Perän korkeus säätö?
Perän korkeus säätö?
W 210 Kombissa perä hivenen alhaalla- 00 mallinen. Pistin uuden hydrauliputken ja huomasin että jonkinmoinen säätömekanismi siellä on vai toimiiko vain xenoneille.
Siis onko jokin säätö olemassa?
Siis onko jokin säätö olemassa?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
On siellä säätö, periaatteessa perän pitäisi pysyä vakiokorkeudessa kuormasta riippumatta. Säädin voi olla rikki tai jumissa tai paineakut rikki tai sitten pumpulta ei tule painetta. Vai olikos se niin, että jos paineakut oli kaput, niin silloin se junttaa perän aivan ylös, viisaammat muistaa paremmin.
Ilman kuormaa painon pitäisi kyllä levätä pelkästään jousien varassa, joten jos tyhjän auton perä laahaa, niin silloin jouset ja / tai jousen kumit vaihtoon.
Ilman kuormaa painon pitäisi kyllä levätä pelkästään jousien varassa, joten jos tyhjän auton perä laahaa, niin silloin jouset ja / tai jousen kumit vaihtoon.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Kyllä kyllä
Perä on periaatteessa kyllä kokoajan "vakiokorkeudessa", mutta sais olla muutaman sentin ylempänä. Painepallot ym on mielestäni kunnossa.
Takana on sellanen häglämentti josssa n. 4 - 5 cm säätövara. Säädetään ilmeisesti siitä?
Takana on sellanen häglämentti josssa n. 4 - 5 cm säätövara. Säädetään ilmeisesti siitä?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Jos haluat perää ylemmäs niin kannattaa vaihtaa paksummat kumilimput sinne takajousien alle. Se venttiili on siellä vaan vahtimassa, että auto pysyy kohin samassa asennossa kuorman määrästä riippumatta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Olen ollut siis väärässä käsityksessä, että kuormaamattoman auton tasonsäätöiskarit olisivat niin sanotusti "paineettomat" ja vasta kuormauksen myötä sinne iskariin aletaan lisätä rykiä ryhdin säilyttämiseksi. No taas oppi jotain uutta, kiitokset Sergeylle oikaisusta.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1360
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
ei kannata mittailla,typpi/neste ja kalvot yleensä paskana,maksaa mätänetis 100 kipale,auto muuttuu ihan ku uudel ajais,ja väykkyyn helpot vaihtaa
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
sergy oikeasa juurikikn noin tuo pitäs toimiaVäsynyt Mies kirjoitti:Olen ollut siis väärässä käsityksessä, että kuormaamattoman auton tasonsäätöiskarit olisivat niin sanotusti "paineettomat" ja vasta kuormauksen myötä sinne iskariin aletaan lisätä rykiä ryhdin säilyttämiseksi. No taas oppi jotain uutta, kiitokset Sergeylle oikaisusta.
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
ja muuten pumppu yleensä antaa paineen,jos jaksaa rattia pyöritellä,on ns.tamdem pumppu
3*chevy van
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
mersut:
w124 300e aut.-86 EX
w202 220d aut.-96 EX
w202 250td aut.-97 EX
w124 300e aut-85 `amg´ pojan kanssa EX
s210 320cdi aut EX
W203 200cdi aut-02,ex by los termitos
w202 180 aut-94 ex
BMW e39 530 tdsa-98 ex
S210 320cdi aut.01
Mistä päin tuo säätösysteemi löytyy ja minkä näköinen se on?
Itse löysin omasta jonkun nivelhässäkän joka on jossain tangossa kiinni niin tankin etupuolelta tankin ja vetoakselin välistä hantin puolelta. Säätövaraa siinä ei kyllä ole senttejä vaan muutama milli.
Ja kaiken lisäksi joku oli vääntänyt mutterin pyöreäksi niin on yhtä tuskaa saada se auki kun ei oikein mahdu mikään kalu sinne.
Itse löysin omasta jonkun nivelhässäkän joka on jossain tangossa kiinni niin tankin etupuolelta tankin ja vetoakselin välistä hantin puolelta. Säätövaraa siinä ei kyllä ole senttejä vaan muutama milli.
Ja kaiken lisäksi joku oli vääntänyt mutterin pyöreäksi niin on yhtä tuskaa saada se auki kun ei oikein mahdu mikään kalu sinne.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Olihan siinä sittenkin säätövaraa kun sen sai irti ja putsattua. Ainoa vain ettei tuolla ollut mitään vaikutusta vaikka sääteli ääripäästä toiseen eli jossain muualla vikaa kun perä on hieman alhaalla ja jenkkimäisen lulla ja takapenkillä porukkaa ollessa ihan alhaalla.
S210 200
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi
Nissan Maxima
Citroën Xantia
Volvo V70
® Mesen linttaklubi