w210 290TDT-98 Automaatti laatikko ongelma
w210 290TDT-98 Automaatti laatikko ongelma
Eli kylmänä vaihekeppi on jäykkä, ei meinaa millään mennä D:lle ja ei ala vaihtamaan isompaa vaihetta? Auto on tuotu italiasta ja het ku auto meille tuli vaihettiin uuet öljyt nii pitäskö vaihtaa uuestaan vielä että puhistuu vai? Ja ajettu 180tkm
Re: w210 290TDT-98 Automaatti laatikko ongelma
löytyy staari niin sitähän vois katella mitä se sannoo vikakoodit ja katella livedataaki jos siitä näkkee... niin vois nähä mikä sielä mättääAntti P kirjoitti:Eli kylmänä vaihekeppi on jäykkä, ei meinaa millään mennä D:lle ja ei ala vaihtamaan isompaa vaihetta? Auto on tuotu italiasta ja het ku auto meille tuli vaihettiin uuet öljyt nii pitäskö vaihtaa uuestaan vielä että puhistuu vai? Ja ajettu 180tkm
T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
Ota se vaihteenvalitsin irti keskikonsolista, pura se ja laita vaseliinilla voidellen takasin kasaan. Samalla sen piirilevyn vastinpinnat putsaat crc:llä ja pumpulipuikolla, taivutat pikkasen lisää jännitystä niihin pieniin kynsiin kun seurailee piirilevyn pintaa. Uskon että nää sun oireet korjaantuu tällä. Mun autosta oireet on pysynyt jo poissa 4vuotta, samaa vikaa oli. Eikä valitsimen valot syttyneet kun keppiä liikutti...
Automaattivaihde takkuaa pakkasella
Voisikohan olla sama vika minulla? 300 TDE vm. 1998. Kun lämpötila putoaa, niin ei vaihda 3-vaihdetta suuremmalle kuin pitkähkön ajon jälkeen. Ensimmäinen kilometri menee 2-vaihteella varsinkin jos pakkasta -20. Vaihdettu öljyt ja merkkihuollossa vaihteiston johdinlevy, ei apua. Tuntuu joltain kontaktivialta, koska valitsimen valo (1, 2, 3 4, D) vilkkuu ja pätkii. Jos valo ei pala, ei myöskään vaihda, vaikka kierroksia olisi kuinka paljon. Tosi harmittava vika muuten hyvässä kärryssä. Kaikki neuvot tervetulleita. Onkohan tuo purku kuinka vaikea juttu?ikilika kirjoitti:Ota se vaihteenvalitsin irti keskikonsolista, pura se ja laita vaseliinilla voidellen takasin kasaan. Samalla sen piirilevyn vastinpinnat putsaat crc:llä ja pumpulipuikolla, taivutat pikkasen lisää jännitystä niihin pieniin kynsiin kun seurailee piirilevyn pintaa. Uskon että nää sun oireet korjaantuu tällä. Mun autosta oireet on pysynyt jo poissa 4vuotta, samaa vikaa oli. Eikä valitsimen valot syttyneet kun keppiä liikutti...
Juu, siellähän tuo vika sitten on! Ei se purkaminen mikään kovin paha ole, kun saat vaan eka sen valitsimen autosta irti. Siinä valitsimessa on muutamat ruuvit ja muoviklipsuja, ne auki ja varovasti puoliskoja vääntelemään erikseen. Sisältä ei pitäis ponnahtaa mitään jousia tms, tästä mun korjauksesta on jo jokunen vuosi aikaa niin en ihan tarkkaan enää muista, mut eipä tuo mitään ota jos ei annakkaan. Sisältä löytyy piirilevy johon nuo kepin kynnet osuu, ja ne vastinpinnat siellä hapettuu ja likaantuu. Putsaa vesihiomapaperilla ja crc:llä ne vastinpinnat ja kynnet, sitte taivutat hiukan lisää jännitystä niihin kynsiin. Vaseliinia kaikkiin liikkuviin kohtiin kasauksessa. Jos haluat, voit sen mullekkin postittaa, ajankulukseni voin sen koittaa korjata... KL-varaosat myy uutta valitsinta muistaakseni noin 90egen hinnalla, eli jos et halua "ilmaiseksi" korjata vanhaa niin ei tuo uusikaan kallis ole. Laita yv jos aihetta 
