sv22 kirjoitti:.....Eikä vaihdon jälkeen ajetuilla parilla sadalla kilsalla luulis laakerin löystyvän kolinavaiheeseen.
Ku kerrankin ois joku selkee vika eikä ihme arpomista!
Noo...kyllähän se laakeri voi löystyä, jos asennettu liian hellällä kädellä! (En nyt usko että tässä siitä kysymys) Eli jos uudet laakerit vain tökitään paikoilleen ja kiristetään
vain suoraan johonkin "sopivaan" tiukkuuteen, niin varmasti sinne jäi jotain millejä/satkuja menemättä pohjaan (esim. sisemmän laakerin sisäkooli tai stefa ei asettunut paikoilleen) ja hetken ajolla ne sitten "lumpsahtaa" kohilleen ja tämä huomataan sitten pyörän heilumisena/välyksenä
Joten ainakin minä jatkan edelleen sitä wanhaa konstia että laakerit tarkasti paikoilleen ja mutteri kiristetään niin tiukkaan että alkaa tuntuvasti ahdistamaan navan pyörimistä, mielellään kopautus akselin päähän (että varmasti kaikki hakee paikkansa) ja sitten varttikierros mutteria löysemmälle....ja sitten vielä kaikki pyörittelyt ja välyksien tarkastelut ettei tullut liian kireälle/löysälle. Näillä konsteilla on tullut aina laakerit loppuun ajettua.....

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...