S210 E280 V-6 Käynnistyy vain kaasu pohjassa
S210 E280 V-6 Käynnistyy vain kaasu pohjassa
Mikähän mahtaa olla vikana kun ei käynnisty kuin kaasu pohjassa.
Staar ei näytä mitään vikakoodeja. Starttaa kyllä ja bensapumppu surahtaa kun
kääntää syttyvirrat päälle. Pumppu uusittu mutta ei apua.
Naapuri foorumilta ei näytä apuja löytyvän niin josko tälläpuolen olisi enempi
tietäjiä.
Staar ei näytä mitään vikakoodeja. Starttaa kyllä ja bensapumppu surahtaa kun
kääntää syttyvirrat päälle. Pumppu uusittu mutta ei apua.
Naapuri foorumilta ei näytä apuja löytyvän niin josko tälläpuolen olisi enempi
tietäjiä.
Viimeksi muokannut sompio, 24.2.2021 19:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- pingviinitrokari
- Viestit: 2611
- Liittynyt: 20.10.2010 19:12
- Paikkakunta: Pori
Re: S210 E320 V-6 Käynnistyy vain kaasu pohjassa
Kun on stari niin kai olet katsonut vikakoodien olemattomuuden lisäksi mitä se sanoo kaasupolkimen painamisen aikana mittausarvoiksi.sompio kirjoitti:Mikähän mahtaa olla vikana kun ei käynnisty kuin kaasu pohjassa.
Staar ei näytä mitään vikakoodeja. Starttaa kyllä ja bensapumppu surahtaa kun
kääntää syttyvirrat päälle. Pumppu uusittu mutta ei apua.
Naapuri foorumilta ei näytä apuja löytyvän niin josko tälläpuolen olisi enempi
tietäjiä.
Onko vikakoodien lisäksi tapahtumat katsottu?
Jännä oire Mitäs sitten kun käynnistyy - onko kierrokset rajoittajassa?
Toimiiko kaasupoljin ollenkaan kun käynnistyy?
Onkos tehty jotain remontinkorjuuta juuri ennen kun vika ilmeni?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Outo jos ei ole vikakoodeja...
Itsellä M113:ssa oiretta aiheutti ilmamassamittari, mutta tuli vaikka mitä vikakoodia.
Polttoaineen suodatin?
Itsellä M113:ssa oiretta aiheutti ilmamassamittari, mutta tuli vaikka mitä vikakoodia.
Polttoaineen suodatin?
BMW F10 520xda, 16
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
W163 ML55AMG, 02
Range Rover Sport SE 2.7TDV6, 07
W208 CLK 430, 98 (hirveen kiva ex), 2x W211, 02&04 (ex), S203 1.8kompressor, 04 (ex)
*Star*
Ja jottain muita romuja (Linhai, Kymco, Jonsered, Hirvas Yamahalla, Husqvarna)
No niin nyt on tullut lisätietoa. Oli käynyt Paavolla hakemassa lankkuun etujousen ja iskarin Motonetistä niin oli joskus lähtenyt käyntiin helpommin ja joskus monen yrityksen jälkeen. Sanoi että oli ollut kuskinovi auki kun oli starttaillut niin konepellin alta oli kuulunut jokin kurina silloin kun oli lähtenyt käyntiin mutta muulloin ei. Oli ohiajotiellä kokeillut laatikon kakkosasennolla antaa kierroksia niin oli ruvennut hieman yli 80 km/h vauhdissa nykimään niin oli siirtänyt valitsimen kolmoselle. Kierroksia oli ottanut yli 3000r/min.
Tuli vaan mieleen ettei olisi sittenkin se polttoainesuodatin kun siinähän on samassa paineensäätö jospa se falskaa startissa paineet takaisin tankkiin.
Aikoi huomenna käydä ostamassa uuden ja vaihtaa sen.
Tekeee tuota niin kylmänä kuin kuumanakin.
Tuli vaan mieleen ettei olisi sittenkin se polttoainesuodatin kun siinähän on samassa paineensäätö jospa se falskaa startissa paineet takaisin tankkiin.
Aikoi huomenna käydä ostamassa uuden ja vaihtaa sen.
Tekeee tuota niin kylmänä kuin kuumanakin.
Kierroslukutieto sai ajatuksen että katsoo samalla huvikseen onko laatikon boksissa öljyä. Veikkaan kyllä että kaasupoljin sökö. Katsoo starilla sen arvot.sompio kirjoitti:No niin nyt on tullut lisätietoa. Oli käynyt Paavolla hakemassa lankkuun etujousen ja iskarin Motonetistä niin oli joskus lähtenyt käyntiin helpommin ja joskus monen yrityksen jälkeen. Sanoi että oli ollut kuskinovi auki kun oli starttaillut niin konepellin alta oli kuulunut jokin kurina silloin kun oli lähtenyt käyntiin mutta muulloin ei. Oli ohiajotiellä kokeillut laatikon kakkosasennolla antaa kierroksia niin oli ruvennut hieman yli 80 km/h vauhdissa nykimään niin oli siirtänyt valitsimen kolmoselle. Kierroksia oli ottanut yli 3000r/min.
Tuli vaan mieleen ettei olisi sittenkin se polttoainesuodatin kun siinähän on samassa paineensäätö jospa se falskaa startissa paineet takaisin tankkiin.
Aikoi huomenna käydä ostamassa uuden ja vaihtaa sen.
Tekeee tuota niin kylmänä kuin kuumanakin.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Pitäisi olla auton runkonumero ennenkuin voi sanoa osanumeroista mitään. Löytyikö numero autosta vai googlella vai stariko sen antaa?sompio kirjoitti:Jäi mainitsematta, että oli katsonut laatikon boksin ja avannut sen. Kuiva oli ollut samoin liittimet.
Niin ja se että kun lähtee käyntiin niin pelaa senjälkeen ihan normaalisti liikenteessä.
Tarkoittiko AK47 osaa A011 542 87 17 senderunit?
Ei minulla tässä ole EPC:tä käsillä.
Jos ei vikakoodeja ja tapahtumia niin joskus ilmamassamittari voi oikutella ilman vikakoodeja. Ehkäpä lisäksi starilla katsomaan ilmamassamittarin elämää ja mitä määriä se ilmoittaa ilmaa menevän.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
EPC:stä katsoin runkonumerolla.
Poika käyttää huomenna satalankun jälkitarkastuksessa suikkapäällä ja samalla hakee Motonetista bensansuodattimen Paavoon ja vaihtaa sen ihan jo senkin vuoksi kun ei ole tietoa million vaihdettu josko milloinkaan.
Menen itse Joensuuhun ensikuun alkupuolella ja koppaan mukaan tallinhyllyltä
massamittarin joka itseltä jäi kunnossa olevana varaosaksi.
Otan myös staarin mukaan ja yritän tutkiskella josko jotain löytyisi minun vähäisillä taidoillani.
Poika käyttää huomenna satalankun jälkitarkastuksessa suikkapäällä ja samalla hakee Motonetista bensansuodattimen Paavoon ja vaihtaa sen ihan jo senkin vuoksi kun ei ole tietoa million vaihdettu josko milloinkaan.
Menen itse Joensuuhun ensikuun alkupuolella ja koppaan mukaan tallinhyllyltä
massamittarin joka itseltä jäi kunnossa olevana varaosaksi.
Otan myös staarin mukaan ja yritän tutkiskella josko jotain löytyisi minun vähäisillä taidoillani.
Nyt on taas tutkittu. Nokka-akselin asentotunnistin kokeiltu kunnossa olevalla, ei vaikutusta. Massamittari samoin. Huomenna yritetään vaihtaa kampiakselin asentotunnistin. Edelleenkin lähtee staarilla käyntiin jokakerta mutta ilman ei.
Tutkinta jatkuu ja jos joku guru on Joensuussa niin olen vielä huomenna paikalla staarin kanssa.
Tutkinta jatkuu ja jos joku guru on Joensuussa niin olen vielä huomenna paikalla staarin kanssa.
Kannattaa se runkonumero ilmoitella jotta ihmiset tietää millaisista osista se väykkä on kasattu. Niitä nyt on tehty monta vuotta ja jo ihan ensimmäinen käynnistymiseen vaikuttava asia on virtalukko joita kahta päämallia V6 moottorisissa eli linkku ja muoviavaimella.
Vai onko joku syy ettei voi ilmoittaa?
Vai onko joku syy ettei voi ilmoittaa?
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
No, onhan nuita muitakin tapauksia kun virtalukolle tullut huonosti virtaa/jännite romahtaa.sompio kirjoitti:Nyt sitä on käynyt starilla tutkimassa henkilö kellä on parempi osaaminen kuin minulla. Virtalukon alijännitteestä tulee kuulema herja. Starilla lähtee käyntiin, muuten ei. On kokeillut toisella akulla eikä apua.
Mikähän tuota riivaa?
Tarkistele liittimet ja liitokset akulta eteenpäin ja virtalukolta lähtevät piuhat.
Jos sulla star niin siinä on yleensä wis ja starfinder. Niillä saa näkyviin sähkökuveja.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Pirssi odottaa huputettuna ensikesän lämpimiä säitä että tarkenee ulkona tutkia. Oma E320 V-6 teki eilen myös oudon tempun. Lähti kaupan parkista normaalisti käyntiin mutta sammui välittömästi. Uudelleen startatessa hävisi virrat mutta seuraavalla yrityksellä lähti ihan normaalisti käyntiin ja toimi ihan normaalisti. En ole vielä joutanut tutkimaan jättikö vikakoodeja.
Tarkoittaako tuo k40 relelaatikko sitä takapenkinalla alipainekompuran vierellä olevaa varokeboxia ja onko siinä PA-pumpun rele? Vaiko konetilassa vänkärinpuolella olevaa laatikkoa jossa on ohjainboxeja ja sen etuosassa olevaa kiskoa jossa on varokkeita ja liittimiä?
Asia selvisikin Wis/Asra:sta tutkimalla, eli se moottoritilassa oleva on k40.
PA-pumpun rele on takapenkin alla.
Asia selvisikin Wis/Asra:sta tutkimalla, eli se moottoritilassa oleva on k40.
PA-pumpun rele on takapenkin alla.
k40 yksikkö vaihdettu. Käyntiinlähtö parantunut mutta jo aikaisemmin ollut vika lämmityslaitteen puhaltimessa on edelleen päällä eli ei lähde jokakerta puhaltamaan. Olisko vikaa ohjauspanelissa (manuaali ilmastointi) joka sotkee järjestelmää ja käyntiin lähtöä.
Otsikko muutettu! Kyseessä on E280, jotenkin sotkin ajatuksissani tuohon omaan E320:seen.
Nyt kuitenkin ongelmayksilö talvilevossa ja tilalla E320 4-matic johon iski vika joka oireilee seuraavasti:
Normaaliajossa toimii niin kuin pitääkin, mutta reippaammassa kiihdytyksessä jossa laatikko joutuu vaihtamaan pienemmälle niin lyö vikatilaan.
Star näytti sytyskatkoja vasemman lohkon sylintereissä ja vasenta lamdaa ennen kattia. Laatikosta ei vikakoodeja löytynyt.
Lamdanmittaus antoi arvoksi 80-750mV joka on ulkona sallitusta vaihteluvälistä (300mV). Lamdaohjaus antoi oheisen kuvan mukaisia käppyröitä.
Kierroksia ei ota paikallaan kuin 4000r/min. Mitähän veikkaisitte viaksi? Onko lamda poksahtanut.Auto vuosimallia 2000 WDB2102821X048951
En aloittanut asiasta uutta topikkia, vaan jatkoin tähän.
Otsikko muutettu! Kyseessä on E280, jotenkin sotkin ajatuksissani tuohon omaan E320:seen.
Nyt kuitenkin ongelmayksilö talvilevossa ja tilalla E320 4-matic johon iski vika joka oireilee seuraavasti:
Normaaliajossa toimii niin kuin pitääkin, mutta reippaammassa kiihdytyksessä jossa laatikko joutuu vaihtamaan pienemmälle niin lyö vikatilaan.
Star näytti sytyskatkoja vasemman lohkon sylintereissä ja vasenta lamdaa ennen kattia. Laatikosta ei vikakoodeja löytynyt.
Lamdanmittaus antoi arvoksi 80-750mV joka on ulkona sallitusta vaihteluvälistä (300mV). Lamdaohjaus antoi oheisen kuvan mukaisia käppyröitä.
Kierroksia ei ota paikallaan kuin 4000r/min. Mitähän veikkaisitte viaksi? Onko lamda poksahtanut.Auto vuosimallia 2000 WDB2102821X048951
En aloittanut asiasta uutta topikkia, vaan jatkoin tähän.
Re: S210 E280 V-6 Käynnistyy vain kaasu pohjassa
Nytpäs tuossa eräänä iltana tuli mieleen sellainen asia tuon 280 käyntiinlähtöongelmassa, että normaalistihan bensapuolelle jää paineet päälle pumpun surahduksen jälkeen ja vaikka ottaa sulakkeen F6 (bensapunpunsulake) pois takapenkinalta niin kunnossaoleva autohan käynnistyy noin sekunniksi.
Tuo viallinen ei hörähdä ollenkaan joten jokin estää ruiskutuksen, liekö jokin ajonesto vai mikä piru sitä oikein vaivaa.
Omaan 320 imusarjaa irroittaessa ohje oli juurikin tuo sulakkeen F6 poisto ja koneen käynnistäminen jotta saadaan paineet pois bensalinjasta ennen kuin avataan jakotukin liitoksia.
Tuo viallinen ei hörähdä ollenkaan joten jokin estää ruiskutuksen, liekö jokin ajonesto vai mikä piru sitä oikein vaivaa.
Omaan 320 imusarjaa irroittaessa ohje oli juurikin tuo sulakkeen F6 poisto ja koneen käynnistäminen jotta saadaan paineet pois bensalinjasta ennen kuin avataan jakotukin liitoksia.
Re: S210 E280 V-6 Käynnistyy vain kaasu pohjassa
Potilasta tutkittu jälleen. Bensapumppu pyörii mutta jakotukin linjaliitoksesta ei tule bensaa. Pumppu ja suodatin uudet. Jarrucleanerilla hörähtää eli kipinä tulee. Mikä tässä nyt oikein mättää. Voiko nuo uudet osat olla viallisia?
Vika ratkaistu! Bensapumppuun oli vaihdettu vanha painepuolenliitin (en tiedämiksi ja en muista) uusi osa paikoilleen ja PRRRRRRR käyntiin avaimesta.
Kiitos mukana olleille!
Vika ratkaistu! Bensapumppuun oli vaihdettu vanha painepuolenliitin (en tiedämiksi ja en muista) uusi osa paikoilleen ja PRRRRRRR käyntiin avaimesta.
Kiitos mukana olleille!