220cdi ei ota kierroksia
220cdi ei ota kierroksia
tulipa semmonen vika kylmänä lähet ajelee toimii oikeen niin kauvan ku pysähtyy ja puottaa tyhjäkäynnille menee tilaan ettei ota kiekkoja ku 3000 vikakoodia ei anna eikä polta häiriövaloo
Tuosta IMM-puhistusaineesta on nyt 50/50 -kokemukset. C230 kompuraa virkisti kummasti kun sillä suihki. Ensiapuahan se tosin vaan on.CDI203 kirjoitti:Harvemmin...Kinnunen kirjoitti:IMM-puhdistus ei ollut hyvä idea, nyt auto ei kulje juuri ollenkaan . Ei muuta kuin uutta tilaukseen.
Minkäs vika koodin *:ri antoi
Ei ole vikakoodilukijaa käytössä. Uusi Bosch-IMM tulossa Saksasta.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
TÄMÄ ENNEKIN SANOTTU...Kinnunen kirjoitti:Eipä auttanut uusi ilmamäärämittari :/. Käytin akunkenkääki n. 15 min pois..no illalla vikakoodeja tutkimaan
ÄLÄ IRROTA AKUNKENKÄÄ TULEE HELPOSTI VAAN LISÄÄ ONKELMIA lisäksi tallentuu "tukku" vika koodeja sotkemaan/peitämään varsinaisen vian syytä
jos ilmamassa mittari on ehjä(ja vaikka ei olis) niin
kuvatuilla oireilla *:rila tutkailtuna löytyy vika koodi tai poikeava arvo
kun huolella testailee
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noniin nyt Sankarin tallilla tutkailtu ongelmaa. Starilla löyty seuraava vikakoodi:
P1470 Charge pressure control
-Testattiin vaihtaa ahtopaineen ohjausventtiili toiseen. Ei vaikutusta
-Vaihdettiin ahtopaineen ja egr:än ohjausventtiilit ristiin, samanlaisia kun kuulemma ovat. Ei vaikutusta, eikä vikakoodi myöskään siirtynyt egr-venttiilille
-Hukkaportin tanko näyttäisi liikkuvan hyvin kun alipaineletkua irrottelee siitä ohjausventtiilistä.
-Kaasua kun painelee reilusti niin tanko ei juuri liiku, mutta toisaalta ei varmaan kuulukkaan liikkua kun eipä ne paineet taida juuri paikallaan ollessa nousta
Tarkennan vielä vähän tuota vikaa. Eli kun auton käynnistää, se kyllä kiertää paikallaan ollessaan hyvin, samoin kun lähtee ajamaan. Vasta kun kolmoselta pukkaa neloselle, menee tuo vikatila päälle. Samoin jos viitosvaihteella hiljalleen nostaa vauhtia, ei kierrä yli tuon 3000 rpm. Auto on manuaalivaihteistolla.
P1470 Charge pressure control
-Testattiin vaihtaa ahtopaineen ohjausventtiili toiseen. Ei vaikutusta
-Vaihdettiin ahtopaineen ja egr:än ohjausventtiilit ristiin, samanlaisia kun kuulemma ovat. Ei vaikutusta, eikä vikakoodi myöskään siirtynyt egr-venttiilille
-Hukkaportin tanko näyttäisi liikkuvan hyvin kun alipaineletkua irrottelee siitä ohjausventtiilistä.
-Kaasua kun painelee reilusti niin tanko ei juuri liiku, mutta toisaalta ei varmaan kuulukkaan liikkua kun eipä ne paineet taida juuri paikallaan ollessa nousta
Tarkennan vielä vähän tuota vikaa. Eli kun auton käynnistää, se kyllä kiertää paikallaan ollessaan hyvin, samoin kun lähtee ajamaan. Vasta kun kolmoselta pukkaa neloselle, menee tuo vikatila päälle. Samoin jos viitosvaihteella hiljalleen nostaa vauhtia, ei kierrä yli tuon 3000 rpm. Auto on manuaalivaihteistolla.
Viimeksi muokannut Kinnunen, 02.9.2013 11:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
En tiiä liittyykö tällanen vika tähän nyt mitenkään, mut annetaanpa ajeteltavaa... Isäukon ransiitissa oli alkukesästä samanlaista ongelmaa, tutkittiin ja mietittiin et mistä johtuu ku isommalla vaihteella alkaapi kiihyttään nii menee vikatilaan... Korjaamolta sanoivat et se on se EGR-venttiili (josta oli vikakoodi), se vaihettiin, ei vika poistunu... Noh, tästä kyrpiintyneenä isäntä vei auton erääseen oululaiseen diisselipajaan ja vikahan löytyi... Kaikki suuttimet vaihtoon, ku oli ohivuotoa niin paljon et korjaaja ihmetteli sitä miten tuo enää edes pysyy käynnissä... Nyt käy ransiitti tasaista tyhmäkäyntiä ja ei puudu kesken vetojen...
EDIT: Vikatilaha ilmeni vasta moottorin ollessa lämmin...
EDIT: Vikatilaha ilmeni vasta moottorin ollessa lämmin...
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
® Mesen 199-klubi
EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Onko säätimet testatu muuten kuin ristiin vaihtamalla,Kinnunen kirjoitti:Noniin nyt Sankarin tallilla tutkailtu ongelmaa. Starilla löyty seuraava vikakoodi:
P1470 Charge pressure control
-Testattiin vaihtaa ahtopaineen ohjausventtiili toiseen. Ei vaikutusta
-Vaihdettiin ahtopaineen ja egr:än ohjausventtiilit ristiin, samanlaisia kun kuulemma ovat. Ei vaikutusta, eikä vikakoodi myöskään siirtynyt egr-venttiilille
-Hukkaportin tanko näyttäisi liikkuvan hyvin kun alipaineletkua irrottelee siitä ohjausventtiilistä.
-Kaasua kun painelee reilusti niin tanko ei juuri liiku, mutta toisaalta ei varmaan kuulukkaan liikkua kun eipä ne paineet taida juuri paikallaan ollessa nousta
Tarkennan vielä vähän tuota vikaa. Eli kun auton käynnistää, se kyllä kiertää paikallaan ollessaan hyvin, samoin kun lähtee ajamaan. Vasta kun kolmoselta pukkaa neloselle, menee tuo vikatila päälle. Samoin jos viitosvaihteella hiljalleen nostaa vauhtia, ei kierrä yli tuon 3000 rpm. Auto on manuaalivaihteistolla.
ainakaan en huomannut että olis *:rila ohjauksien kautta testattu,
johtoja tarkistettu
tarkistella EGR, pakoputki,
suutimien paluu vuodon voi tarkistaa helposti itse
(vaikka tuskin ko vika siellä on mutta siitä mitään haitaa ole talvea vasten)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ohjelmallisesti ei säätimiä ole testattu.CDI203 kirjoitti: Onko säätimet testatu muuten kuin ristiin vaihtamalla,
ainakaan en huomannut että olis *:rila ohjauksien kautta testattu,
johtoja tarkistettu
tarkistella EGR, pakoputki,
suutimien paluu vuodon voi tarkistaa helposti itse
(vaikka tuskin ko vika siellä on mutta siitä mitään haitaa ole talvea vasten)
Irrotan viikonloppuna pakoputken. Kuinka tarkka CDI-kone on katalysaattorista päästöjen kannalta? Jos tyhjennän koko katin niin meneekö enää päästöistä läpi katsastuksessa?
Pahoittelen näitä tyhmiä kysymyksiä, tämä on ensimmäinen omistamani diesel-auto.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Jeps, se on sitten seuraavana ohjelmassa. Katteja on näemmä kaksi, toinen heti turbon jälkeen ja toinen pohjassa.dealer kirjoitti:Katalysaattorin tyhjentäminen ei vaikuta pakokaasutestiarvoon ainakaan korottavasti, voit huoleti poistella romut sieltä.
Vaihdan myön polttoainesuodattimen. Onko se konetilassa hopeisen muovin alla mustassa pyöreässä boksissa?
Ei tuossa kyllä läheskään kaikki hepat ole tallessa. Ei juuri normi esikammio-200D:tä liukkaammin lähde.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Päivitystä tähän:
-polttoainesuodatin vaihdettu
-molemmat katalysaattorit tyhjennetty ja putki kopisteltu ettei jääny mitään tukkeita.
Näistä ei apua asiaan ollut, mikä nyt ei sinällään yllättänyt. Mutta ovatpa nyt "puhtaat" paikat. Tällä viikolla imusarjan irroitus ja puhditus, ja egr-venttiilin eliminointi pois käytöstä.
-polttoainesuodatin vaihdettu
-molemmat katalysaattorit tyhjennetty ja putki kopisteltu ettei jääny mitään tukkeita.
Näistä ei apua asiaan ollut, mikä nyt ei sinällään yllättänyt. Mutta ovatpa nyt "puhtaat" paikat. Tällä viikolla imusarjan irroitus ja puhditus, ja egr-venttiilin eliminointi pois käytöstä.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ohjelman muutoksellaKinnunen kirjoitti:Imusarja irroitettu. Imusarjan pää mihin ahtoputki tulee näyttää tältä:
Ja imukanava tältä:
Miten nuo egr-venttiilin eliminointi pois käytöstä tulee tehdä?
(onnistuu vaikka kuusenalla... "etänä" )
muuten tulee vikatila
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Jätetäänkö sinne läpät paikoilleen? Vai tehdäänkö eliminointi 100% ohjelmallisesti? Yksi kuvan läpistä rikkoutui irrottaessa:
MB-osassa epäilivät että tuota läppää ei saa irrallisena. Niin eikö nuo voisi jättää kokonaan pois?
"Kuusen alla" on ilmeisesti jossain Etelä-Suomessa. Kiitos tarjouksesta, mutta olisiko lähempänä ketään joka voisi tuon eliminoinnin tehdä? Oulun-Kainuun seudulla. Asianmukaista korvausta vastaan luonnollisesti.
MB-osassa epäilivät että tuota läppää ei saa irrallisena. Niin eikö nuo voisi jättää kokonaan pois?
"Kuusen alla" on ilmeisesti jossain Etelä-Suomessa. Kiitos tarjouksesta, mutta olisiko lähempänä ketään joka voisi tuon eliminoinnin tehdä? Oulun-Kainuun seudulla. Asianmukaista korvausta vastaan luonnollisesti.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Tapio89 osaa muokata ohjelman bitit oikeaan järjestykseen
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Kuvassa olevat läpät ja niiten akselitKinnunen kirjoitti:Jätetäänkö sinne läpät paikoilleen? Vai tehdäänkö eliminointi 100% ohjelmallisesti? Yksi kuvan läpistä rikkoutui irrottaessa:
MB-osassa epäilivät että tuota läppää ei saa irrallisena. Niin eikö nuo voisi jättää kokonaan pois?
"Kuusen alla" on ilmeisesti jossain Etelä-Suomessa. Kiitos tarjouksesta, mutta olisiko lähempänä ketään joka voisi tuon eliminoinnin tehdä? Oulun-Kainuun seudulla. Asianmukaista korvausta vastaan luonnollisesti.
Voi poistaa, tulpaa vaan akselien reijät,
jättää niitä säteelevän moottorin sinne paikallen (rittää että se toimii)
Niin Noiden imusarja läppien poistoon ei ohjelmalle tarvitse tehdä mitään,
Jep Kuusipuu on etelässä oulun suunalta katseltuna
(Kuten sanottu onnistuu myös "etänä")
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Noniin läpät imusarjasta poistettu, akselin reijät tulpattu ja imusarja puhdistettu. Olisiko egr-venttiilissä oleva läppäkin pitänyt poistaa? Se nyt toistaiseksi on vielä siellä.
Ensisavut otettu, ja todellakin savut kun melkoisesti tulee harmaata savua. Kuuluuko savuttaa reilusti kun ei vielä sitä ohjelmamuutosta olla tehty?
EDIT: otetaampa komentoja takasi, tuntuu savutus vähenevän ku vähän kuormittaa konetta...taitaa vaan bräkleenit yms. puhistuskemikaalit palaa pois...
Ensisavut otettu, ja todellakin savut kun melkoisesti tulee harmaata savua. Kuuluuko savuttaa reilusti kun ei vielä sitä ohjelmamuutosta olla tehty?
EDIT: otetaampa komentoja takasi, tuntuu savutus vähenevän ku vähän kuormittaa konetta...taitaa vaan bräkleenit yms. puhistuskemikaalit palaa pois...
Viimeksi muokannut Kinnunen, 04.10.2013 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
Pääsin nyt testaamaan autoa ja kyllä eri malliin kulkee . Ei tunnu enää esikammio-dieseliltä. Oulun bittinikkari tiesi kertoa että tässä ei tarvitse vielä ohjelmallista muutosta tehdä egr:n poistamiseksi käytöstä, riittää kun vetäsee alipaineletkun pois kellolta.
Ikävä kyllä edelleen menee vikatilaan, mutta ei nyt niin herkästi kun aiemmin. No tätä täytyy nyt selvitellä lisää starin kanssa..
Ikävä kyllä edelleen menee vikatilaan, mutta ei nyt niin herkästi kun aiemmin. No tätä täytyy nyt selvitellä lisää starin kanssa..
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Onhan Turbon alipaineletkut, hukkaportin "alipaine säädin" (Egr:llä samanlainen mokkula) sekä välijäähdytin kunnossa?
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Noniin vika lienee ratkennut kun suoritin vierailun Tapio89:n pajalle. Vikakoodit nollattiin, imm kytkettiin pois käytöstä (tässä moottorissa sitä tarvitaan vain egr:n ohjaukseen) ja egr poistettiin käytöstä tulppamalla venttiilinohjaussäätimeltä lähtevä letku (aiemmin olin epätiedon vallitessa tulpannut pelkästään kellon). Samalla ajettiin uusi ohjelma ecuun niin jaksaa vähän mukavammin kulkea
Kiitokset Tapiolle ammattitaitoisesta avusta!
Kiitokset Tapiolle ammattitaitoisesta avusta!
-MB E250 CGI -10
-BMW M3 -11
-BMW M3 -11