Automaattilaatikon öljynvaihdosta!!

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Vastaa Viestiin
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Automaattilaatikon öljynvaihdosta!!

Viesti Kirjoittaja kmar »

Mites automaattilaatikon öljynvaihto ns IMUVAIHTONA??Mittatikun/täyttöreiän kautta.Eihän siinä suodatinta voi vaihtaa eikä korvaa huuhtelua, mutta eikö imuna saa suurimman osan vaihdettua esim joka toisen vaihdon.Meinaan vaan kun ei IMU aihetta ole käsitelty topikeissa ollenkaan? Vai onko tuhoon tuomittu idea??? Kunhan ihmettelen,osaako joku guru valaista asiassa. :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29284
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En ole kokeillut minkä verran imulla saisi laatikosta pois, mutta eihän mikään "välivaihto" ole tarpeen.
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Automaattilaatikon öljynvaihdosta!!

Viesti Kirjoittaja kmar »

Joo,eipä ole tarvis,ynnäsin tätä yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa kun lueskelin eri keinoja asiasta.
Lähinnä että onko joku kokeillut että paljonko tulee ulos ja onko yleensä mahdollista(miksi ei).
Jollakin logiikalla vois luulla että tulis ulos kaikki.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: Automaattilaatikon öljynvaihdosta!!

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kmar kirjoitti:Joo,eipä ole tarvis,ynnäsin tätä yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa kun lueskelin eri keinoja asiasta.
Lähinnä että onko joku kokeillut että paljonko tulee ulos ja onko yleensä mahdollista(miksi ei).
Jollakin logiikalla vois luulla että tulis ulos kaikki.
Millähän ihme logiikalla... :roll:
Joo kaikki tulee mitä on öljypohjassa eli ei jää ennän kuin reilu puolet...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Automaattilaatikon öljynvaihdosta!!

Viesti Kirjoittaja kmar »

[quote="CDI203"][quote="kmar"]Joo,eipä ole tarvis,ynnäsin tätä yhtenä vaihtoehtona muiden joukossa kun lueskelin eri keinoja asiasta.
Lähinnä että onko joku kokeillut että paljonko tulee ulos ja onko yleensä mahdollista(miksi ei).
Jollakin logiikalla vois luulla että tulis ulos kaikki.[/quote]

Millähän ihme logiikalla... :roll:
Joo kaikki tulee mitä on öljypohjassa eli ei jää ennän kuin reilu puolet...[/quote]

Paino sanoilla JOKIN ja LUULO,sehän ei oo tiedon jne.
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

:shock: :?

Siis eihän imuvaihdossa ole mitään eroa 'tavalliseen' öljypohjapois-vaihtoon paitsi että suodatin jää vaihtamatta. Turbiinii jää 'täyteen' molemmissa paitsi propullisissa malleissa saa pois jos pohja auki, ei jää kun vähän sinnesuntänne jämiä. Vai tarkoittiko kysyjä että moottori käy samalla kun imeskellään - ei kai niin sentään.....
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tomppa
Viestit: 69
Liittynyt: 04.11.2005 15:23

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Ainakaan w211 en onnistunut imemään juurikaan mitään ulos täyttöputken kautta..olisi pitänyt olla ehkä niin ohut pilli joka yltäis pohjaan saakka...

olisi se ainakin näin kotitalli oloissa mukavampi vaihtaa kun eivät ole raskineet edes pohjatulppaa laittaa...
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kmar »

Kunhan pähkäilin asiaa yleensä että mitenkähän toimis,en ole tekemässä niin.
Mulla kun on noi laatikko asiat kunnossa molemmissa koslissa
kmar
Viestit: 39
Liittynyt: 21.7.2013 9:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kmar »

Kunhan pähkäilin asiaa yleensä että mitenkähän toimis,en ole tekemässä niin.
Mulla kun on noi laatikko asiat kunnossa molemmissa koslissa
Ja onhan siinä se ero pohja pois
hommaan ettei tarvi ryömiä eikä purkaa.
Alunperin homma lähti siitä kun jossain topikissa joku ei uskaltanut ajaa kun
epäili öljyjään, eikä huuhteluvaihto ollu sillä hetkellä mahdollista joku ehdotti että valuta pohjankautta se mikä tulee ja ajele jonkun aikaa ja toista homma
pari kertaa,noh,imuvaihdolla homma kävis helpommin esim.puolet veke ajoa puolet taas veke jne 3-4 kertaa,eikö lopputulos ole aika freesit öljyt.Meinaan noin hätäkeinona?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”