Älytön jyrinä peräpäästä???
Älytön jyrinä peräpäästä???
Ostin tuollasen -96:sen väykyn vähän aikaa sitten ja auto jyrisee ja tärisyttää koko koppia 80-90km//h vauhdissa,itse kiihdytyksissä ei jyrinää juuri kuulu mut moottorijarrutuksessa tärinä on aikamoinen,mistäs tuota rupeis diagnisoimaan,kardaanin kannatin laakerin kumi oli aika velton olonen,mut eikös sen kuulukin olla löysähkö?
Onks tässä mitään konstia mikä vois olla vikana,vai pitääkö osa kerrallaan uusia pikkuhiljaa??
Renkaat on tasapainossa ja pakoputkikaan ei ota kiinni mihinkään:)
Onks tässä mitään konstia mikä vois olla vikana,vai pitääkö osa kerrallaan uusia pikkuhiljaa??
Renkaat on tasapainossa ja pakoputkikaan ei ota kiinni mihinkään:)
Jos äänet kuuluvat auton peräpäästä n. 80 nopeudessa,
niin veikkaisin kardaania. Siinä ei tarvita isoakaan heittoa, kun jo jyrisee.
Voisi ensiksi tarkistaa, onko kardaanin osat kohdistettu oikein, siinä
on kaksi mahdollista asentoa. Keskimutteri on oltava tiukalla.
Sitten kardaani irti ja käsin kokeilemaan, liikkuvatko nivelet tasaisesti
vai nykien. Jos nykii, niin nivelet uusiksi ja kardaani tasapainoon.
Sopiva paikka on esim. Ko-Met Espoossa. Jos vie muualle, niin pitää
tarkistaa, että korjaamolla on laitteet kardaanin tasapainotuksen.
niin veikkaisin kardaania. Siinä ei tarvita isoakaan heittoa, kun jo jyrisee.
Voisi ensiksi tarkistaa, onko kardaanin osat kohdistettu oikein, siinä
on kaksi mahdollista asentoa. Keskimutteri on oltava tiukalla.
Sitten kardaani irti ja käsin kokeilemaan, liikkuvatko nivelet tasaisesti
vai nykien. Jos nykii, niin nivelet uusiksi ja kardaani tasapainoon.
Sopiva paikka on esim. Ko-Met Espoossa. Jos vie muualle, niin pitää
tarkistaa, että korjaamolla on laitteet kardaanin tasapainotuksen.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Tänään makoilin auton alla ja ei sieltä mitään muita merkkejä sattunut silmään kun etukardaanissa täppi,mut takapuolessa ei ollut mitään merkkejä,eikä ole edes tuota keskimutteriakaan mikä tuossa mekan ohjeissa on?
Lähteekse sit kahtia ihan repäsemällä?
Edestä silmään pisti et se värinävaimennin kumi oli aika kuppanen,kun kädellä väänti niin oli murtumia melkein joka kohdassa,tekiskö se tuo sitä ääntä?on vaan kivan kallis osa ostaa jos vika ei ole siinäkään :/
Lähteekse sit kahtia ihan repäsemällä?
Edestä silmään pisti et se värinävaimennin kumi oli aika kuppanen,kun kädellä väänti niin oli murtumia melkein joka kohdassa,tekiskö se tuo sitä ääntä?on vaan kivan kallis osa ostaa jos vika ei ole siinäkään :/
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Ookkei,pitääpä työntää rasvaa täyteen ruiskulla jos ois noinkin helposti korjattavissa,mut epäilen kuitenkin sitä värinän vaimenninta ainakin,pitää repiä se irti ainakin ja kahtoa onko vaikutusta,minkäs takia osassa kardaaneja ei ole ollenkaan tuota vaimenninta ja toisissa taas on??
Itellä on manuaali lootalla,liekkö merkitystä:/
Itellä on manuaali lootalla,liekkö merkitystä:/
Joo ei ole keskimutteria,eikä näköjään ole ceessäkään 95vuodesta eteenpäin,seuraava kyssäri ois et käykö esim c180 manuaalista kardaani tuohon väyryseen,kun niitä ois tarjolla tai sit dieseli koneisista manuaaleista,varmin tapa on varmaan etsiä niistä kardaanin pätkistä ne numerot niin luulis täsmäävän?
En itse lähtisi rakentamaan vieraista osista kardaania, vaan laittaisin
vanhan kardaanin matkahuollon kyydillä asiansa osaavalle pajalle, jos
on tarvetta. Nivelten vaihto ja tasapainotus ei maksa enempää kuin
romuttamon kardaani ja sitten se on uutta vastaava ja sillä ajaa taas
satoja tuhansia kilometrejä. Ja sopii varmasti.
Mutta tarkista nyt ne vetonivelet ja kannatinlaakeri ensin.
vanhan kardaanin matkahuollon kyydillä asiansa osaavalle pajalle, jos
on tarvetta. Nivelten vaihto ja tasapainotus ei maksa enempää kuin
romuttamon kardaani ja sitten se on uutta vastaava ja sillä ajaa taas
satoja tuhansia kilometrejä. Ja sopii varmasti.
Mutta tarkista nyt ne vetonivelet ja kannatinlaakeri ensin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Tänään revin sit tuon kardaanin irti ja kannatin laakerin kumi oli ihan riekaleina ja värinän vaimentimesta puuttu yks alumiini holkki,eli oli vaan kaks siinä kumin kolosissa vaikka kolme paikkaa?
Vaihdoin uuden kannatinkumin ja laakerin ja revin värinän vaimentimesta irti ne loputkin alumiini holkit,nyt hiljeni siitä reilusti mitä oli mut noin 120->jälkeen on edelleen älytön jyrinä,damn pitäskö se koko värinän vaimennin sahata sieltä helkuttiin vai hommata sellanen alumiini holkki vai mitä vielä:D
Eihän tuo periaatteessa enää juuri haittaa kun rajotusten mukaan ajaa niin ei ole mitn ongelmaa...
Vaihdoin uuden kannatinkumin ja laakerin ja revin värinän vaimentimesta irti ne loputkin alumiini holkit,nyt hiljeni siitä reilusti mitä oli mut noin 120->jälkeen on edelleen älytön jyrinä,damn pitäskö se koko värinän vaimennin sahata sieltä helkuttiin vai hommata sellanen alumiini holkki vai mitä vielä:D
Eihän tuo periaatteessa enää juuri haittaa kun rajotusten mukaan ajaa niin ei ole mitn ongelmaa...
Miten se värinän vaimennin on siellä kiinni?ei tullut eilen sen tarkemmin kateltua,et saako sen sieltä vaikka sahaamalla tai puukottamalla irti,ei tarviis taas tehä hirmu työtä pukkiviritysten kans et saa mallikappaleen käteen ja sit taas roska kasaan ja kun uus osa löytyy tilalle niin sama rumba eessä:(
Katoppas mitä Tiilerisetä teki vastaavassa tilanteessa:
viewtopic.php?t=25140&highlight=
viewtopic.php?t=25140&highlight=
Dealer kirjoitti:Kardaanin värinänvaimennin oli hajalla ja otti vvaihteiston päähän.
Kulmahiomakoneella sai ko. osan poistettua kokonaan ja taas toimii.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®