ASD perän paine, asd:n öljytilavuus ja mahd pumpun teho?
ASD perän paine, asd:n öljytilavuus ja mahd pumpun teho?
eli paljonko on asd perän paine millä lukko menee 100% juntturaan?
Viimeksi muokannut tovayryn, 24.4.2007 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Re: ASD perän paine
Jos on sama kuin 124:ssä, niin siinä 25-30 baarin paikkeilla.tovayryn kirjoitti:eli paljonko on asd perän paine millä lukko menee 100% juntturaan?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Se riippuu, mikä perä sinne on laitettu. Kasikoneisissa on vissiin ollut sitä 210-millistä tosi isoa perää. Onko sitten W210:ssä ollut alunperin ASD-perää – eikös tuossa korimallissa ole jo niitä ETS / ASR -härpäkkeitä. 140-korimallin 300 SD:ssä on ilmeisesti ollut ASD:llä varustettua 210-millistä perää.tovayryn kirjoitti:ok selvä miten paljon nuo 124sen ja 210 perät sit eroaa? kestävyydessä? jne?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
no siellähän on nyt abs ja esp härpäkettä mut perään ei minkään moisia johtoja mee, eli ilm jarruttelu tapahtuu jarruasistentin kautta sitten kun luiston esto ottaa kiinni. Kun ulkoa päin kuvissa näyttää perät aikalailla samalta monessa w210 ja w124, etenki tuo w124 isoperä.
paljonko on tuon asd perän asd lukon öljytilavuus sitten ja jos jollain on tietoa tuosta pumpun koosta?
paljonko on tuon asd perän asd lukon öljytilavuus sitten ja jos jollain on tietoa tuosta pumpun koosta?
BMW 535d //Täysitehoinen
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
ex: 190E LamboBling
MB w210 E50 Lorinser "The Godfather"
MB S124 230 TE
Siis sinne perään menee kuitenkin paineputket?
Jos se on se oikein iso perä, niin jotain 1,3 litraa. Normi-124:n isoon perään menee se 1,1 litraa.
t.
Risto
Hydauliikkaöljyä menee systeemiin noin pari litraa – riippuu säiliön koosta ja siitä tyhjentääkö myös iskarit (vai oliko sulla tasonsäätöä).tovayryn kirjoitti:paljonko on tuon asd perän asd lukon öljytilavuus sitten ja jos jollain on tietoa tuosta pumpun koosta?
Jos se on se oikein iso perä, niin jotain 1,3 litraa. Normi-124:n isoon perään menee se 1,1 litraa.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Ainakin 4-Maticin toimintakuvausta lukiessa ja lohkon oljykanaviston kuvia tutkiessa saa semmoisen käsityksen, että tuossa 4-Matic/ASD systeemissä on käyttöpaine rajoitettu siihen 25-36 baariin. Perä siis olisi paineettomana, kun sitä ei tarvita – kitkapakan esijännitys takaisi sen 30 % lukon. 4-Matikin lohkohan on pitkälle sama kuin ASD:n lohko – siihen on kai vain lisätty lisäpalikalla ne jakolaatikon venttiilit ja niiden öljykanavat.Mika.T kirjoitti:Eikös se ollut 124ssa niin että noin 30bar paineella se kitkalukko on toiminnassa.
Ja täyspaine kytkee lukon "jumiin"
Spudenius pisti näytille 4-Maticin ohjeet. Voi olla, että olen ymmärtänyt väärin mutta esim. dokkarin "4-matic hydrauliikka.pdf" sivulla 9 olevasta lohkon halkaisukuvasta näyttäisi, että kaikki systeemin paine olisi rajoitettu paineenalennusventtiilillä.
Tätä ajatusta tuntuisi tukevan myös systeemin ilmausohje. ASD-perää ilmattaessa kytketään hyppylangalla perän venttiili auki. Jos perässä olisi koko ajan (moottorin käydessä) paine niin ilmaushan pitäisi onnistua ilman venttiilin avausta.
En tietenkään ole itse mitannut perälle tulevaa painetta levossa ja käyttötilanteessa mutta jos joku on, niin kertokoon.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tuo sama on tullut joskus mieleen. Itsekkin aikoinaan ASD perää ilmailin mutta silloin olin siinä uskossa että tuo 30% lukko on ihan mekaaninen, eipä tullut edes testattua ilmausta ilman tuota hyppylankaa..Roisto kirjoitti:
Tätä ajatusta tuntuisi tukevan myös systeemin ilmausohje. ASD-perää ilmattaessa kytketään hyppylangalla perän venttiili auki. Jos perässä olisi koko ajan (moottorin käydessä) paine niin ilmaushan pitäisi onnistua ilman venttiilin avausta.
Noissa perissä tuntuu olevan aikalailla pitoerojakin, useassa ei tunnu pitävän ainakaan tuo perus 30% lukko.
Tämähän voi johtua ajan myötä tapahtuvasta kulumisesta. Kun lukkopakan kitkapinnat ovat pikkuisen kuluneet, niin esijännitys tippuu ja lepotilan lukitus löystyy. Kun paine kytketään, niin sitten sylinteri puristaa lukkopakan kasaan ja nappaa perän jumiin.AM kirjoitti:Noissa perissä tuntuu olevan aikalailla pitoerojakin, useassa ei tunnu pitävän ainakaan tuo perus 30% lukko.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)