Väyrysen sähköloota hätäkäytölle.
- Jarno.V
- Opel - spesialisti
- Viestit: 1021
- Liittynyt: 30.9.2005 18:12
- Paikkakunta: Oulun seutu tällä kertaa
No tuo hommahan toimii niin että korjaamo tutkii vian, sitte soittaa maksaja-lokerossa olevalle-->autoliike, jossa myyjä lähes poikkeuksetta koittaa josko menis halvinta tietä eli nollataan viat ja koitetaan.
Ei tuosta välttämäti korjaamoa kannata syyttää jos ei ole saaneet lupaa vaihtaa anturia.
Ei tuosta välttämäti korjaamoa kannata syyttää jos ei ole saaneet lupaa vaihtaa anturia.
Jos ei kulje niin kromaa se.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Noinhan se käytännössä menee. Autoliike yleensä korvaa halvimman kautta ja usein kokeillaan ensin josko vika korjaantuisi helpolla.
Näin korjaamon näkökulmasta katsottuna törmää melko usein myös siihen, että asiakas kertoo autoliikkeen kanssa sovitun erilaisista korjauksista. Sitten kun autoliikkeeseen soitaa, niin about puolista korjauksista on sovittu Edelleen jotkin asiakkaat jaksavat em. puhelinsoiton jälkeen esim. "Noo eikös nyt tuo, tuo ja tuo mene nyt siihen samaan piikkiin".....niin mihin ihmeen piikkiin Parhaimmassa tapauksessa oot melekoisen mulukku ku et iliman tee, vaikkei korjaamolla käsittääkseni ole kaupassa minkäänlaisia intressejä.
On myös tilanteita, että kaveri tulee auton kanssa ja ilmoittaa vain että noi korjataan ja laskun saa lähettää sinne liikkeeseen.
Autoliike on täysin tietämätön sieltä kysyessä
Eli nämä asiat kannattaa kyllä hoitaa, ainakin omalta osaltaan, oikean marssijärjestyksen mukaisesti
Näin korjaamon näkökulmasta katsottuna törmää melko usein myös siihen, että asiakas kertoo autoliikkeen kanssa sovitun erilaisista korjauksista. Sitten kun autoliikkeeseen soitaa, niin about puolista korjauksista on sovittu Edelleen jotkin asiakkaat jaksavat em. puhelinsoiton jälkeen esim. "Noo eikös nyt tuo, tuo ja tuo mene nyt siihen samaan piikkiin".....niin mihin ihmeen piikkiin Parhaimmassa tapauksessa oot melekoisen mulukku ku et iliman tee, vaikkei korjaamolla käsittääkseni ole kaupassa minkäänlaisia intressejä.
On myös tilanteita, että kaveri tulee auton kanssa ja ilmoittaa vain että noi korjataan ja laskun saa lähettää sinne liikkeeseen.
Autoliike on täysin tietämätön sieltä kysyessä
Eli nämä asiat kannattaa kyllä hoitaa, ainakin omalta osaltaan, oikean marssijärjestyksen mukaisesti
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Vioista oli korjaamolla tieto(liikkeen toimesta) Laatikkovika kuulemma korjaantui testerissä, kun kysyin että eikös siinä jotain anturivikaa ollut(hanskalokerosta löytyi testilappu) vastaus oli "nojoo,no,joo,mutta kyllä se nyt toimii,ei siinä vikaa ole" Nakutusta ei kuulemma kuulunut ollenkaan, kahdella muulla korjaamolla siitä kysyin niin aivan selvä vika autossa on. JOS noista asioista on sovittu liikkeen kanssa olisi siitä minun mielestäni kuitenkin asiallista kertoa auton omistajalle. Omaan makuun jää helposti huono maku korjaamosta jos asioita ei kerrota niinkuin ne ovat.
Kumpaakaan,liikettä tai korjaamoa ei ollut nyt tarkoitus vielä mitenkään syytellä, vaikka vähän pettymys tuollainen valohoito korjaus oli. Katsotaan nyt miten homma etenee, uskon kyllä että tälläkertaa laatikko laitetaan kuntoon.
Kumpaakaan,liikettä tai korjaamoa ei ollut nyt tarkoitus vielä mitenkään syytellä, vaikka vähän pettymys tuollainen valohoito korjaus oli. Katsotaan nyt miten homma etenee, uskon kyllä että tälläkertaa laatikko laitetaan kuntoon.
Heitetääns kehiin yksi vaihtoehto naputuksen lähteeksi, helppo tarkastaakkin.AM kirjoitti:Ja se pieni naputus...kuuluu vain lämpimällä koneella, ei tyhjäkäynnillä eikä isommilla kierroksilla. Sitä tässä arvuutellaan että mikähän olisi,korjaamolla kuulemma eivät huomanneet mitään No paikallisella korjaamolla käväsin mutta eivät osanneet varmaksi sanoa olisiko suutin vai nostin.. Täytyypä seurailla, eipä ole minun vika jos kone leikkaa kiinni, eihän siinä ollut mitään vikaa...
Hihnankiristimen iskari.
Itsellä pitää sellaista naputusta/ropinaa ja ääni häviää kun painaa sormella iskaria. Halpa osa ja helppo vaihtaa,
- kun vaan viittis ryhtyä .
Siihen laatikon kierrosantureiden pintaan muodostuu toisinaan sellainen "saven" näköinen kivettynyt pinta. Lienee tavanomaisen kulumisen aikaansaannoksia ja metallia sisältävänä häiritsee ko. induktiivisen anturin toimintaa. Laatikon öljynvaihtojen laiminlyönti edesauttanee moista ilmiötä.
Edittiä:
Vaihteiston ohjausblokista kyseessä on osa nro. 20 johon on ympätty muutakin em. antureiden lisäksi.
Osan 20 "alimmassa" kohdassa mm. sijaitsee vaihteisto-öljyn lämpötila-anturi.
Koko kuvan osakokonaisuus on käytännössä hydrauliikkaventtiiliblokki jota moottorinohjaus käskyttää. Ohjailee vaihteiston toimintaa.
Viimeksi muokannut zyys, 11.3.2007 19:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
. . .
Tuo iskari pitää kyllä kylmänä pientä ääntä, mutta tuo isompi naputus ei ole siitä kotoisin, ei auta iskarin painelu kuin kylmänä kuuluvaan ropinaan. Naputus pitää kuulla ennenkuin tajuaa kuinka iso se ääni oikeasti onzyys kirjoitti:
Heitetääns kehiin yksi vaihtoehto naputuksen lähteeksi, helppo tarkastaakkin.
Hihnankiristimen iskari.
Itsellä pitää sellaista naputusta/ropinaa ja ääni häviää kun painaa sormella iskaria. Halpa osa ja helppo vaihtaa,
- kun vaan viittis ryhtyä .
Pari viikkoa on ollut nyt auto pajalla Itse korjaamoon en ole ollut yhteydessä, mutta liikkeestä sanottiin että laatikko olisi purettuna ja sinne vaihdetaan jotain... jos nyt oikein arvailin niin tuo vikatila olisi johtunut luistamisesta. Pyörimisanturi on kai jo vaihdettu aikaisemmin... Kuulostaa hieman hmm.. omituiselle, mutta eiköhän se siitä selviä, muutaman päivän sisällä pitäisi olla valmista.