Väyrysen sähköloota hätäkäytölle.
Väyrysen sähköloota hätäkäytölle.
Johan tätä odoteltiinkin eli viisreikäisen sähkölootan temppuilua.
Normaali ajotilanne ja liikennevaloihin pysähtyminen.
Laatikko päättikin sitten lähteä liikkeelle ja kulkea eteenpäin vain kakkosella. Pakki pelaa eli toiminta lienee ns. hätäkäyttö.
Väyrysmiehille tuttuakin tutumpi olotila.
Testerireissu siis kutsuu... - positiivinen seikka on että ylinopeussakkoja on vaikeahkoa kakkosella mettästää.
Aletaans sitten arvaileen vikaa joukolla.
Laatikko ei rohise/rahise/ulise eikä nypi kakkosella ja
kulkine on E290TD -97/220tkm, laatikon öljyt vaihdettu 80, 160 tkm.
Normaali ajotilanne ja liikennevaloihin pysähtyminen.
Laatikko päättikin sitten lähteä liikkeelle ja kulkea eteenpäin vain kakkosella. Pakki pelaa eli toiminta lienee ns. hätäkäyttö.
Väyrysmiehille tuttuakin tutumpi olotila.
Testerireissu siis kutsuu... - positiivinen seikka on että ylinopeussakkoja on vaikeahkoa kakkosella mettästää.
Aletaans sitten arvaileen vikaa joukolla.
Laatikko ei rohise/rahise/ulise eikä nypi kakkosella ja
kulkine on E290TD -97/220tkm, laatikon öljyt vaihdettu 80, 160 tkm.
. . .
Ethän vaihtanut liikkeessä laatikon "kesä/talvi" asento katkaisijaa ajon aikana.
Oma heitti silloin saman tilanteen päälle. Poistui toki uudelleen käynnistämisellä.
Testeri näytti ainoastaa yhden vikakoodin, jossa luki jotakin sinnepäin että "vaihde ei ole uskottava" tai jotain sinnepäin. Ei ole kiukutellut sen jälkeen.
Oma heitti silloin saman tilanteen päälle. Poistui toki uudelleen käynnistämisellä.
Testeri näytti ainoastaa yhden vikakoodin, jossa luki jotakin sinnepäin että "vaihde ei ole uskottava" tai jotain sinnepäin. Ei ole kiukutellut sen jälkeen.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Huonon akun vuoksi tai muusta syystä vikamuisti täynnä
Mulle tulee ensiviikolla vikamuistiin ulkosia kovalevyjä, joihin mahtuu hiukan enemmän dataa
Mulle tulee ensiviikolla vikamuistiin ulkosia kovalevyjä, joihin mahtuu hiukan enemmän dataa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Joopa joo . . . vika selvisi .
Korutonta kertomaa asiakaspalvelun eroavaisuuksista .
Case 1.
Soitto (18.5) tähtimerkin maahantuojahuoltoon ja selvitys asiakaspalvelijalle vaihteistoviasta
eli että vaihteisto on hätäkäytöllä (2 ja R pelaa) eikä rahise, rutise eikä nypytä.
- "koska pääsee vikakoodin luentaan/nollaukseen, sehän ei kestä kuin 10min."
- "vapaata olisi 23.5 klo. 13:00"
- "???????? - eikö ole mitään pikahuoltoa tms. pelkkään koodiluentaan"
- "ei, palvelemme normaalin ajanvarauksen kautta ja koodiluennan perusteella varataan varsinainen korjausaika"
- "kiitos"
Case 2.
Käväisinpä sitten miltei naapurissa sijaitsevassa kaikkien Pirkanmaalaisten tunteman Mersugurun pakeilla. Auto heti testerin piuhaan ja vikakoodiksi paljastui vaihteiston pyörimisnopeusanturin virheviesti - satunnainen vai ei ?.
Nollaus ja kaikki pelaa kuin ennenkin - vika tosin voi uusia heti tai vasta pitkänkin ajan kuluttua.
Varasin kuitenkin ajan ko. anturinvaihdolle (=elktr.moduli) ensviikolle ja tulee samalla muutenkin ajankohtainen laatikon öljynvaihto tehdyksi nyt kun ei ole paniikkia kulkemisien suhteen.
Mr. Murphyn lain mukaan kun vika uusii hälytysluonteisella työkeikalla
keskellä Tajunkankaan korpea pe-la välisenä yönä tammikuussa -35 pakkasessa
750 km. kotoa ja kaikkialle muualle on matkaa vähintään 200 km - tai sitten se ei uusisi koskaan.
Suurin ei ole aina kaunein.
Korutonta kertomaa asiakaspalvelun eroavaisuuksista .
Case 1.
Soitto (18.5) tähtimerkin maahantuojahuoltoon ja selvitys asiakaspalvelijalle vaihteistoviasta
eli että vaihteisto on hätäkäytöllä (2 ja R pelaa) eikä rahise, rutise eikä nypytä.
- "koska pääsee vikakoodin luentaan/nollaukseen, sehän ei kestä kuin 10min."
- "vapaata olisi 23.5 klo. 13:00"
- "???????? - eikö ole mitään pikahuoltoa tms. pelkkään koodiluentaan"
- "ei, palvelemme normaalin ajanvarauksen kautta ja koodiluennan perusteella varataan varsinainen korjausaika"
- "kiitos"
Case 2.
Käväisinpä sitten miltei naapurissa sijaitsevassa kaikkien Pirkanmaalaisten tunteman Mersugurun pakeilla. Auto heti testerin piuhaan ja vikakoodiksi paljastui vaihteiston pyörimisnopeusanturin virheviesti - satunnainen vai ei ?.
Nollaus ja kaikki pelaa kuin ennenkin - vika tosin voi uusia heti tai vasta pitkänkin ajan kuluttua.
Varasin kuitenkin ajan ko. anturinvaihdolle (=elktr.moduli) ensviikolle ja tulee samalla muutenkin ajankohtainen laatikon öljynvaihto tehdyksi nyt kun ei ole paniikkia kulkemisien suhteen.
Mr. Murphyn lain mukaan kun vika uusii hälytysluonteisella työkeikalla
keskellä Tajunkankaan korpea pe-la välisenä yönä tammikuussa -35 pakkasessa
750 km. kotoa ja kaikkialle muualle on matkaa vähintään 200 km - tai sitten se ei uusisi koskaan.
Suurin ei ole aina kaunein.
. . .
Loppuraportin paikka.
722.613 on laatikon tyyppi ja härdelli köyhdytti n. 300 € sisältäen:
- uusi "elektr. yksikkö".
- laatikon öljyt, suotimet ja pohjan tiivisteet.
- työt.
Vika ei uusinut nollauksen (18.5) jälkeen mutta kuten kerroin aiemmin päätin vaihdattaa pyörimisnopeusanturin öljyjen kera. Pyörimisnopeusanturi on hieman virheilmaus kun "anturi" on sellainen muovihärpäke johon on ympätty kaksi induktiivista anturia + laatikon öljynlämpötila anturi muutamien hydr.venttiileiden (6kpl.) kytkinnastojen ohella.
Laatikko toimi hienosti ennen temppuilua eli vaihdot olivat napakoita hienoisella nykäisyllä - mutta nyt - toiminta on täydellistä.
Vaihtoja ei huomaa kuin kierrosnopeusmittarista - olisko sittenkin em. nopeusanturit antaneet hieman virheellisiä viestejä toisinaan jo pitemmän aikaa ?.
Aiempien laatikon öljynvaihtojen jälkeen ei nimittäin pelkkien uusien (samanmerkkisten) öljyjen vaikutus ole ollut näin raju positiivisessa mielessä.
Niin - hommaa EI tehnyt V... vaan ihan oikea osaaja.
722.613 on laatikon tyyppi ja härdelli köyhdytti n. 300 € sisältäen:
- uusi "elektr. yksikkö".
- laatikon öljyt, suotimet ja pohjan tiivisteet.
- työt.
Vika ei uusinut nollauksen (18.5) jälkeen mutta kuten kerroin aiemmin päätin vaihdattaa pyörimisnopeusanturin öljyjen kera. Pyörimisnopeusanturi on hieman virheilmaus kun "anturi" on sellainen muovihärpäke johon on ympätty kaksi induktiivista anturia + laatikon öljynlämpötila anturi muutamien hydr.venttiileiden (6kpl.) kytkinnastojen ohella.
Laatikko toimi hienosti ennen temppuilua eli vaihdot olivat napakoita hienoisella nykäisyllä - mutta nyt - toiminta on täydellistä.
Vaihtoja ei huomaa kuin kierrosnopeusmittarista - olisko sittenkin em. nopeusanturit antaneet hieman virheellisiä viestejä toisinaan jo pitemmän aikaa ?.
Aiempien laatikon öljynvaihtojen jälkeen ei nimittäin pelkkien uusien (samanmerkkisten) öljyjen vaikutus ole ollut näin raju positiivisessa mielessä.
Niin - hommaa EI tehnyt V... vaan ihan oikea osaaja.
. . .
Re: Väyrysen sähköloota hätäkäytölle.
Testerireisulla oli 290 td Väyrynen eilen Joensuussa piirimyyjän korjaamolla. Vika paikallistui ohjainyksikön ja laatikon väliseen johtoon ja varsinaisesti laatikon puoliseen liittimeen. Liittimessä on kaksi o-rengasta, jotka estävät laatikon öljyn pääsyn liittimeen. Tiivisteet olivat vuotaneet ja öljyä oli päässyt
läpi ja se oli noussut kapillaarisesti aina ohjainyksikkölle saakka ja kastellut sen. Tiivisteet vaihdettiin, öljy pestiin ja kuivattiin ja laatikko toimi. Toimi kotiin asti (25 km) ja sama vika tuli kuin ennen. Ei toimi kuin 2 ja pakki. Annoin seistä yön ja vein tänä aamuna korjaamolle. Toimi koko matkan ja testeri ei näyttänyt mitään vikaa. Nyt ehdottavat korjaamolla, että pitää vaihtaa johtosarja ja laittaa uusi ohjain, koska öljy on kuitenkin tehnyt ohjaimelle pahojaan eikä öljyäkään saa johdosta kokonaan pois. Hintaa selvitetään parhaillaan. Se on selvää, että johtoa on enemmän kuin vain laatikon ja ohjaimen välinen osuus. Ja jos tämä tehdään, niin ovatko ongelmat kuitenkaan ohi?
läpi ja se oli noussut kapillaarisesti aina ohjainyksikkölle saakka ja kastellut sen. Tiivisteet vaihdettiin, öljy pestiin ja kuivattiin ja laatikko toimi. Toimi kotiin asti (25 km) ja sama vika tuli kuin ennen. Ei toimi kuin 2 ja pakki. Annoin seistä yön ja vein tänä aamuna korjaamolle. Toimi koko matkan ja testeri ei näyttänyt mitään vikaa. Nyt ehdottavat korjaamolla, että pitää vaihtaa johtosarja ja laittaa uusi ohjain, koska öljy on kuitenkin tehnyt ohjaimelle pahojaan eikä öljyäkään saa johdosta kokonaan pois. Hintaa selvitetään parhaillaan. Se on selvää, että johtoa on enemmän kuin vain laatikon ja ohjaimen välinen osuus. Ja jos tämä tehdään, niin ovatko ongelmat kuitenkaan ohi?
Re: Väyrysen sähköloota hätäkäytölle.
Soitettiin juuri korjaamolta: Ohjainlaite ja johtosarja maksavat 2000 euroa!teplep kirjoitti:Testerireisulla oli 290 td Väyrynen eilen Joensuussa piirimyyjän korjaamolla. Vika paikallistui ohjainyksikön ja laatikon väliseen johtoon ja varsinaisesti laatikon puoliseen liittimeen. Liittimessä on kaksi o-rengasta, jotka estävät laatikon öljyn pääsyn liittimeen. Tiivisteet olivat vuotaneet ja öljyä oli päässyt
läpi ja se oli noussut kapillaarisesti aina ohjainyksikkölle saakka ja kastellut sen. Tiivisteet vaihdettiin, öljy pestiin ja kuivattiin ja laatikko toimi. Toimi kotiin asti (25 km) ja sama vika tuli kuin ennen. Ei toimi kuin 2 ja pakki. Annoin seistä yön ja vein tänä aamuna korjaamolle. Toimi koko matkan ja testeri ei näyttänyt mitään vikaa. Nyt ehdottavat korjaamolla, että pitää vaihtaa johtosarja ja laittaa uusi ohjain, koska öljy on kuitenkin tehnyt ohjaimelle pahojaan eikä öljyäkään saa johdosta kokonaan pois. Hintaa selvitetään parhaillaan. Se on selvää, että johtoa on enemmän kuin vain laatikon ja ohjaimen välinen osuus. Ja jos tämä tehdään, niin ovatko ongelmat kuitenkaan ohi?
Sovittiin, että yrittävät vielä puhdistella entisiä. Ohjainlaitteen suojan olla oli ollut desilitra öljyä eilen. Sähkömies oli sitä mieltä, että puhdistamista kannattaa vielä yritttää. Tästä on aikaisempaa kokemusta.
Huoltaja/korjaaja ei ollut maahantuojan merkkihuolto .
Ainakin täällä pirkanmaalla merkkihuollon hinta/laatusuhde on syvältä.
Onneksi paikkakunnalla on ainakin kolme mersut hyvin tuntevaa "villiä huoltajaa" joista ainakin kaksi tekee 99%:sti vain mersuja ja omistavat uudempiikiin mersuihin kykenevät testilaitteet.
Se minun loota ei heittänyt vapaalle vaan toimi ainoastaan kakkosella ja pakilla.
Vapaalleheitto ? - saatan muistaa väärin mutta mielikuva jonkun kertomana on että se liittyisi öljyn vähyyteen.
Jos laatikon viimeisestä öljynvaihdosta ei ole tietoa kannattaisi kyllä vaihtaa/vaihdattaa.
Nämä palstan oikeat proot taitavat olla unessa mutta eiköhän sieltäkin suunnalta tule kannanottoja kunhan ehtivät.
Btw - kaivelin juuri kuitin esille ja se homma maksoi 342 €.
Laatikon öjynvaihtotopikissa on asiaa myös käsitelty - saatat olla jo löytänytkin aiheen.
Edittiä:
Pienen "väyrystelyn" jälkeen sanoisin että en kyllä menisi ilman vikakoodiluentaa sutena tekemään mitään huoltotoimia.
Itse toimisin seuraavasti:
1. vikakoodiluenta ja jos vikakoodi ilmenee niin se kohta sitten korjataan.
2. jos ei vikakoodia esiinny niin laatikon öljynvaihto suotimineen.
3. sitten vaan ajetaan - mikään ei ole ikuista.
Ainakin täällä pirkanmaalla merkkihuollon hinta/laatusuhde on syvältä.
Onneksi paikkakunnalla on ainakin kolme mersut hyvin tuntevaa "villiä huoltajaa" joista ainakin kaksi tekee 99%:sti vain mersuja ja omistavat uudempiikiin mersuihin kykenevät testilaitteet.
Se minun loota ei heittänyt vapaalle vaan toimi ainoastaan kakkosella ja pakilla.
Vapaalleheitto ? - saatan muistaa väärin mutta mielikuva jonkun kertomana on että se liittyisi öljyn vähyyteen.
Jos laatikon viimeisestä öljynvaihdosta ei ole tietoa kannattaisi kyllä vaihtaa/vaihdattaa.
Nämä palstan oikeat proot taitavat olla unessa mutta eiköhän sieltäkin suunnalta tule kannanottoja kunhan ehtivät.
Btw - kaivelin juuri kuitin esille ja se homma maksoi 342 €.
Laatikon öjynvaihtotopikissa on asiaa myös käsitelty - saatat olla jo löytänytkin aiheen.
Edittiä:
Pienen "väyrystelyn" jälkeen sanoisin että en kyllä menisi ilman vikakoodiluentaa sutena tekemään mitään huoltotoimia.
Itse toimisin seuraavasti:
1. vikakoodiluenta ja jos vikakoodi ilmenee niin se kohta sitten korjataan.
2. jos ei vikakoodia esiinny niin laatikon öljynvaihto suotimineen.
3. sitten vaan ajetaan - mikään ei ole ikuista.
. . .
Pirkkalan ruttutukusta pitäis löytyä parin viikon sisällä ehjä ohjainboksi ja kaapeli. Oma auto meni lunastukseen kun sillankaide oli kovempi ku Mersu. Alkuperäinen syyllinen oli väärin kuormattu kärry (muitten lastaama).
Mersu ??????
'Lunastettu S210 300 TDT
Chevy Van 6.2 D
Vaimo kullan Corolla D4D
'Lunastettu S210 300 TDT
Chevy Van 6.2 D
Vaimo kullan Corolla D4D
Vaihteiston elektroniikan koodaus
Veholla joskus juttelivat 'totutusajosta', eli vaihteen vaihtamiseen liittyvät säädöt ensin nollataan ja sitten opetetaan vaihtokohdat uusiksi ajamalla.
Tiedetäänkö täällä asiasta yhtään enempää, eli miten tuo käytännössä tehdään? Saako laatikon 'nollattua' jollakin kommervenkillä ja miten itse totutusajo tehdään?
On nimittäin itsellä semmoinen nyt edessä mitä pikimmin.
Tiedetäänkö täällä asiasta yhtään enempää, eli miten tuo käytännössä tehdään? Saako laatikon 'nollattua' jollakin kommervenkillä ja miten itse totutusajo tehdään?
On nimittäin itsellä semmoinen nyt edessä mitä pikimmin.
Löytyipäs tällainen vanha topicci kun kaivelin laatikon vioista juttua
Eli kuten tuolla jossain jo kerroinkin kesti väykky 250km minulla ja sitten meni tuo laatikko samallalailla vikatilaan kuin "Zyys" nimimerkilläkin...Saa nähdä mitä tästä löytyy, ei ainakaan itsestään nollaantunut vaan vika pysyy päällä. Toivottavasti jotain yhtä pientä, olisi helpompi neuvotella autoliikkeen kanssa parin satasen rempasta kuin tuollaisesta teplepin muutaman tonnin remontista
Täytyypä raportoida mitä löytyi kunhan saa auton piuhan päähän.
Eli kuten tuolla jossain jo kerroinkin kesti väykky 250km minulla ja sitten meni tuo laatikko samallalailla vikatilaan kuin "Zyys" nimimerkilläkin...Saa nähdä mitä tästä löytyy, ei ainakaan itsestään nollaantunut vaan vika pysyy päällä. Toivottavasti jotain yhtä pientä, olisi helpompi neuvotella autoliikkeen kanssa parin satasen rempasta kuin tuollaisesta teplepin muutaman tonnin remontista
Täytyypä raportoida mitä löytyi kunhan saa auton piuhan päähän.
Heh, joo eiköhän se tästä "pikku" alkuvaikeuksien kautta...Tiesin kyllä että jotainhan väykyn kanssa väkisin jossain vaiheessa tulee, mutta että näin pian Noo, tosiaan parempi että nyt näyttää vikansa,selkeämpää kaikin puolin.
Testerin mallia en katsellut,tai katsoin muuten muista Kuitenkaan se ei tuosta laatikosta saanut mitään irti, pistoke mistä neuvoi laatikon tietoja katsomaan oli tyhjä...muut koodit kyllä näkyi, koneessa oli pari vanhaa vikakoodia joitten nollaaminen ei vaikuttanut mitään. Toisessa korjaamossa sanoivat suoraan etteivät saa koodeja esille...
Ja auto lähtee näillä näkymin huomenna hinurilla takaisin liikeeseen, tuovat samalla jonkun sijaisauton tilalle.Eli liikkeen toiminnasta täydet 10 pistettä tähän mennessä.
Testerin mallia en katsellut,tai katsoin muuten muista Kuitenkaan se ei tuosta laatikosta saanut mitään irti, pistoke mistä neuvoi laatikon tietoja katsomaan oli tyhjä...muut koodit kyllä näkyi, koneessa oli pari vanhaa vikakoodia joitten nollaaminen ei vaikuttanut mitään. Toisessa korjaamossa sanoivat suoraan etteivät saa koodeja esille...
Ja auto lähtee näillä näkymin huomenna hinurilla takaisin liikeeseen, tuovat samalla jonkun sijaisauton tilalle.Eli liikkeen toiminnasta täydet 10 pistettä tähän mennessä.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Tuossa toisessakin topikissa vihjaan, että uudempien sähkötomaattilootien kanssa kannattaa tässä Mansen kulmilla majailevien yrittää suunnata Hämeenlinnan tienoille eli Parolaan Päiviselle.
Tietenkin vielä viisaampaa on täräytellä menemään 5-v. manuaalilla, nimim. 418.000 km edelleen originaalilla kytkimellä => ei senttiäkään voimansiirron kustannuksiin
Tämän lausunnon jälkeen se varmaan se sippaa vielä tänä ehtoona
Tietenkin vielä viisaampaa on täräytellä menemään 5-v. manuaalilla, nimim. 418.000 km edelleen originaalilla kytkimellä => ei senttiäkään voimansiirron kustannuksiin
Tämän lausunnon jälkeen se varmaan se sippaa vielä tänä ehtoona
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
Joo-o,nyt on auto takasin ja toimiihan se.Liikkeestä sitten kysyin uudelleen että mitähän sille oli tehty, vastauksena että joku venttiili..tai oikeastaan he eivät tiedä mitä sille tehtiin.No kysäisinpä sitten korjaamolta ja vastaus oli että viat nollattiin ja se toimii Joo-o,ja mitenkähän kauan...vikalista oli hanskalokerossa, ja yllättäen siinä luki jotain laatikonpyörintäanturista. Eihän sitä tietenkään vaihtaa voi kun nollaa vaan viat ja taas on kuin uusi No, jospa parin hakukerran jälkeen korjataan kunnolla
Ja se pieni naputus...kuuluu vain lämpimällä koneella, ei tyhjäkäynnillä eikä isommilla kierroksilla. Sitä tässä arvuutellaan että mikähän olisi,korjaamolla kuulemma eivät huomanneet mitään No paikallisella korjaamolla käväsin mutta eivät osanneet varmaksi sanoa olisiko suutin vai nostin.. Täytyypä seurailla, eipä ole minun vika jos kone leikkaa kiinni, eihän siinä ollut mitään vikaa...
Ja se pieni naputus...kuuluu vain lämpimällä koneella, ei tyhjäkäynnillä eikä isommilla kierroksilla. Sitä tässä arvuutellaan että mikähän olisi,korjaamolla kuulemma eivät huomanneet mitään No paikallisella korjaamolla käväsin mutta eivät osanneet varmaksi sanoa olisiko suutin vai nostin.. Täytyypä seurailla, eipä ole minun vika jos kone leikkaa kiinni, eihän siinä ollut mitään vikaa...
Ei muutakuin sitkeyttä!
Takuuhan on voimassa. Kyllähän se tietysti sieppaa kun autolla pitäis uskaltaa johonkin lähteä ja ei toimi
Pyörintänopeusanturin vika aiheuttaa vikatilan laatikkoon. Se voi johtua pelkästään anturista tai sitten laatikossa on sisukset menossa ja anturin magneetti kerää metallia ja menee sekaisin
Kannattaa kysellä Siekkiseltä vähän taustoja josko sen laatikon tekisi ylös ennenkuin totaalituho iskee.
Tämä nyt on vähän masentavaa tekstiä Kun varautuu pahimpaan, niin yllätys voi olla vain positiivinen
Takuuhan on voimassa. Kyllähän se tietysti sieppaa kun autolla pitäis uskaltaa johonkin lähteä ja ei toimi
Pyörintänopeusanturin vika aiheuttaa vikatilan laatikkoon. Se voi johtua pelkästään anturista tai sitten laatikossa on sisukset menossa ja anturin magneetti kerää metallia ja menee sekaisin
Kannattaa kysellä Siekkiseltä vähän taustoja josko sen laatikon tekisi ylös ennenkuin totaalituho iskee.
Tämä nyt on vähän masentavaa tekstiä Kun varautuu pahimpaan, niin yllätys voi olla vain positiivinen
Öljythän tuohon laatikkoon vaihtuu tässä joskus, kuhan nyt näkee toimiiko miten tuolla pelkällä vikojen nollauksella Siinähän sitten varmaankin näkee onko seassa mitään ylimääräistä. Vikakoodina oli muistaakseni jotain pyörintänopeusanturi ja kolmosvaihde?tai jotain...Ruotsiksi ne luki Samassa anturissa taitaa olla sitten erivaihteillekin nopeuden tunnistimet vai miten se toimii.
Täytyy nyt huomenna varmaan taas soitella liikeeseen päin, tuo naputus koneesta johtuu ehkä suuttimesta, ainakin naputus kuuluu samaan tahtiin 2 sylinterin suuttimen naputuksen kanssa,testerinä toimi lumiharjan varsi Täytyy kysellä jos vaikka ensiviikolla sen veisi jonnekin muualle korjaamolle niin saisivat laittaa kuntoon...ei jaksaisi tuollaista valohoitokorjausta odottaa aina kovin kauaa..
Täytyy nyt huomenna varmaan taas soitella liikeeseen päin, tuo naputus koneesta johtuu ehkä suuttimesta, ainakin naputus kuuluu samaan tahtiin 2 sylinterin suuttimen naputuksen kanssa,testerinä toimi lumiharjan varsi Täytyy kysellä jos vaikka ensiviikolla sen veisi jonnekin muualle korjaamolle niin saisivat laittaa kuntoon...ei jaksaisi tuollaista valohoitokorjausta odottaa aina kovin kauaa..
Vaikka nyt menee tästä topicista aika off-topiciksi niin...Kävinpä tuossa kuunteluttamassa tuota naputus ääntä kokeneella mersukorjaajalla.Ei osannut sekään sanoa mikä voisi olla vikana, ei ainakaan nostajat eikä alipainepumppu. Pitäisi kuulemma kantta raottaa että näkisi mitä on syönyt,voi vika olla jopa männässä No soitin sitten liikkeeseen että mitäpä tehdään,samalla vähän varmistelin että asiasta on varmasti siellä tieto,eivät voi muuta väittää...No asialle ei kuulemma oikein nyt kannata mitään tehdä että seuraillaan. Hieman vihjasin että kannattaisiko nyt tutkia asiaa ettei tule pian kallista korjausta, mutta myyjähän siihen sanoi että jos kone hajoaa niin minulla on ostoturva,että ajele vaan ja katsotaan mitä tapahtuu No eikai siinä,työtä käskettyä kun ei tuo ääni sisällekään oikein kuulu. Laitetaan sitten uutta konetta jos siltä näyttää
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Älä tee/teetä mitään sille autolle omin päin, ennen kuin auto on kaupanteon jälkeen sellaisessa kunnossa että sen hyväksyt "toimitetuksi".AM kirjoitti:Täytyy kysellä jos vaikka ensiviikolla sen veisi jonnekin muualle korjaamolle niin saisivat laittaa kuntoon...ei jaksaisi tuollaista valohoitokorjausta odottaa aina kovin kauaa..
Vie omin päin pajalle -> sitten reklamoit myyjälle -> soppa on valmis ja vastuuta ei ota kukaan.
Eli omin päin toimien jää myös vastuukin itselle.
Niin siis en tietenkään tarkoittanut että itse sitä mihinkään alan viemään, ehdotan vain liikeelle että jospa veisi sellaiselle korjaamolle mikä oikeasti korjaa sen. Luulisi olevan hieman halvempaa niillekin...Täytyy kyllä jo hieman vihjata että yksi vaihtoehto on sitten purkaa koko kaupat, mitäpä minä autolla teen millä ei voi ajaaAri66 kirjoitti: Älä tee/teetä mitään sille autolle omin päin, ennen kuin auto on kaupanteon jälkeen sellaisessa kunnossa että sen hyväksyt "toimitetuksi".
Vie omin päin pajalle -> sitten reklamoit myyjälle -> soppa on valmis ja vastuuta ei ota kukaan.
Eli omin päin toimien jää myös vastuukin itselle.