w210 om606 automaattilaatikko
w210 om606 automaattilaatikko
Mikähän mesessä jonka ostin tänään, niin vaihdelaatikko vetelee vikatilaan rivakkaan kiihdytyksen jälkeen, jonka jälkeen ei saa rivakkaa kiihdytystä tehtyä.
Tekee useasti tämän myös kun ajaa tasakaasulla pitkään, myös jos käyttää vaihteen D:ltä neloselle ja yrittää taas ajaa D:llä niin ei onnistukkaa, tuntuu kuin alkaisi luistaa tai ei saa täysiä tehoja vaikka polkasee kickdownin alas.
Tekee useasti tämän myös kun ajaa tasakaasulla pitkään, myös jos käyttää vaihteen D:ltä neloselle ja yrittää taas ajaa D:llä niin ei onnistukkaa, tuntuu kuin alkaisi luistaa tai ei saa täysiä tehoja vaikka polkasee kickdownin alas.
Minkälaista mallinnusta haet sille?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Mahdollisia vikoja mielestäni voisi olla
- imusarjan likaantuminen......puhdistus auttaa
- imusarjasta lähtee alipaineohjaus letku turbolle (tukossa) johtunee edellisestä ja pakokaasunkierrätyksestä (vai onko egr tulpattu/ohjelmoitu pois?)
- ilmamäärämittari likainen tai rikki....joskus varovainen puhdistus auttaa
Jos egr on vain kylmästi tulpattu, niin toiset w210 dieselit kestää sen ja toiset ei, menemättä vikatilaan. Mutta kun on Karalan ohjelmoima, niin on varmaan ohjelmoitu egr pois, jolloin se tuskin on syypäänä.
Niinkuin Dealer totesi, tuskin on vaihdelaatikkovika. Kuulostaa ennemmin tehonhäviöltä eli moottorin vikatilalta. Auto kiihtyy kuin 200 D aikoinaan kun moottorin vikatila on päällä . Ja tosiaan kunnon testerillä löytyy vikakoodit....muu on arvailua, välillä oikein välillä väärin.
- imusarjan likaantuminen......puhdistus auttaa
- imusarjasta lähtee alipaineohjaus letku turbolle (tukossa) johtunee edellisestä ja pakokaasunkierrätyksestä (vai onko egr tulpattu/ohjelmoitu pois?)
- ilmamäärämittari likainen tai rikki....joskus varovainen puhdistus auttaa
Jos egr on vain kylmästi tulpattu, niin toiset w210 dieselit kestää sen ja toiset ei, menemättä vikatilaan. Mutta kun on Karalan ohjelmoima, niin on varmaan ohjelmoitu egr pois, jolloin se tuskin on syypäänä.
Niinkuin Dealer totesi, tuskin on vaihdelaatikkovika. Kuulostaa ennemmin tehonhäviöltä eli moottorin vikatilalta. Auto kiihtyy kuin 200 D aikoinaan kun moottorin vikatila on päällä . Ja tosiaan kunnon testerillä löytyy vikakoodit....muu on arvailua, välillä oikein välillä väärin.