Mikä on oikea öljy vaihteistoon?
Mikä on oikea öljy vaihteistoon?
Auto clk 320B automaatti -99, vaihteiston tyyppi ilmeisesti 722.607? Mitä öljyä laatikkoon laitetaan? Eli MB ... mikä?
Ei ole esitetty mitään dokumentteja että 236.14 olisi parempi 722.6xx laatikkoon kuin 236.10.Emersu kirjoitti:Kiitos tiedosta. Samaan päädyin kun tarpeeksi pitkään googlen suossa uin. Eli jos vaihtaa öljyt kokonaan niin kannatta laittaa nuo 236.14 liemet.
Syy miksi sitä suositellaan on että sitä on myyjäorganisaatiolla ja se käy sekä vanhempiin että uudempiin.
236.14 on kehitetty uudempiin laatikoihin ja 236.10 vanhempiin. En näe mitään syytä että 236.14 öljyä kehitettäessä olisi ajateltu hetkeäkään 10-15 v vanhoja laatikoita vaan pelkästään uusia malleja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Jos se ei kävisikään paremmin, niin tuskin se .14 huonomminkaan käy? Sitä mersun omat oppaatkin noihin suosittelevat. Hintaeroakaan ei ole .10:iin verrattuna – ehkä .14 jopa edullisempaa. Fuchsin 4134:n litrahinta on n. 5,5 euroa. Eli jos sitä pajalla laatikkoon tarjotaan, miksi siitä pitäisi kieltäytyä?
t.
Risto
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kuten sanoin, mitään faktatietoa ei ole. Ainoa suositus-syy on se että myyjällä on vain uudempaa jota myy kaikkiin laatikoihin. Huono tarjota muuta kun ei ole sitä 236.10.Roisto kirjoitti:Jos se ei kävisikään paremmin, niin tuskin se .14 huonomminkaan käy? Sitä mersun omat oppaatkin noihin suosittelevat. Hintaeroakaan ei ole .10:iin verrattuna – ehkä .14 jopa edullisempaa. Fuchsin 4134:n litrahinta on n. 5,5 euroa. Eli jos sitä pajalla laatikkoon tarjotaan, miksi siitä pitäisi kieltäytyä?
t.
Risto
Jos jollakin on tietoa tutkimuksesta jossa todetaan 236.14 öljyn paremmuus tai huonommuus 236.10 öljyyn nähden vanhoissa 722.6 laatikoissa niin sithän sen tietäisi. Mutta kun ei ole semmoista vissiin kellään... Jos MB olisi sellaisen testin tehnyt että se olisi parempaa vanhoissa sen julkaiseminen olisi hyvin todennäköistä. Taasen päinvastaisessa tapauksessa julkaisemattomuus olisi hyvin todennäköistä.
Pelkkä markkinointipolittinen ja yhden tynnyrin politiikka ei ole laatikon toiminnan ja kestävyyden kannalta mikään peruste.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.