W208 CLK430 peräöljy
W208 CLK430 peräöljy
Heippa
Onko tietoa laadusta, eli merkistä ja paljonko menee? Lisäksi vinkit vaihtoon olis kivat.
Onko tietoa laadusta, eli merkistä ja paljonko menee? Lisäksi vinkit vaihtoon olis kivat.
Kiitos vastauksista.
Tuo Riston vinkki on kyllä arvokas: ei jää auto pukille, jos ei täyttöaukko aukeekkaan. Eli lukkoperäöljyt on kai vähän jotenkin liukkaammat, kuin orginaalit?
Oliko tuossa muuten vielä joku huohotinproppu tai sellainen, joka piti vielä tarkistaa? Joku muistikuva paineilman käytöstä on...???
Tuo Riston vinkki on kyllä arvokas: ei jää auto pukille, jos ei täyttöaukko aukeekkaan. Eli lukkoperäöljyt on kai vähän jotenkin liukkaammat, kuin orginaalit?
Oliko tuossa muuten vielä joku huohotinproppu tai sellainen, joka piti vielä tarkistaa? Joku muistikuva paineilman käytöstä on...???
Samaan hintaan tais saada veholtakin, ellei halvemmallakin.... Haittaako tuo vaikka ois sen 71e litra kun kahdesta tulee 140 ja mitä maksaa uus perä ja sen asennuksen vaiva...KTS kirjoitti:Vielä muuten: Porvoon MegaAutosta, pyysivät tuosta MB perälitkusta 71€:a per litra. Mietin kyllä, et onkohan mennyt numerot väärinpäin? Vieläkö ei laatua suostuneet kertomaan...
Tosiaan se proppu on joskus sairaan lujassa. Yksi piti hitsata kun oli ruoste syönyt kolon väljäksi ja nuljaantui vaikka löi avaimen kunnolla ja lämmitti ja irroitusöljyä koetti laitella. Irroitusöljyhän saisi olla päivän pari siellä, lisääkin vaikka välillä. Liekkö uusia proppuja saatavanakaan. Omaan laitettiin vanhasta puretusta perästä uus proppu niin ei hitsattua tarvinnut laittaa takas

Huohotin kannattaa tosiaan tarkistella ettei ole tukossa, sen tosin huomaa kyllä siitä että pullauttaa pian öljyä ulos jos ruostunut ompeen.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Ei sitä kuitenkaan sokkona kannata ostaa, jos luokitukset täyttävää öljyä löytyy neljäsosahinnalla. Jos ei löydy paikkakunnalta, niin tilaa sitten vaikka KL:ltä.AK47 kirjoitti:Haittaako tuo vaikka ois sen 71e litra kun kahdesta tulee 140 ja mitä maksaa uus perä ja sen asennuksen vaiva...
Dealerin linkittämä öljy taitaa olla listassa mainitty Fuchsin Sintopoid FE 75W-85.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Luokitukset täyttävä öljy on vaihteleva käsite. Jos esim juuri linttaan laatikkoöljyä lisätessäni osatamani motonetin comma tjsp öljyn hyväksyntää kysyisin mersulta niin mitähän sanoisivat? Purkissa se kyllä lukee mutten siihen juurikaan luota (siinä oli .10, .12, .14 ainakin ja vanhempiakin). Monesti myyntimies päättää mitä purkissa lukee. Vielä pitäisi noin 1300km ajaa niin saisi lintalle 500tkm mittariin... Sen jos se kestäisi niin sehän olisi jo kakkukahvien paikka...Roisto kirjoitti:Ei sitä kuitenkaan sokkona kannata ostaa, jos luokitukset täyttävää öljyä löytyy neljäsosahinnalla. Jos ei löydy paikkakunnalta, niin tilaa sitten vaikka KL:ltä.AK47 kirjoitti:Haittaako tuo vaikka ois sen 71e litra kun kahdesta tulee 140 ja mitä maksaa uus perä ja sen asennuksen vaiva...
Dealerin linkittämä öljy taitaa olla listassa mainitty Fuchsin Sintopoid FE 75W-85.
t.
Risto
Mersussa on perinteisesti huomattu käytännön kautta että perä ja ohjaustehostin on paikka jossa öljyä on vähän ja sen laadulla on merkitystä. Jos auto on tarkoitus pitää niin kallis öljy ei juurikaan nosta kilometrikulua. Mutta jos se pitää saada myytyä niin jokainen säästetty euro on 100% säästöä myyjälle.
75W-85 öljyjähän on vaikka kuinka montaa purkittajaa. Niitä ei tehdä samoissa tehtaissa ja prosesseissa ja samoista aineista. Osa toki tehdäänkin vaikka purkki on eri. Niin voisiko ne olla identtisiä keskenään.... Eipä voisi. Joku on aina parhaiten soveltuva johonkin laitteeseen ja käyttöön.
Korkea hinta korreloi joko laatua tai ahneutta tai molempia.
Mersun hyväksymistä litkuista voi olla aika varma ettei ne ole huono valinta.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Niitä öljyjä on tosiaan auton valmistajan hyväksynnällä, jolloin purnukassa lukee MB-approval 22x.xx -->https://bevo.mercedes-benz.com/index.php?language_id=1
Sitten on öljyjä joissa öljyn valmistaja itse ilmoittaa että öljy täyttää autonvalmistajan vaatimukset esim. tekstillä MB231.12 mutta paketissa ei lue sanaa "MB approval" tai "MB approved"
Ja sitten on niitä öljyjä joiden ei väitettäkään täyttävän Mercedes-Benzin vaatimuksia.
Sitten on öljyjä joissa öljyn valmistaja itse ilmoittaa että öljy täyttää autonvalmistajan vaatimukset esim. tekstillä MB231.12 mutta paketissa ei lue sanaa "MB approval" tai "MB approved"
Ja sitten on niitä öljyjä joiden ei väitettäkään täyttävän Mercedes-Benzin vaatimuksia.
Niinpä !
Tällä viikolla vaihdoin erääseen mersuun ohjaustehostimen paineletkun johon oli tullut pieni vuoto. Öljyä oli kuitenkin järjestelmässä auton tullessa korjaamolle.
Juttelinpa siinä samalla asiakkaan kanssa, kysyin että onko tehostin kuiviltaan käynyt missään vaiheessa; ei ole, siitä on pitänyt huolen, lisännyt aina öljyä ennen kuin se on loppunut säiliöstä.
Kysyin sitten että onko jäänyt öljyä niin voidaan se käyttää nyt remontissa.
Ei, kun on moottoriöljyä käyttänyt lisäysöljynä.
No, kun sain paikat kasattua ja öljyt (KL 24338) laitettua ja vähän huuhdeltua systeemiä samalla ja ilmailtua ajoin auton ulos, siinä sitten kuului selvästi sisälle että tehostimen pumppu äänsi.
On mahdollista että ääni hiljenee kun öljy tasaantuu, jonkin verran se pakosta vaahtoutuu kun systeemiä täyttää ja konetta käyttelee, kun ennestään oli vielä eri öljyä. Sekin on mahdollista että ääni jää, en tiedä tekeekö moottoriöljyn käyttäminen tehostimessa vaurioita.
Asiakas oli kilahtaa kun mainitsin asiasta. "Sitähän käytetään raktoreissaki hytrauliikkaölijynä moottoriölijyä !"
Juujuu, ja OK, no jos ääni ei lopu ja häiritsee niin voidaan kokeilla huuhdella järjestelmää vielä myöhemmin uudelleen.
No tämä ei nyt juuri tähän keskusteluun suoraan liity, mutta tuoreena tapauksena tuli mieleen.
Sitä olen ihmetellyt mikä järki on väkisin haluta laittaa perään tai vaihteistoon joku öljy jossa ei ole minkäänmoista hyväksyntää kyseiseen paikkaan.
Hinnasta se ei ole kiinni, kuitenkin löytyy öljy joka on oikea ja hinta esim. 20-30 euroa litralta jolloin litran parin hankinta ei halvimpaan sinnepäin-öljyyn verraten ole radikaalisti kalliimpaa.
Jos taas on jäänyt tallin nurkkaan 200 litraa peräöljyä niiltä ajoilta kun isoisä oli metsäkoneyrittäjä niin sitten - niin no
Anteeksi avautuminen
eikä tämä mitenkään alkuperäiseen kysymykseen vastaa 
Tällä viikolla vaihdoin erääseen mersuun ohjaustehostimen paineletkun johon oli tullut pieni vuoto. Öljyä oli kuitenkin järjestelmässä auton tullessa korjaamolle.
Juttelinpa siinä samalla asiakkaan kanssa, kysyin että onko tehostin kuiviltaan käynyt missään vaiheessa; ei ole, siitä on pitänyt huolen, lisännyt aina öljyä ennen kuin se on loppunut säiliöstä.
Kysyin sitten että onko jäänyt öljyä niin voidaan se käyttää nyt remontissa.
Ei, kun on moottoriöljyä käyttänyt lisäysöljynä.
No, kun sain paikat kasattua ja öljyt (KL 24338) laitettua ja vähän huuhdeltua systeemiä samalla ja ilmailtua ajoin auton ulos, siinä sitten kuului selvästi sisälle että tehostimen pumppu äänsi.
On mahdollista että ääni hiljenee kun öljy tasaantuu, jonkin verran se pakosta vaahtoutuu kun systeemiä täyttää ja konetta käyttelee, kun ennestään oli vielä eri öljyä. Sekin on mahdollista että ääni jää, en tiedä tekeekö moottoriöljyn käyttäminen tehostimessa vaurioita.
Asiakas oli kilahtaa kun mainitsin asiasta. "Sitähän käytetään raktoreissaki hytrauliikkaölijynä moottoriölijyä !"
Juujuu, ja OK, no jos ääni ei lopu ja häiritsee niin voidaan kokeilla huuhdella järjestelmää vielä myöhemmin uudelleen.
No tämä ei nyt juuri tähän keskusteluun suoraan liity, mutta tuoreena tapauksena tuli mieleen.
Sitä olen ihmetellyt mikä järki on väkisin haluta laittaa perään tai vaihteistoon joku öljy jossa ei ole minkäänmoista hyväksyntää kyseiseen paikkaan.
Hinnasta se ei ole kiinni, kuitenkin löytyy öljy joka on oikea ja hinta esim. 20-30 euroa litralta jolloin litran parin hankinta ei halvimpaan sinnepäin-öljyyn verraten ole radikaalisti kalliimpaa.
Jos taas on jäänyt tallin nurkkaan 200 litraa peräöljyä niiltä ajoilta kun isoisä oli metsäkoneyrittäjä niin sitten - niin no

Anteeksi avautuminen


http://www.motonet.fi/fi/tuote/590100/C ... 5-peraoljy
Toson kanssa hyvä vaihtoehto edullisesta öljystä joka täyttää vaatimukset. Ite tykkään tosta koska kuumapää on 140 ja tulee ajettua välillä kovia nopeuksia yhtäjaksoisesti pidempääkin.
Toson kanssa hyvä vaihtoehto edullisesta öljystä joka täyttää vaatimukset. Ite tykkään tosta koska kuumapää on 140 ja tulee ajettua välillä kovia nopeuksia yhtäjaksoisesti pidempääkin.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i