S210 Tasonsäädön/hydromatikin putki puhki

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

S210 Tasonsäädön/hydromatikin putki puhki

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Tosiaan tasonsäädön putki noin puolestä välistä autoa puhki ja sylkee nesteet pihalle. Uskaltaako tuon putken vetää poikki ja vetää letkun klemmareilla väliin siksi aikaa että ajaisi noin 200km? Kestääkö perus letku ja klemmarit vai onko kuinka iso paine tuossa järjestelmässä?

Entä miten sitten tuo kannattaisi korjata kunnolla kun sen saa pihaan ajettua? Pitääkö putki vetää uusiksi alusta loppuun vai saako tehdä uusia liitoksia/onko matkan varrella liitoksia? Ja mitä putkea kannattaa käyttää ja mistä osat?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Liitos löytyy mm. kuskin puolen etupyöräkotelosta, riippuen mikä putkista on poikki. Metritavarasta 6mm jarruputkesta vaan uutta tarvittava pätkä.
Itse olen ajanut joskus säiliö tyhjänä ja monta muuta tiedän että ajettu, eikä pumppu rikkoudu.
Mesisti
Viestit: 23
Liittynyt: 27.6.2016 17:01

Viesti Kirjoittaja Mesisti »

Onko näissä sitten jotenkin kestävämpi pumppu tms. jos ei kerran kovin herkästi kärsi jos pumppu kuivana ajaa? Kun joissain autoissa pumppu ei tarvitse kauaa päästä kuivana pyörimään niin onkin jo entinen. Kuulostaa kyllä oudolta että uskaltaisi tuon parikin tuntia päästellä pumppu kuivana ilman vahinkoja, mutta on kai se sitten mahdollista. Ei vain houkuttaisi saada lisää korjattavaa
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No, en minä tiedä muuta kuin muutamien autojen osalta joista on kokemusta. Oma väyrynen jotain 50 kilometriä öljyttä ja työpaikan asiakkaiden autoja pitemmästi.

Tuossa
viewtopic.php?t=47609
farkku 124ssä putki oli poikki varmaan ainakin 10000 kilometriä. Korjasin putken ja tasonsäätö alkoi toimia ja toimii edelleen. Siinä tosin pumppu eri paikassa, kannen päässä.

Vie hinurilla pajalle niin ei varmasti mene mitään enää rikki. Ohjaustehostinkaan kun ei toimi säiliön ollessa tyhjä niin onhan se turvallisempaa kuin ajaminen. (em. 124:ssä oli siis erillinen pumppu, siinä toimi tehostin)
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

myöhässä vastataan, mutta kesällä isännän varkkuun korjanneena tason säädön putket.

hydrauli liikkeistä löytyy samaa teräsputkea sekä liittimet samaa tavaraa entä ermeton helmi liittimet. nopea ja erittäin halpa konsti korjata, paska pala pois terveelle putkelle asti ja pätkä väliin liittimillä.

tietenkin paras keino on vaihtaa uudet putket, mutta yllä oleva helppo,halpa ja nopea ratkaisu
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 alusta”