Automaatti 5V vikatilassa
Automaatti 5V vikatilassa
1998 S210 300tdt
Kävipä niin että väyrysen automaattilaatikko alkoi vaihtamaan nykivästi. Varsinkin hitaassa kaupunkiajossa alaspäin vaihdot töksähtelevät. Myös 3:lta neloselle vaihto, varsinkin kylmänä, empii hetken ennen kytkeytymistä.
No eka tarkistuskohde oli ohjausyksikkö. => öljyä liittimessä.
Käytin boksin pois ja sisällä oli n. ruokalusikallinen öljyä. Puhdistus ja takaisin paikalleen. Seuraus vikatila, ei vaihda 2 vaihdeta isommalle.
Onko näiden ohjausboksien puhdistamiset toimineet? Vai tarkoittaako automaattisesti uutta tai kuivaa vanhaa boksia?
Voiko vikatilaa kuitata itse vai pitääkö viedä testeriin?
Jos testeriin niin mihin tampereella?
Kävipä niin että väyrysen automaattilaatikko alkoi vaihtamaan nykivästi. Varsinkin hitaassa kaupunkiajossa alaspäin vaihdot töksähtelevät. Myös 3:lta neloselle vaihto, varsinkin kylmänä, empii hetken ennen kytkeytymistä.
No eka tarkistuskohde oli ohjausyksikkö. => öljyä liittimessä.
Käytin boksin pois ja sisällä oli n. ruokalusikallinen öljyä. Puhdistus ja takaisin paikalleen. Seuraus vikatila, ei vaihda 2 vaihdeta isommalle.
Onko näiden ohjausboksien puhdistamiset toimineet? Vai tarkoittaako automaattisesti uutta tai kuivaa vanhaa boksia?
Voiko vikatilaa kuitata itse vai pitääkö viedä testeriin?
Jos testeriin niin mihin tampereella?
Näyttää olevan yleistä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sa#p573429
Ohjausboksin numero on a0215450832 EGS51 K03
Jos tuon törkkää ebayhin niin saa tämmösiä vastauksia:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Saako tuollaisen boksin toimimaan jos sen tökkää paikalleen?
Mites kun jossain puhuttiin että perävälityksen pitäisi olla oikea että vaihteisto toimii oikein.
no perjantaille on testeriaika, jotta saa vikakoodit ulos.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... sa#p573429
Ohjausboksin numero on a0215450832 EGS51 K03
Jos tuon törkkää ebayhin niin saa tämmösiä vastauksia:
http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... Categories
Saako tuollaisen boksin toimimaan jos sen tökkää paikalleen?
Mites kun jossain puhuttiin että perävälityksen pitäisi olla oikea että vaihteisto toimii oikein.
no perjantaille on testeriaika, jotta saa vikakoodit ulos.
Varsinaisia laatikkoeksperttejä en tiedä mutta 'yleishuoltoja':Slant6 kirjoitti:
Hyviä ajatuksia mistä tampereen alueelta kannattaa kysyä korjausarviota?
Vänttinen on hyvä vaikkei välttämäti edullisin (näkyy muuten oleva KL:n 'varustehuoltamo'), sinne vaan tahtoo olla jonoo että jos kiiru on niin ei hyvä...
sit Kangasalla on Malliautoa kehuttu, ite en oo käyny eikä kokemusta
Jos jaksaa ajella vähän etelämmäs niin Venetmäki Viialassa tekee yleensä melko edullisesti.
Huollosta sen verran että Heleniukselle on jo aika varattu, mutta kestää puoltoista viikkoa...
Muita vaihtoehtoja saa ehdottaa
Itse viasta: Mites luotettavia vikakoodit on jos tuota öljyä on jo noussut ohjausboksiin? Tuo boksihan tuottaa vikakoodit vai mitä?
Toisinsanoen voiko vika olla kuitenkin ohjausboksissa? Olisko järkeä etsiä kuiva käytetty boksi ja kokeilla sillä?
Muita vaihtoehtoja saa ehdottaa
Itse viasta: Mites luotettavia vikakoodit on jos tuota öljyä on jo noussut ohjausboksiin? Tuo boksihan tuottaa vikakoodit vai mitä?
Toisinsanoen voiko vika olla kuitenkin ohjausboksissa? Olisko järkeä etsiä kuiva käytetty boksi ja kokeilla sillä?
Case closed
Viaksi paljastui rikkinäinen ohjainboksi. Öljy oli tehnyt tuhojaan.
Purkuautosta löytyi juuri samanlaisesta autosta ohjainboksi jossa siinäkin oli jo hieman öljyä. Puhdistuksen jälkeen boksi kiinni ja vaihteisto alkoi toimimaan.
Pitää käyttää vielä vikakoodien luvussa ja vaihteistoöljyn + läpivientiholkin vaihdossa.
Vehon korjaus olisi ollut todennäköisesti turha kun eivät olisi vaihtaneet ohjainlaitetta ainakaan aluksi ollenkaan. Kokonaishinta olisi liikkunut tähtitieteellisissä lukemissa.
Yhteenvetona voisi todeta että:
- Boksin voi vaihtaa kunhan se on samalla perävälityksellä olevasta autosta
- Öljyinen boksi voi näyttää vääriä vikakoodeja? (MUTUA!)
Nämä siis esikammiovehkeisiin, CDI härveleihin en ota kantaa.
Purkuautosta löytyi juuri samanlaisesta autosta ohjainboksi jossa siinäkin oli jo hieman öljyä. Puhdistuksen jälkeen boksi kiinni ja vaihteisto alkoi toimimaan.
Pitää käyttää vielä vikakoodien luvussa ja vaihteistoöljyn + läpivientiholkin vaihdossa.
Vehon korjaus olisi ollut todennäköisesti turha kun eivät olisi vaihtaneet ohjainlaitetta ainakaan aluksi ollenkaan. Kokonaishinta olisi liikkunut tähtitieteellisissä lukemissa.
Yhteenvetona voisi todeta että:
- Boksin voi vaihtaa kunhan se on samalla perävälityksellä olevasta autosta
- Öljyinen boksi voi näyttää vääriä vikakoodeja? (MUTUA!)
Nämä siis esikammiovehkeisiin, CDI härveleihin en ota kantaa.