti:on todellakin mahdollista et aiheuttaa ton hyppimisen ei muutako ölkkää pyttyyn nimerkillä kokemusta
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0057
tuota ite laitoin
mut siel on uus versioki tuosta
tuota ite laitoin
mut siel on uus versioki tuosta
Sitä laitoin itsekin.drneo kirjoitti:http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=59-0057
tuota ite laitoin
mut siel on uus versioki tuosta
Tuntuis että ongelma ainakin lieveni lisäämällä vajaan puoli litraa (3-4desiä) ööliä, vaikka vieläkään ei ihan niin sukkasillaan mene kuin väykyn kuuluisi. Eli ylimääräinen hyppy tulee vieläkin, vaikkakin pienempi ja tasaisemmin molemmin puolin. Kai se kuskinpuolikin pompotti aiemminkin, mutta repsikanpuoleinen vaan niin paljon pahemmin että huomio kiintyi sinne. Lisäksi tuo tuntuisi heiluvan sivusuunnassakin turhan paljon kun sitä perää paikoillaan heijaa (voi kyllä olla takakelkan puslatkin, ne menee vaihtoon joka tapauksessa).
Pitäisikö tuohon nyt lastata 300 kilon nyytti ja lähteä pikataipaleelle vai mitenkä sen öljyn pitäisi kulkeutua joka paikkaan missä sitä pitääkin olla?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
300 kiloa ei taida riittää....Scorpio kirjoitti: ...
Pitäisikö tuohon nyt lastata 300 kilon nyytti ja lähteä pikataipaleelle vai mitenkä sen öljyn pitäisi kulkeutua joka paikkaan missä sitä pitääkin olla?
Paras olisi irroittaa vipu tangosta ja pyörillä olevaa autoa vuorottelleen nostaa ja laskea. Ei oikein onnistuu nosturilla, jos pyörät roikkuu vapaana.
Re: Jälleen kerran S210:n tasonsäädöstä
Iskari tuskin syyllinen. Onhan se mahdollista että sisältä jotain irti/rikki mutta kaippa aika epätodennäköistä. Onkohan edellinen remontoija laittanut oikeat öljyt? Lähtisin ehkä itse siitä että vaihtaisin öljyt uusiin. Jos ei apua niin ehkäpä sitten jousipallojen kimppuun. Hyvin nuo tuntuu ilmaantuvan ajamallakin, tokihan se varminta ajella tasonsäädön vivusta ylös-alas. Itse en ilmannut mitenkään.Scorpio kirjoitti: Olisiko jousipallo vai iskari todennäköisempi syyllinen
Repsikanpuolen takatukivarresta lähtee nivelletty tanko keskemmälle autoa, se säätää potentiometrin näköistä venttiiliä kun perä laskee.drneo kirjoitti:missä tuo vipu on
Hämmästyttää kummastuttaa edelleen, takapää pompottaa aina vain ihan niinkuin siellä ei iskareita olisikaan. Se korjaantumisen tunne johtui kai siitä kun se oikea takakulma oli niin helkkarin huono. Öljyä lisätty, aika paljon ajettu, mutta ei vain muutu miksikään.
Täytynee ajella se ylös-alas ensi tilassa tai viimeistään ensi viikolla kun vaihdetaan takakelkan puslat, tosin silloin vaihdetaan kyllä pallotkin samalla vaivalla ellei sitä ennen tokene. Iskarin hajoamiseen en itsekään oiken usko.
Ei vaan luulis olevan palloissakaan vikaa, kun se perä ei nimenomaan ole kova vaan päinvastoin. Olisiko mahdollista, että jossain putkessa olisi ylimääräinen mutka ja siinä ilmatasku, vaikuttaisiko se tuolla lailla?
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
veikkaan tuota ilmataskua! mulla taas kolisee joku mut ei öljy vähene.. ku ajaa pitempään nii kolina katuaa, mikähä piru se on kuuluu vaa toiselta puolelta?
kokeileppa iha piruuttaan et ajat sen lämpimään vähäksi aikaa katoaako ilmiö. ite hoksasin öljyn lisäyksen jälkeen et ilmiö katoaa ku ajaa lämpimään ja lähtee taas liikkeelle nii ei mitää mut tulee hetkenpäästä takas nyt se pomputus katos kokonaan ku löin 2 120kg kaveria peräkonttii ja ajettiin pikku ek. kolina kyl jäi
kokeileppa iha piruuttaan et ajat sen lämpimään vähäksi aikaa katoaako ilmiö. ite hoksasin öljyn lisäyksen jälkeen et ilmiö katoaa ku ajaa lämpimään ja lähtee taas liikkeelle nii ei mitää mut tulee hetkenpäästä takas nyt se pomputus katos kokonaan ku löin 2 120kg kaveria peräkonttii ja ajettiin pikku ek. kolina kyl jäi
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Oli tänään lämpimässä useamman tunnin, mutta ei vaikutusta. Tuo vähän raskaampi lasti saattaa kyllä joissain tapauksissa hyvinkin ajaa ilmataskun liikkeelle, kuvittelisin. Samoin kuin sen vivun vääntely, ei vain ole tässä ramppinosturia käsillä.drneo kirjoitti:veikkaan tuota ilmataskua! mulla taas kolisee joku mut ei öljy vähene.. ku ajaa pitempään nii kolina katuaa, mikähä piru se on kuuluu vaa toiselta puolelta?
kokeileppa iha piruuttaan et ajat sen lämpimään vähäksi aikaa katoaako ilmiö. ite hoksasin öljyn lisäyksen jälkeen et ilmiö katoaa ku ajaa lämpimään ja lähtee taas liikkeelle nii ei mitää mut tulee hetkenpäästä takas nyt se pomputus katos kokonaan ku löin 2 120kg kaveria peräkonttii ja ajettiin pikku ek. kolina kyl jäi
Kolina onkin todennäköisesti sitten ihan eri vika, väljä pusla tai iskarin alapallonivel tulee mieleen. Itsellä on takakelkan puslat käytännössä irti korista, ei juuri kolahtele muuten kuin perän pomppiessa oikein kunnolla isommassa töyssyssä, mutta taka-akseli kyllä ohjaa omia aikojaan ihan kiitettävästi.
S210 320 CDI Avari -00 7-Sitz.
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
Ex-S210 320 CDI Avari -02 7-Sitz.(peuran perkule)
S124 300 E -89 projekti
Ex-W124 300 TD a'la Mynädiesel (teininkiusaaja)
Ex-W124 230 E
Ex-W123 300 D
Oho, onpas niitä kertynyt...
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Tasonsäädön "ilmaus".
Auto tasaiselle, säiliö yläpintaan, kone käyntiin, 5min joutokäynnillä, kierrokset tasaiseen 1500rpm ja takaonttiin punttia parin 100kg ukon verran...minuutin ajan siinä ja ukot kiinni vetokoukkuun, reipasta ylös alas liikettä (samalla siis kierrokset) 1500rpm. Näin muutaman minuutin. Jos ei ilmaannu on ihme. Tämän päälle ajelua normaalisti.
Se tanko vakaajassa Keskellä autoa (ainakin sedan) on umpiruosteessa ja irroitus lähes mahdotonta jos auto ei pukilla, ja itsemurhaa irroitella pihamaalla.
Se tappi siellä pelkääjänpuolen lokasuojan sisällä joka näkyy....taitaa olla muuten xenonien korkeudensäätö....sedanissa ainakin.
Öljyn kiertämisen voi todeta ottamalla paluuletku eli säiliön korkki auki ja katsoa tuleeko suodattimen läpi loristen öljyä.
Ilmausta voi tasamaalla avittaa nostamalla takapäätä tunkilla ylös vetokoukusta tai puoli kerrallaan renkaat ilmaan asti ja "pudottamalla" rivakasti alas, hallitunkilla helppoa.
.
Auto tasaiselle, säiliö yläpintaan, kone käyntiin, 5min joutokäynnillä, kierrokset tasaiseen 1500rpm ja takaonttiin punttia parin 100kg ukon verran...minuutin ajan siinä ja ukot kiinni vetokoukkuun, reipasta ylös alas liikettä (samalla siis kierrokset) 1500rpm. Näin muutaman minuutin. Jos ei ilmaannu on ihme. Tämän päälle ajelua normaalisti.
Se tanko vakaajassa Keskellä autoa (ainakin sedan) on umpiruosteessa ja irroitus lähes mahdotonta jos auto ei pukilla, ja itsemurhaa irroitella pihamaalla.
Se tappi siellä pelkääjänpuolen lokasuojan sisällä joka näkyy....taitaa olla muuten xenonien korkeudensäätö....sedanissa ainakin.
Öljyn kiertämisen voi todeta ottamalla paluuletku eli säiliön korkki auki ja katsoa tuleeko suodattimen läpi loristen öljyä.
Ilmausta voi tasamaalla avittaa nostamalla takapäätä tunkilla ylös vetokoukusta tai puoli kerrallaan renkaat ilmaan asti ja "pudottamalla" rivakasti alas, hallitunkilla helppoa.
.