290td turbon vaihto isompaan ,katin poisto ja egr tukkiminen
290td turbon vaihto isompaan ,katin poisto ja egr tukkiminen
Varmaan tuhat kertaa kysytty - kysympä vielä kerran.
Eli 290td:n turbo oli tullut tien päähän- vaihdan siihen om606 vakio turbon ja rakentaisin evry-modin .
Mietin samalla jos sen hiukkasloukon poistaa taitaa joutua ohjelmoimaan sen kalliilla rahalla että ei syty vikakoodit?
Nuukana tietenkin tekisi mieli säätää se muutama desi polttoainetta /ja voi olla jo tiensä päässä muutenkin loukko(Vai painepesuriako siihen kannattaisi tarjota?) ja saada mahdollisesti muutama heponenkin lisää kun sen tyhjentäisi.
EDIT: otsikkoa- ei tässä kerran ole sitä kärpäsenpyydystä.
Eli 290td:n turbo oli tullut tien päähän- vaihdan siihen om606 vakio turbon ja rakentaisin evry-modin .
Mietin samalla jos sen hiukkasloukon poistaa taitaa joutua ohjelmoimaan sen kalliilla rahalla että ei syty vikakoodit?
Nuukana tietenkin tekisi mieli säätää se muutama desi polttoainetta /ja voi olla jo tiensä päässä muutenkin loukko(Vai painepesuriako siihen kannattaisi tarjota?) ja saada mahdollisesti muutama heponenkin lisää kun sen tyhjentäisi.
EDIT: otsikkoa- ei tässä kerran ole sitä kärpäsenpyydystä.
Viimeksi muokannut badass, 13.11.2014 9:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305
290 turbossa ei vielä ole hiukkasloukkua. Siellä on ihan perus katalysaattori jolle uskaltaa ja kannattaakin näyttää talttaa / rautakankea. Varsinkin tuommoisessa tapauksessa kun vanha turbo on hajonnut koska on mahdollista että katalysaattori on ottanut itseensä turbon läpi päästämästä öljysta tai että tukkeutunut katalysaattori on aiheuttanut turbon hajoamisen.
606 turboa peliin ja evryllä lisää ruokaa. Egr pois käytöstä, riippuu toki että minkä ikäinen auto kyseessä.
606 turboa peliin ja evryllä lisää ruokaa. Egr pois käytöstä, riippuu toki että minkä ikäinen auto kyseessä.
Eli se olikin katalysaattori- eli poistampa mokoman pois.
Egr:n siis uskaltaa tukkia ihan mekaanisesti ettei mene mihinkään vikatilaan?
Auto on -97
edit: eli auton ollessa vanhempi ,kuten tämä- lueskelin että tulppaamalla ensimmäisen alipainekellon sen egr:n saa pois käytöstä ja hyvällä tuurilla toimii ilmankin.
Lisäksi -miten nuo päästöt jos sen katin tempaisee irti?
Egr:n siis uskaltaa tukkia ihan mekaanisesti ettei mene mihinkään vikatilaan?
Auto on -97
edit: eli auton ollessa vanhempi ,kuten tämä- lueskelin että tulppaamalla ensimmäisen alipainekellon sen egr:n saa pois käytöstä ja hyvällä tuurilla toimii ilmankin.
Lisäksi -miten nuo päästöt jos sen katin tempaisee irti?
Viimeksi muokannut badass, 13.11.2014 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305
Mitenkäs tuon katin POISTON kanssa-katsastus mielessä?
Tyhjensin sen katin kyllä tänään - mutta tuo 20 cm downpipe on kyllä sellainen mutkien äiti että oksat pois.
Olis hyllyssä suorempaakin jöötiä ja uutta joustin osaa että voikohan sen heivata kankaalle kokonaan niin sais jouhevamman lähdön tuohon kkk- ahtimelle?
Tyhjensin sen katin kyllä tänään - mutta tuo 20 cm downpipe on kyllä sellainen mutkien äiti että oksat pois.
Olis hyllyssä suorempaakin jöötiä ja uutta joustin osaa että voikohan sen heivata kankaalle kokonaan niin sais jouhevamman lähdön tuohon kkk- ahtimelle?
w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305
En jaksanut tehdä enää uutta putkea, oli ihan tarpeeksi muussa tekemistä.
Kohtalon ivaa- sain auton kuntoon mutta en päässyt ajamaan.
Miksi?
No tietenkin "viisaana" kun ostin sen ja huomasin puutteet laitoin sen seisomaan ja kun menin tänään trafin sivuille- ne sivut prkl oli jossain huoltotauolla
Kohtalon ivaa- sain auton kuntoon mutta en päässyt ajamaan.
Miksi?
No tietenkin "viisaana" kun ostin sen ja huomasin puutteet laitoin sen seisomaan ja kun menin tänään trafin sivuille- ne sivut prkl oli jossain huoltotauolla

w210 290td
w210 280E
Amc hornet -70 305
w210 280E
Amc hornet -70 305