Perä paskana???????????
Perä paskana???????????
Elikkä tänään kuului perästä pamahdus vedättäessä ja sen jälkeen on takaanta kuulunut jumputusta kun nostaa kaasun veto päällä ei kuulu . mistä vikaa etsimään ???????? vm 96 320 e automatti bensa
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.5.2006 15:35
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Niin teki...
Autostani on mennyt murikkapyörän laakerit. Väykyllä ajettu 210 000 eli ei paljoa. Kaikki on mittarissa. Hyviä nää mersut...pkle. Ei ikinä uskois, että mersuta menee perä näillä kilometreillä ja kun huollotkin on tehty ja perässä ei ole vedetty kevyttä perävaunua montaa kilometriä. Vetokoukkukin asennettu vasta 150 t kohdalla.
On se väykky jättänyt jo tielle niin monta kertaa, että alkaa jo hiljalleen vituttaa. Kerran meni moottorinohjausboksi, eikä maksanut paljoa...Ei Toyotassa tämmöisiä ole.
Kuka jaksaa ihan tosissaan puhua laadusta mersun yhteydessä? En ainakaan minä.
On se väykky jättänyt jo tielle niin monta kertaa, että alkaa jo hiljalleen vituttaa. Kerran meni moottorinohjausboksi, eikä maksanut paljoa...Ei Toyotassa tämmöisiä ole.
Kuka jaksaa ihan tosissaan puhua laadusta mersun yhteydessä? En ainakaan minä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Mersun ongelma tasauspyörästön vuotavat stefat. Liian vähillä öjyillä ajettaessa pääsevät hammaspyörät ylikuumenemaan ja voivat sitten vaurioitua. Samoten laakereita kohtaa ennenaikainen tuhoutuminen.
Minunkin väykyssä (ajettu ongelmahetkellä n.330 000) vuotivat perän stefat. Ennen stefaremonttia tarkkailin öljymäärää ja lisäsin sitä kunnes auto jouti remonttin. Kun perä sitten stefaremontissa avattiin olivat kaikki hammaspyörät kuin uudesta autosta. Tasauspyörästöstä ei myöskään näillä kilometreilla kuulu minkäänlaista ääntä.
Joten jos tasauspyörästö hajoaa tuota pienemmillä kilometreillä, niin väitän että jotakin on tehty väärin. Älkää nyt vetäkö herneitä nenään mutta kyllä sen tasauspyörästön saa joka autosta särettyä vääränlaisella käytöllä tai ilman öljyä ajettaessa. Myöskään saksantuliaisten kilometrilukemilla ei ole mitään virkaa kun auton kestävyyttä ihmetellään.
Minunkin väykyssä (ajettu ongelmahetkellä n.330 000) vuotivat perän stefat. Ennen stefaremonttia tarkkailin öljymäärää ja lisäsin sitä kunnes auto jouti remonttin. Kun perä sitten stefaremontissa avattiin olivat kaikki hammaspyörät kuin uudesta autosta. Tasauspyörästöstä ei myöskään näillä kilometreilla kuulu minkäänlaista ääntä.
Joten jos tasauspyörästö hajoaa tuota pienemmillä kilometreillä, niin väitän että jotakin on tehty väärin. Älkää nyt vetäkö herneitä nenään mutta kyllä sen tasauspyörästön saa joka autosta särettyä vääränlaisella käytöllä tai ilman öljyä ajettaessa. Myöskään saksantuliaisten kilometrilukemilla ei ole mitään virkaa kun auton kestävyyttä ihmetellään.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Ja monessa autossa syy stefojen vuotamiseen on tukkeutunut huohotin. Varovasti paineilmaa täyttöropusta niin selviää läähättimen tila.Meissenkeri kirjoitti:Mersun ongelma tasauspyörästön vuotavat stefat. Liian vähillä öjyillä ajettaessa pääsevät hammaspyörät ylikuumenemaan ja voivat sitten vaurioitua. Samoten laakereita kohtaa ennenaikainen tuhoutuminen.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Vielä siitä huohottimesta. Käytin sen auki pöydällä silloin kun remonttia tehtiin ja siellä oli semmoisia ruosteklönttejä että ei ne olisi ainakaan puhaltamalla lähteneet. Suosittelen siis että se venttiili käytetään huollossa kokonaan irti ja kaavitaan manuaalisesti puhtaaksi.
Lisäksi tuli vielä mieleen että Mersun tasauspyörästöön on oma erikoisöljy jota saa ainakin merkkiliikkeestä omaan kannuun tarkasti annosteltuna. Mitään muita litkuja sinne ei kannata laittaa.
Lisäksi tuli vielä mieleen että Mersun tasauspyörästöön on oma erikoisöljy jota saa ainakin merkkiliikkeestä omaan kannuun tarkasti annosteltuna. Mitään muita litkuja sinne ei kannata laittaa.
Onkos muilla käynyt mielessä vetäistä huohotin letkulla peräkontin puolelleMeissenkeri kirjoitti:Vielä siitä huohottimesta. Käytin sen auki pöydällä silloin kun remonttia tehtiin ja siellä oli semmoisia ruosteklönttejä että ei ne olisi ainakaan puhaltamalla lähteneet. Suosittelen siis että se venttiili käytetään huollossa kokonaan irti ja kaavitaan manuaalisesti puhtaaksi.
Lisäksi tuli vielä mieleen että Mersun tasauspyörästöön on oma erikoisöljy jota saa ainakin merkkiliikkeestä omaan kannuun tarkasti annosteltuna. Mitään muita litkuja sinne ei kannata laittaa.


Niin mersun lukottomaan perään ainakin oikea öljy on mobilin HD 85W-90A ja ei mitään muuta

Niin nyt selvisi vika oli mennyt tasauspyörästöstä ratas halki ! en huomannut kysäistä paljonko oli perässä öljyä kun purkivat,mutta on tainnut päästä kuumenemaan.Tässä mulla on sutimisen esto eikä siinä ole mitään nappia mistä sais pois päältä onko kellään tietoa miten saisin pois päältä (ei voi perä tykätä ku aina jompaakumpaa pyörää jarrutetaan )ohjeissa lukee että kytkeytyy pois jos jarrut kuumenee liikaa saiskohan sitä kautta hämättyä poksia ?
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 23.5.2006 15:35
- Paikkakunta: E-Pohjanmaa
Kuten sanottu...
Huollot tehty ja öljyt vaihdettu. Öljyä on ollut koko ajan merkkiropun tasoon asti. Siitä huolimattta laakerit uusiksi...
No. nyt meni ilmamassamittari...onneksi Boch:n osa "hiukan" halvempi kuin alkuperäinen, vaikkei kiinnitysnapsuja löydykkään.
Hyvin menee.
Edelleen, usko laatuun on mennyt.
No. nyt meni ilmamassamittari...onneksi Boch:n osa "hiukan" halvempi kuin alkuperäinen, vaikkei kiinnitysnapsuja löydykkään.
Hyvin menee.
Edelleen, usko laatuun on mennyt.