Vajaan öljynvaihdon hyöty automaattilaatikkoon?

Vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli.
Katso myös W202.
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Vajaan öljynvaihdon hyöty automaattilaatikkoon?

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Kävi sitten niin, että käytin autoa mersumieheksi kehutulla korjaajalla. Pyysin vaihtamaan öljyt ja suodattimen laatikkoon ja peräöljyt samalla. Lasku oli alle 200 euroa, ja kun tuota ihmettelin, kaveri sanoi vaihtaneensa laatikkoon ainoastaan 3,5 litraa. Aikaa varatessa meillä oli kuitenkin juttua huuhteluöljynvaihdosta. Hän kuitenkin vaihdon jälkeen totesi, että "näinhän ne öljyt pitää vaihtaa". :(

Teetin vaihdon sen vuoksi, kun laatikko nostaa kierroksia mittarin mukaan noin sadalla tai kahdella jyrkemmässä ylämäessä ennen kuin vaihtaa pienemmälle. Mielestäni se siis luistaa. Tämä ominaisuus lieveni tuon vajaan öljynvaihdon jälkeen - nyt heittoa, "luistoa", on enää noin sata kierrosta.

Mitä siis kannattaisi tehdä? Ajella noilla litkuilla vai vielä heti uudelleen vaihtoon? Tympäisee kun tuostakin piti maksaa. Olikohan tuosta suodattimen vaihdostakaan mitään hyötyä?
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Kierrosten nousua vois aiheuttaa KÜB-venttiili.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Multiviri kirjoitti:Kierrosten nousua vois aiheuttaa KÜB-venttiili.
Mitä se kyppiventtiili siellä itseasiassa tekee? Tai jos on rikki niin miten oirehtii?

Itse olisin sillä kannalla että vaihtaa kaikki öljyt. Ei se osaöljyn vaihto haittaa ole tehnyt, onpahan siellä hieman putsaamassa paikkoja ;) Vähän niinkuin siivois nurkkia ;) Sit vaan uudet öljyt ja suodin niin kyllä se siitä.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Hyvin sillä osaöljyn vaihdolla ainakin lähtee paska liikkeelle....
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:Hyvin sillä osaöljyn vaihdolla ainakin lähtee paska liikkeelle....
Ja kulkeutuu vaikka minne... monesti onkin sitten hetken päästtä ollut muutakin vaihdeltavaa kuin öljyt
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

CDI203 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Hyvin sillä osaöljyn vaihdolla ainakin lähtee paska liikkeelle....
Ja kulkeutuu vaikka minne... monesti onkin sitten hetken päästtä ollut muutakin vaihdeltavaa kuin öljyt
No voihan rähmä. Uudestaan kai se on sitten teetettävä. Harmi kun tuli maksettua periaatteessa turhasta vaihdosta. Vaihdoin tehnyt asentaja itsekin kyllä sanoi, että hyvä siitä tulee vasta jos tekee öljynvaihdon vielä kerran 15-20 tkm jälkeen, mutta tuolloinkin hän tekisi vain tuon osittaisen öljynvaihdon.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tiku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Hyvin sillä osaöljyn vaihdolla ainakin lähtee paska liikkeelle....
Ja kulkeutuu vaikka minne... monesti onkin sitten hetken päästtä ollut muutakin vaihdeltavaa kuin öljyt
No voihan rähmä. Uudestaan kai se on sitten teetettävä. Harmi kun tuli maksettua periaatteessa turhasta vaihdosta. Vaihdoin tehnyt asentaja itsekin kyllä sanoi, että hyvä siitä tulee vasta jos tekee öljynvaihdon vielä kerran 15-20 tkm jälkeen, mutta tuolloinkin hän tekisi vain tuon osittaisen öljynvaihdon.
15-20tkm on liikaa jos vajaita vaihtoja tekemällä saada hiukan pesu vaikutus
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Ööö... Ihme touhua. Kai siinä huuhtelu tehtiin. Eli kone taisi imeä ensin ja sitten täytettiin. Itse olen vielä vaihteensiirrintä vemputellut saadakseni kaiken kakkaisen öljyn pois. Tuo vehje auttaa varmaan, jos turbiinissa ei ole proppua. Eli nopeuttaa verrattuna pihalla tehtyyn huuhteluun.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

ram kirjoitti:Ööö... Ihme touhua. Kai siinä huuhtelu tehtiin. Eli kone taisi imeä ensin ja sitten täytettiin. Itse olen vielä vaihteensiirrintä vemputellut saadakseni kaiken kakkaisen öljyn pois. Tuo vehje auttaa varmaan, jos turbiinissa ei ole proppua. Eli nopeuttaa verrattuna pihalla tehtyyn huuhteluun.
Jäi kuva että molemmissa videon öljyvaihdoissa kierrätettiin vanhaa öljyä laatikon ja säiliön välillä ja säiliöön lisättiin luultavasti jotain "pesu"-ainetta. Toinen säiliö sitten puhtaalle öljylle.

Pikaisesti katsoin, voi olla että ymmärsin väärinkin.

En ole laatikon kylkiä juuri sillä silmällä katsonut että onko siellä paikkaa mistä öljyn vois tuollaiseen laitteeseen napata.

Mitä olen suomessa katsellut öljynvaihtoa niin joko lirutetaan öljyt pois ja kaadetaan uutta sisään tai sitten otetaan vaikka öljynjäähdyttimeltä liitin auki ja kaadetaan uutta sisään ja ootellaan että jäähdyttimen liitoksesta tulee puhdasta ulos tjsp.

Samapa tuo miten vaihtaa kunhan vaihtaa kaikki.

Videoiden mallinen vaihto näytti kyllä asialliselta.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

minä en kyllä ymmärtäny yhtään ukon puhetta enkä tekstejäkään, mutta mitä kalajaa se sinne öljyn sekkaan oikein kippas, mäntysoopaako :roll:
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

No niin homma on edennyt niin että kysäisin eräästä automaattilaatikoiden huoltoon erikoistuneesta liikkeestä, onko tuolla vajaalla vaihdolla mitään merkitystä. Ei niin mitään, oli vastaus. Ystävällinen ammattilainen sitten kertoi, että ei oikea huuhteluöljynvaihto ole homma eikä mikään myöskään kotimekaanikolta. Hän myös selitti työnkulun perusteellisesti. Mitä mieltä olette, onnistuuko itsellä kun en saa autoa nosturille vaan vain pukkien päälle puolen metrin korkeuteen? Erikoistyökaluja ei kai tarvitse muita kuin tuo kallis mittatikku? Kannattaako tähän ryhtyä vai maksaa satanen tai vähän alle työstä + öljyt, suodatin ym?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

204 kirjoitti:viewtopic.php?t=29746
Kiitokset linkistä, enpä ollut tuohon vielä törmännytkään. Olipahan Meissenkeriltä huiput ohjeet. Noillahan tuo onnistuu helposti. Onko suositus edelleen huuhdella läpi tuo 14 litraa öljyä jos tyyliin 11:kin tulee jo valmista. Pitäähän se määrä varata, mutta tarvitseeko sitä välttämättä? Tuo edellä mainitsemani ammattilainen nimittäin mainitsi, mikäli ymmärsin oikein, että ylimääräistä kierrätystä ei tarvise, koska öljy ei pääse lauhduttimelta enää muualle kuin ainoastaan letkua pitkin ulos. Hän taisi mainita että ensin lisätään viisi litraa ja sen jälkeen 2-3 litraa ja sitten pitäisi olla valmista? Voiko pitää paikkaansa? Eikös siitä tule kaikkinensa runsaat 11 litraa tällä menetelmällä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tiku kirjoitti:No niin homma on edennyt niin että kysäisin eräästä automaattilaatikoiden huoltoon erikoistuneesta liikkeestä, onko tuolla vajaalla vaihdolla mitään merkitystä. Ei niin mitään, oli vastaus. Ystävällinen ammattilainen sitten kertoi, että ei oikea huuhteluöljynvaihto ole homma eikä mikään myöskään kotimekaanikolta. Hän myös selitti työnkulun perusteellisesti. Mitä mieltä olette, onnistuuko itsellä kun en saa autoa nosturille vaan vain pukkien päälle puolen metrin korkeuteen? Erikoistyökaluja ei kai tarvitse muita kuin tuo kallis mittatikku? Kannattaako tähän ryhtyä vai maksaa satanen tai vähän alle työstä + öljyt, suodatin ym?
Kallis tikku ?
mittamisen riittävä maksaa ~2€
pätkä vaaleaa nailon putkea mihin tekee merkin 64.4mm kohdalle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

CDI203 kirjoitti: Kallis tikku ?
mittamisen riittävä maksaa ~2€
pätkä vaaleaa nailon putkea mihin tekee merkin 64.4mm kohdalle
Tarkoitin tietenkin tuota varaosana myytävää tuotetta. :D Kuinka tarkka tuo öljypinta on noiden millin kymmenesosien suhteen, voihan se itse tehdyn tikun kanssa hieman heittää vai kuinka? Ja minkä lämpöisten öljyjen mitta tuo 64,4 milliä muuten on?
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5982
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tiku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Kallis tikku ?
mittamisen riittävä maksaa ~2€
pätkä vaaleaa nailon putkea mihin tekee merkin 64.4mm kohdalle
Tarkoitin tietenkin tuota varaosana myytävää tuotetta. :D Kuinka tarkka tuo öljypinta on noiden millin kymmenesosien suhteen, voihan se itse tehdyn tikun kanssa hieman heittää vai kuinka? Ja minkä lämpöisten öljyjen mitta tuo 64,4 milliä muuten on?
Viivoitin riittää mittaamiseen hyvin. Katsos se öljyn lämpötilakin pitäisi tuntea asteen tai osien tarkkuudella ;)

Arvot ovat toki testattuja tarkassa ympäristössä aikanaan. Autosi saattaa olla hieman epätasaisemmalla alustalla kuin mersun mitatessa ohjearvoja. Auton asentoon jo vaikuttaa ihan jousien kuoleentuminen tai kumien vaihdotkin... Muuttujia on siis enempikin.

Jos saat alle 5mm tarkkuudella laitettua niin välttää kyllä.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Varmistetaan yksi juttu vielä. Tai kaksi.

Mikä vuosi malli ?
Ja onko varmistettu ettei turbiinissa ole proppua ?

Meinaan jopa veholla tekevät huuhtelemalla, väittävät ettei missään laatikossa ole turbiinin proppua.

.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tiku kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Kallis tikku ?
mittamisen riittävä maksaa ~2€
pätkä vaaleaa nailon putkea mihin tekee merkin 64.4mm kohdalle
Tarkoitin tietenkin tuota varaosana myytävää tuotetta. :D Kuinka tarkka tuo öljypinta on noiden millin kymmenesosien suhteen, voihan se itse tehdyn tikun kanssa hieman heittää vai kuinka? Ja minkä lämpöisten öljyjen mitta tuo 64,4 milliä muuten on?
Se vara osan myytävä on on ihan yhtä tarkka kuin koti tekoinen,
ja kun pyrkii mahdolisemman lähelle sitä oikea lukemaa niin sitä toden näköisemmin se taso on ok(kun jos koittais laitta vaikka sen vaan siihen 10mm sisään eli ylärajan ja alarajan väliselle alueelle)

kone käynnissä LAATIKO ÖLJYNLÄMPÖ 80c
(laatikon lämpö on usein eri kuin moottorin)

pieni yli täyttö ei ole niin paha
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

todellauupunut kirjoitti:
Mikä vuosi malli ?
Ja onko varmistettu ettei turbiinissa ole proppua ?

Meinaan jopa veholla tekevät huuhtelemalla, väittävät ettei missään laatikossa ole turbiinin proppua.

.
Vuosimalli on 2001. En osaa sanoa, onko turbiinissa proppua. Mistä sen voisi selvittää? Ymmärränkö oikein, että jos se olisi, niin huuhteluako ei tarvitsisi lainkaan?
Avatar
Slant6
Viestit: 34
Liittynyt: 21.1.2008 21:19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Slant6 »

vm 98 on ainakin tyhjennysproppu turbiinissa. tällöin kaikki öljyt laatikon sisältä saa vaihdettua valuttamalla. Tietysti jäähdytimeen jää vähän öljyä.

Proppu löytyy kun menee auton alle ja pyörittää moottoria ympäri samalla katsoo turbiinikotelon alapulen aukosta. Proppu pitäisi sieltä löytyä. uudemmissa noita ei ilmeisesti ole.
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Tiku kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
Mikä vuosi malli ?
Ja onko varmistettu ettei turbiinissa ole proppua ?

Meinaan jopa veholla tekevät huuhtelemalla, väittävät ettei missään laatikossa ole turbiinin proppua.

.
Vuosimalli on 2001. En osaa sanoa, onko turbiinissa proppua. Mistä sen voisi selvittää? Ymmärränkö oikein, että jos se olisi, niin huuhteluako ei tarvitsisi lainkaan?
Kannattaa katsoa onko siellä proppu....jossain oli faktaa mihin vuosimalliin proput loppui alihankkijalta ja reikä täytettiin puikkoliimalla, eli hitsaamalla.

Jos proppu ei tarvita huuhtelua, lauhduttimeen jää 3dl vanhaa öljyä jolla ei ole mitään merkitystä vajaan 9 litran määrässä....

.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

todellauupunut kirjoitti:
Tiku kirjoitti:
todellauupunut kirjoitti:
Mikä vuosi malli ?
Ja onko varmistettu ettei turbiinissa ole proppua ?

Meinaan jopa veholla tekevät huuhtelemalla, väittävät ettei missään laatikossa ole turbiinin proppua.

.
Vuosimalli on 2001. En osaa sanoa, onko turbiinissa proppua. Mistä sen voisi selvittää? Ymmärränkö oikein, että jos se olisi, niin huuhteluako ei tarvitsisi lainkaan?
Kannattaa katsoa onko siellä proppu....jossain oli faktaa mihin vuosimalliin proput loppui alihankkijalta ja reikä täytettiin puikkoliimalla, eli hitsaamalla.

Jos proppu ei tarvita huuhtelua, lauhduttimeen jää 3dl vanhaa öljyä jolla ei ole mitään merkitystä vajaan 9 litran määrässä....

.
Tosin näin sinne jää myös ventiili koneistoon ym kaikki moska...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Erään tiedon mukaan (olikohan Mekassa) turbiinin roppu on jäänyt pois suunnilleen 2000-vuosimallissa. Tuo huuhteluhan se varmin tapa tosiaan on, riippumatta onko turbiinissa roppua vai ei.
S204, AZT250
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

CDI203 kirjoitti:
Tiku kirjoitti:No niin homma on edennyt niin että kysäisin eräästä automaattilaatikoiden huoltoon erikoistuneesta liikkeestä, onko tuolla vajaalla vaihdolla mitään merkitystä. Ei niin mitään, oli vastaus. Ystävällinen ammattilainen sitten kertoi, että ei oikea huuhteluöljynvaihto ole homma eikä mikään myöskään kotimekaanikolta. Hän myös selitti työnkulun perusteellisesti. Mitä mieltä olette, onnistuuko itsellä kun en saa autoa nosturille vaan vain pukkien päälle puolen metrin korkeuteen? Erikoistyökaluja ei kai tarvitse muita kuin tuo kallis mittatikku? Kannattaako tähän ryhtyä vai maksaa satanen tai vähän alle työstä + öljyt, suodatin ym?
Kallis tikku ?
mittamisen riittävä maksaa ~2€
pätkä vaaleaa nailon putkea mihin tekee merkin 64.4mm kohdalle
Lonkkavolkkarin vaijerin kuori taitaa sopia röörriin? Siinä pyssyy mitta aika tasan ja on aikas notkusata tavaraa. Akkain pyörissä on monasti jopa valakostaki se kuori.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tiku
Viestit: 68
Liittynyt: 22.8.2011 20:56
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Tiku »

Nettikaupasta löytyi tuota vaihteistoöljyä muuten yllättävän edullisesti, 13,59 euroa litra ja täyttää luokituksen. Tosin tuleehan tuolle hintaa silti jos ainetta menee 11 tai 14 litraa. Meinasin kokeilla tehdä homman itse. Tietääpähän ainakin, että on tehty juuri niin kuin ohjeissa sanotaan. Niillä ei-mersukorjaamoilla, joilta olen vaihdosta kysynyt, tuntu nimittäin olevan se käsitys, että toimenpide on mahdoton tehdä niin että edes osapuilleen kaiken öljyn saisi vaihdettua.

Meissenkerin luettelema tarvittavien osien ja työkalujen lista ilmeisesti pätee edelleen? Vahvistaako kukaan muuten tuota 11 öljylitran riittävyyttä vai onko syytä varautua sillä 14 litralla? Onko niin, että työ kannattaa tehdä suoraan ajon jälkeen kun öljyt ovat mahdollisimman kuumat? Ja vielä se, että käykö tavallinen varastointirasvanpoistospray tuohon pohjan puhdistamiseen?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Tiku kirjoitti:Nettikaupasta löytyi tuota vaihteistoöljyä muuten yllättävän edullisesti, 13,59 euroa litra ja täyttää luokituksen. Tosin tuleehan tuolle hintaa silti jos ainetta menee 11 tai 14 litraa. Meinasin kokeilla tehdä homman itse. Tietääpähän ainakin, että on tehty juuri niin kuin ohjeissa sanotaan. Niillä ei-mersukorjaamoilla, joilta olen vaihdosta kysynyt, tuntu nimittäin olevan se käsitys, että toimenpide on mahdoton tehdä niin että edes osapuilleen kaiken öljyn saisi vaihdettua.

Meissenkerin luettelema tarvittavien osien ja työkalujen lista ilmeisesti pätee edelleen? Vahvistaako kukaan muuten tuota 11 öljylitran riittävyyttä vai onko syytä varautua sillä 14 litralla? Onko niin, että työ kannattaa tehdä suoraan ajon jälkeen kun öljyt ovat mahdollisimman kuumat? Ja vielä se, että käykö tavallinen varastointirasvanpoistospray tuohon pohjan puhdistamiseen?
mitä siinä alat litroja laskee, osta het 20 litran hinkki sitä öljyä, ei tartte plärätä niitten pullojen kanssa :wink:
se pohjan pesuhan on sama vaikka peset millä vaan sen kunhan se on puhas pesun jäläkeen :lol: eikä ole pahitteeks vaikka pessee sen pohojan ulukopuoleltakin :wink:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä 11 litraa riittää sikäli että ulos tulee jo silminnähden puhdasta öljyä, joskus joutuu muutaman litran enemmän käyttämään että alkaa kirkastua...
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tiku kirjoitti:Nettikaupasta löytyi tuota vaihteistoöljyä muuten yllättävän edullisesti, 13,59 euroa litra ja täyttää luokituksen. Tosin tuleehan tuolle hintaa silti jos ainetta menee 11 tai 14 litraa. Meinasin kokeilla tehdä homman itse. Tietääpähän ainakin, että on tehty juuri niin kuin ohjeissa sanotaan. Niillä ei-mersukorjaamoilla, joilta olen vaihdosta kysynyt, tuntu nimittäin olevan se käsitys, että toimenpide on mahdoton tehdä niin että edes osapuilleen kaiken öljyn saisi vaihdettua.

Meissenkerin luettelema tarvittavien osien ja työkalujen lista ilmeisesti pätee edelleen? Vahvistaako kukaan muuten tuota 11 öljylitran riittävyyttä vai onko syytä varautua sillä 14 litralla? Onko niin, että työ kannattaa tehdä suoraan ajon jälkeen kun öljyt ovat mahdollisimman kuumat? Ja vielä se, että käykö tavallinen varastointirasvanpoistospray tuohon pohjan puhdistamiseen?
Miksi kysynyt ei mersukorjaamoilta,
Oletko kysynyt mersukorjaamoilta?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

Tiku kirjoitti:Nettikaupasta löytyi tuota vaihteistoöljyä muuten yllättävän edullisesti, 13,59 euroa litra ja täyttää luokituksen.
Halpaa on interwebissä.....motonetissä taitaa sama marjapuuro (236.10) maksaa 9,90€/L......Valehtelin....ovat näköjään nostaneetkin hintaa....13,90€ uusi hinta tosiaan.

Samaan rahaan sitä taitaa nyt saada ihan veholtakin...?



.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 voimansiirto”