w210 200CDI vian hakua
w210 200CDI vian hakua
otsikon mukainen mese... kun auton hommasin niin laite toimi kuin ajatus ja sillä oli kiva ajaa kunnes yhtäkkiä tehot lähti ja takaisin ei ole tullut. alaväännöt täysin hukassa ja moottori miettii ja empii pitkään ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. käytössä on star laitteisto mutta en ole kovin haka sitä käyttämään. ja nyt ne ongelmat.... auto on vetelä kuin märkä rätti. vaihteisto vaihtaa heti 2 pykälää pienemmälle kun kaasua painaa vähänkin kun ennen mentiin väännöllä ja vaihtamista ei tapahtunut kuin korkeintaan ylöspäin. ja se empiminen... kestää pitkään ennen kuin vaihtaminen alaspäin alkaa ja tuntuu jotenkin siltä et kaikki ei ole kotona yläkieroksillakaan. kun ajaa esim. satasta ja nostaa kaasun ja antaa nopeuden pudota 80 iin ja lähtee uudestaan kiihdyttämään ni kestää hiton kauan ennen ku vauhti alkaa taas kiihtymään. paikallaan kun huudattaa ni jotenki tuntuu siltä ettei ahtais kunnolla... mitään vikakoodeja ei ole. alipaine systeemit on käyty läpi ja todettu kunnossa olevaksi. kun auto tuli mulle oli coolerin pääty irti mutta ei se kyllä tahtia haitannut. (savutti kyllä ihan hemmetisti) coolerin uusisin ja savut lakkasi ja mersu kulki ok siihen asti että tehot lähti. imusarjan käytin irti kun oli EGR hommansa hoitanu. läpät oli paikallaan eikä ollu vuotoakaan ollut akseleitten juuressa ja läppämoottorikin toimii niinkuin pitää mutta ei sen imusarjan putsauksen jälkeenkään ne vähäiset tehot tulleet takaisin. suuttimet katoin starilla.... -05 - 1.5 paitsi kakkossylinterissä missä arvo oli 5.0. tämä suutin oli oli 400cdi suutin! eli numero oli 628... vaihdoin suuttimen toiseen toisesta 200 cdi koneesta ja nyt arvot on -0.5-1.0. ilmamassamittaria on vaihdettu pariinkin otteeseen mut ei mitään vaikutusta. tosin eivät olleet uusia... kaverilta sain lainaan mittarin mikä piti olla ehjä mut mun auto ei ottanu sillä kierroksia kuin hikiseen 2000 ja kulki 80 kmh... star kyllä näyttää et ilmamassamittari olisi kunnossa... katalysaattorit tyhjätty. vaihdettujen osien määrä alkaa olla jo pitkä: EGR säädin, ahtopaineen säädin, IMM, kaasun asentotunnistin, ahtopaineanturi, railpaine anturi, railpaineen säädin, suutimet. saako tän raadon kuntoon vai onko tästä tullu vanha shitroen?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: w210 200CDI vian hakua
otaakos se yli 3000kierossta jos ei niin vaihtamisen outous johtuu siitä että kone on vika tilassa ja siitä pitäis kyllä tulla jotain *:rila näkyvää vika koodia sikäli jos ilmamassamittari on okhippu76 kirjoitti:otsikon mukainen mese... kun auton hommasin niin laite toimi kuin ajatus ja sillä oli kiva ajaa kunnes yhtäkkiä tehot lähti ja takaisin ei ole tullut. alaväännöt täysin hukassa ja moottori miettii ja empii pitkään ennen kuin mitään alkaa tapahtumaan. käytössä on star laitteisto mutta en ole kovin haka sitä käyttämään. ja nyt ne ongelmat.... auto on vetelä kuin märkä rätti. vaihteisto vaihtaa heti 2 pykälää pienemmälle kun kaasua painaa vähänkin kun ennen mentiin väännöllä ja vaihtamista ei tapahtunut kuin korkeintaan ylöspäin. ja se empiminen... kestää pitkään ennen kuin vaihtaminen alaspäin alkaa ja tuntuu jotenkin siltä et kaikki ei ole kotona yläkieroksillakaan. kun ajaa esim. satasta ja nostaa kaasun ja antaa nopeuden pudota 80 iin ja lähtee uudestaan kiihdyttämään ni kestää hiton kauan ennen ku vauhti alkaa taas kiihtymään. paikallaan kun huudattaa ni jotenki tuntuu siltä ettei ahtais kunnolla... mitään vikakoodeja ei ole. alipaine systeemit on käyty läpi ja todettu kunnossa olevaksi. kun auto tuli mulle oli coolerin pääty irti mutta ei se kyllä tahtia haitannut. (savutti kyllä ihan hemmetisti) coolerin uusisin ja savut lakkasi ja mersu kulki ok siihen asti että tehot lähti. imusarjan käytin irti kun oli EGR hommansa hoitanu. läpät oli paikallaan eikä ollu vuotoakaan ollut akseleitten juuressa ja läppämoottorikin toimii niinkuin pitää mutta ei sen imusarjan putsauksen jälkeenkään ne vähäiset tehot tulleet takaisin. suuttimet katoin starilla.... -05 - 1.5 paitsi kakkossylinterissä missä arvo oli 5.0. tämä suutin oli oli 400cdi suutin! eli numero oli 628... vaihdoin suuttimen toiseen toisesta 200 cdi koneesta ja nyt arvot on -0.5-1.0. ilmamassamittaria on vaihdettu pariinkin otteeseen mut ei mitään vaikutusta. tosin eivät olleet uusia... kaverilta sain lainaan mittarin mikä piti olla ehjä mut mun auto ei ottanu sillä kierroksia kuin hikiseen 2000 ja kulki 80 kmh... star kyllä näyttää et ilmamassamittari olisi kunnossa... katalysaattorit tyhjätty. vaihdettujen osien määrä alkaa olla jo pitkä: EGR säädin, ahtopaineen säädin, IMM, kaasun asentotunnistin, ahtopaineanturi, railpaine anturi, railpaineen säädin, suutimet. saako tän raadon kuntoon vai onko tästä tullu vanha shitroen?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kiertää yli 3000 rpm. tänään kun ajelin semmosella tiellä missä oli paljon jyrkkiä ylämäkiä nii auto alko pikkuhiljaa mennä huonommaksi ja huonommaksi... lopulta oli sata vauhtia ja nelonen pesässä ja kaasu pohjassa et pääsi mäen ylös. sitten hieman pumppasin kaasua ja EPC tauluun ja sammui lennosta. auto tien sivuun ja uusinta starttia... ei lähtenyt käymään. hetki odottelua ni jo tärähti taas tulille. nyt pitäis olla jokin koodi muistissa kun kerran tommosen teki! laatikko ei kai ole vikatilassa kun kaikki vaihteet löytyy ja "tiptronikki" toimii ok
eipä koskaan vika löytynyt. myin auton pois ku meni hermo ja ostin tilalle w203 220CDI automaatin. Ja siinäkin alkaa olla samaa ongelma!!! tosin on toisaikanen et välil kulkee niinkuin kuuluu ja välillä ei mihinkään. kaasun saa painaa pohjaan et moottori herää merkin vaihtoa luvassa kohta ku näitä paskoja KUKAAN ei saa enää kuntoon...
kyllähän sitä väyrystä käytettiin vaikka missä pajassa ja kaikki muka osas ja tiesi. sit ajeltiin staari sylissä ympäri kaupunkia ja aina sama laulu : ohhoh ompa kumma juttu... eipä ole tämmöstä tullu vastaan... taas meni satanen ja mikään ei muuttunu. ei vikakoodeja ja kaiken pitäis olla kunnossa... asentaja testasi itekkin ja hämmästeli et ompa laiska. jotenki se tehottomuus vaikutti koneen lämpöihinkin. ulkona kymmenen astetta lämmintä ni kone ei lämmennyt millään vaikka oli uusi termari ja sit semmonen volvon letkutermarikin. kun joskus satunnaisesti tehot tuli takasin ni konekin lämpesi nopeemmin mut loppuaikana niitä tehoja ei koskaan tullu takasin. nyt tosiaan sama juttu tos w203 autossa
Eli samaa olikin vain se että tehot alhaalla... nyt ei lämpöongelmia yms ja auto on oikeassa vikatilassa, ei silloin kuulukaan kulkea 'mihinkään'....Saattaapi jopa tulla tuolla M55:lla tai sen piuhoituksen/liittimen korjauksella kuntoon, kannattaa tietysti tarkistaa että läpät siellä oikeasti aukeavat/ovat auki niin että ei tule uutta koodia liittyen epäilyttäviin ilmamassan tai ahtojen arvoihin.hippu76 kirjoitti:tänään kattelin starilla vikakoodit. imusarjan läppämoottorista ilmoittaa vikaa/ singnaalijohdon katkos. saas nähdä kun saa uuden läppämoottorin paikalleen että muuttuuko mikään.... epäilen
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
läppämoottorin vaihdoin ja ei mitään vaikutusta! vikakoodi kyllä hävisi mut moottori on edelleen hidas reagoimaan ja nyt on kulutuskin noussut. laatikko alkanu vaihtamaan vaihdetta todella löysästi ja tehot on todellakin poissa. kiertää yli 3000 rpm ei koodeja.... nyt kun on ollu jo vähän pakkastakin ni lämmöt ei nouse edes 60c asteeseen. joo oon vaihtanu termarin ja tehny sadetanssin ja vaikka mitä. rupee olee hermo pinnassa.... kaverilta oli lainassa 112CDI vito hetkenaikaa ni kyllä siinä vaan tapahtu ku kaasua painoi! ei mietiskelyä ei mitään viiveitä... ja kyseessä sentään paljon parjattu 638...
Viimeksi muokannut hippu76, 09.11.2017 1:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kun kaasua painaa ni tuntuu kun olis variaattori vaihteisto. kierrokset jämähtää 2500 ja siitä ne ei nouse vaikka nopeus nousee. jos kierokset nousee yli kahden ja puolen tonnin niin alkaa koneesta kuulua nakutusta. nyt alkaa tuntua siltä et joku suutin on hajalla ja moottorin ohjaus jarruttaa tehoja? onko mahdollista? onneksi on star laite mut olis kiva kun osais sitä kunnolla käyttää
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
On se, tarkista myös railipaine, egr,hippu76 kirjoitti:kun kaasua painaa ni tuntuu kun olis variaattori vaihteisto. kierrokset jämähtää 2500 ja siitä ne ei nouse vaikka nopeus nousee. jos kierokset nousee yli kahden ja puolen tonnin niin alkaa koneesta kuulua nakutusta. nyt alkaa tuntua siltä et joku suutin on hajalla ja moottorin ohjaus jarruttaa tehoja? onko mahdollista? onneksi on star laite mut olis kiva kun osais sitä kunnolla käyttää
ahtolämpö
onko sama ääni jos auto on parkissa P päällä ja
ottaako siinä kieroksia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
vika ei ole vieläkään selvillä. nyt ku tuli pakkaset ni laite ei lähde käymään. ohivuototestin tein ja kaks suutinta päästi kunnolla ohi. ne korjattiin ja kun suuttimet oli auki ni huomattiin et suutinkärjet ei ole samanlaisia keskenään vaikka suuttimen päässä olevat numerot täsmää. taitaa olla ihan sekaisin koko ruiskutusjärjestelmä tässä autossa....
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Otitko kuvaa miten erilaisia, vaikka olisi eri määrän antavat kärjet niin ulkoisestihippu76 kirjoitti:vika ei ole vieläkään selvillä. nyt ku tuli pakkaset ni laite ei lähde käymään. ohivuototestin tein ja kaks suutinta päästi kunnolla ohi. ne korjattiin ja kun suuttimet oli auki ni huomattiin et suutinkärjet ei ole samanlaisia keskenään vaikka suuttimen päässä olevat numerot täsmää. taitaa olla ihan sekaisin koko ruiskutusjärjestelmä tässä autossa....
saman näköisiä reikiä voi olla enemän tai isompia
vaivaa viitta kullä suutimien suuntaan kokeile lämmittä niitä vaikka sisä lämmitimeltä
remontin jälkeen paluu vuoodot oliko
ok eli max 20ml/min ja eroja max 20%
E:lämmittämistä koitta myös korkeaainen pumpulle
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lohkolämppäriin ku laitto ni lähti käymään normaalisti. eikä tarvinnu olla lämmityksessä ku 20min. jokaisessa suuttimessa mersun numero : a 613 070 06 87 ja ympyrän sisällä numero 2 paitsi yhdessä numero 3. boschin numero kaikissa 0445 110 121. numero koodaus oli joka sylinterissä oikein. ykkösen sylinterin suuttimessa oli DLLA 1107 kärki ja samoin nelosessa missä oli se ympyrän sisällä oleva numero oli 3. kolmosessa kärki oli DLLA 1107+ ja tässä suuttimessa oli korjausarvo ihan tapissa. kakkosessa kärki oli DSLA 156p 736 hommasin suuttimen kolmoseen ja kakkoseen laitettiin hätäkorjauksena DLLA 1107 kärki. ohivuoto on alle rajan nyt kaikissa suuttimissa paitsi nelosessa missä ohivuoto puolittui. mutta moottorin käytös muuttui kyllä totaalisesti! kuminauhamaisuus jäi pois ja nyt tuntuis vetojen olevan suht normi tasolla. kai tohon raatoon pitää uudet suuttimet vaan hommata
vw golf ostettu! miten voi auto kulkea niin mainiosti... kun kaasua vähänkin painaa ni sillon mennään eikä meinata! kyyti ei ole samaa ku mesessä mut ketä kiinnostaa ku laite kulkee kuin ajatus. 10 vuotta ajoin erilaisilla mersuilla ja tykkäsin etenkin vanhoista kunnon mersuista (w201 ja W124) uudemmat on niin hienoja jo et ne varmaan EHKÄ toimii ku ne tehtaalta ajetaan ulos mut vanhana ne ei toimi eikä niitä kukaan kuntoon enää saa.
cdi koneessa turbo on vaan koriste