Mikä on oikea öljy vaihteistoon?

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
Emersu
Viestit: 36
Liittynyt: 16.8.2015 21:09
Paikkakunta: Kajaani

Mikä on oikea öljy vaihteistoon?

Viesti Kirjoittaja Emersu »

Auto clk 320B automaatti -99, vaihteiston tyyppi ilmeisesti 722.607? Mitä öljyä laatikkoon laitetaan? Eli MB ... mikä?
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1270
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mb 236.10 ja uudempi luokitus 236.14 käy myös.
Emersu
Viestit: 36
Liittynyt: 16.8.2015 21:09
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Emersu »

Kiitos tiedosta. Samaan päädyin kun tarpeeksi pitkään googlen suossa uin. Eli jos vaihtaa öljyt kokonaan niin kannatta laittaa nuo 236.14 liemet.
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Emersu kirjoitti:Kiitos tiedosta. Samaan päädyin kun tarpeeksi pitkään googlen suossa uin. Eli jos vaihtaa öljyt kokonaan niin kannatta laittaa nuo 236.14 liemet.
Ei ole esitetty mitään dokumentteja että 236.14 olisi parempi 722.6xx laatikkoon kuin 236.10.

Syy miksi sitä suositellaan on että sitä on myyjäorganisaatiolla ja se käy sekä vanhempiin että uudempiin.

236.14 on kehitetty uudempiin laatikoihin ja 236.10 vanhempiin. En näe mitään syytä että 236.14 öljyä kehitettäessä olisi ajateltu hetkeäkään 10-15 v vanhoja laatikoita vaan pelkästään uusia malleja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5216
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Jos se ei kävisikään paremmin, niin tuskin se .14 huonomminkaan käy? Sitä mersun omat oppaatkin noihin suosittelevat. Hintaeroakaan ei ole .10:iin verrattuna – ehkä .14 jopa edullisempaa. Fuchsin 4134:n litrahinta on n. 5,5 euroa. Eli jos sitä pajalla laatikkoon tarjotaan, miksi siitä pitäisi kieltäytyä? :nocando:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Roisto kirjoitti:Jos se ei kävisikään paremmin, niin tuskin se .14 huonomminkaan käy? Sitä mersun omat oppaatkin noihin suosittelevat. Hintaeroakaan ei ole .10:iin verrattuna – ehkä .14 jopa edullisempaa. Fuchsin 4134:n litrahinta on n. 5,5 euroa. Eli jos sitä pajalla laatikkoon tarjotaan, miksi siitä pitäisi kieltäytyä? :nocando:

t.
Risto
Kuten sanoin, mitään faktatietoa ei ole. Ainoa suositus-syy on se että myyjällä on vain uudempaa jota myy kaikkiin laatikoihin. Huono tarjota muuta kun ei ole sitä 236.10.

Jos jollakin on tietoa tutkimuksesta jossa todetaan 236.14 öljyn paremmuus tai huonommuus 236.10 öljyyn nähden vanhoissa 722.6 laatikoissa niin sithän sen tietäisi. Mutta kun ei ole semmoista vissiin kellään... Jos MB olisi sellaisen testin tehnyt että se olisi parempaa vanhoissa sen julkaiseminen olisi hyvin todennäköistä. Taasen päinvastaisessa tapauksessa julkaisemattomuus olisi hyvin todennäköistä.

Pelkkä markkinointipolittinen ja yhden tynnyrin politiikka ei ole laatikon toiminnan ja kestävyyden kannalta mikään peruste.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Avatar
noroljan
Viestit: 232
Liittynyt: 13.5.2013 18:00

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ei se nyt ainoa syy ole, että myyjällä ei ole muuta tynnyrissä. Ainakin jos seuraa WISsin ohjeita:

Kuva
W220 S320 CDI -01 (OM613+722.6) EX: S320, S500L ja S600L
W164 ML320 CDI -06 (OM642+722.9)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6)
S210 E270 CDI -02 (OM612+722.6)
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

CDI203 kirjoitti:7V öljy
Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
eagless
Viestit: 29
Liittynyt: 09.11.2010 20:19
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja eagless »

Jos laatikossa on 236.10 öljy ja vaihat siihen 236.14 niin kestääkös nuo sekottua keskenään ollenkaan.

Olis moottoriöljyn vaihto eessä ja ruukannu samalla vaihtaa vaihteiston suodattimen ja öljyt ja jos vain lasketn entiset pois ja uutta tilalle niin sinnehän jää aina sitä vanhaa laatikkoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”