320 cdi ilmaa polttoainejärjestelmässä

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

320 cdi ilmaa polttoainejärjestelmässä

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

morojens väki. taas pientä jumppaa.Juu auto männämeni vikatilaan viikko sitten. Pällistelin konehuoneeseen ja huomasin, että korkeapainepumppu vuotaa. Tiivisteet tilaukseen o-renkaineen. Raapasin pumpun irti ja kaveri vaihtoi pumppuun tiivisteet -> pumppu takas kiinni ja samalla vaihdoin kaikki O-renkaat pikaliittimistä. Auto käyntiin ja jes ei vuoda pumppu, mutta perkele hörii ilmaa jostain vielä näkee siitä suodattimen kannen letkusta kun oikein vaahtoaa ja auto edelleen vikatilassa. Siis mistähän mahtaa ottaa ilmaa kun tosiaan on vaihdettu kaikki o renkulat ja pumpun tiivisteet. Myös uusi suodattimen pönttö tuli vaihdettua (rikoin letkunipan suutuspäissäni,päissäni) niin ja suuttimien ohivuotoletkut vaihoin myös. Onko ideoita mistä voisi vielä ottaa ilmaa :?: paksumpia kumiletkuja en ole vielä vaihtanut (railputkelta tuleva ja syöttöletku)
MHe
Viestit: 1159
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Ne paksut kumilutkut on joskus murtuneet, samoin ne kirkkaat letkut voi olla hapertuneet koviksi ja suotaa... Onhan suodatitimen kansi kunnolla kii? Entäs paineensäätimen orinkulat tarkistettu ja vaihdettu?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Pieni epäilys on rail -putkelta tuleva paluuletku kun siinä on jo pinnassa pieniä halkeamia mut ainetta ei roiski mihinkään. Kirkkaita letkuja en ole vaihtanut mut ei ne vuodakkaan. Kaikki o-rinkulat vaihdettu joka paikkaan
suodattimen kansi on kiristetty käsin kunnolla mut kannessa on merkintä 23Nm tuskin on siinä momentissa
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Nyt on vaihettu kumiletkut myös, olivat melko roisissa kunnossa. Tuloletkun mutka oli ihan hiiltynyt ja meni heti kasaan kun vähän hipaisi. Ajattelin et siinä se oli, mut paskan nakit ottaa VIELÄ ilmaa jostain tai eikö toi romu osaa ilmata itseänsä vaan se ilma pyörii siellä järjestelmässä. Rupee nuppi olee sekaisin hommasta :shock: Pitäiskö ruvata tutkimaan suodattimelta tankille päin... Onko siellä potentiaalisia vuotokohtia? saa kommentoida :lippu:
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

G.pulaaho kirjoitti:Kirkkaita letkuja en ole vaihtanut mut ei ne vuodakkaan.
Miten olet varmistanut ettei vuoda? Ulospäinhän ne ei helposti vuodakaan, koska ovat siirtopumpun imupuolella.

Monesti vuotaa vanhemmiten putken ja liittimen välistä.
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

No joo en varmistanut kirkkaita letkuja millään kun siinä on se suoja päällä. silmämääräisesti olen tarkastellut pikaliittimä ja liitoksia, eikä päälisin puolin ole nähnyt mitään.... Meinasitko et vuotaa niistä pikaliittimen ja putken välistä niissähän ei ole mitään klemuja. Jos tilaa nämä kirkkaat letkut niin tuleekohan niihin ne liittimet mukaan :?:
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Vastaan itselleni, näköjään löytyy ainekin merteililtä letkut jossa liittimet mukana. Täytynee pistää tilaukseen tuo suodattimen ja pumpun välinen imupuolen putki
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Appiukolla on samanlainen mese samalla koneella... niin siinäkin kun painaa kaasua niin menee ilmaa letkuissa imupuolella mut erotuksena sen auto pelaa moitteetta mut mun ei. Nyt kertokee onko toi ominaisuus vai ei. Ma pistän töpselin päähän ja katotaan sitten lisää...niiin ja tänä aamuna ei ollut vikatilassa kun heitin 20km lenkin mut iltapäivällä taas oli, että prkl
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

Jooei se vikatila ilmavuodosta johdu. Vikakoodien lukuun.
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

näinpä
G.pulaaho
Viestit: 39
Liittynyt: 05.12.2011 22:55

Viesti Kirjoittaja G.pulaaho »

Vika löytyi testerillä. Oli ilmamassamittarin jännitteissä häikkää. Vahvisti epäilyni todeksi kun huomasin IMM -liittimen 2 johdossa eristeet olevan poikki. kontakti on mutta eristeiden puuttuessa oli oikarissa vähän väliä ja auto vikatilassa. No jos on jotain hyvää niin siitähän seuraa aina jotain pahaakin. Tein myös suutintestauksen samalla. 5 suuttimen korjauskerroin oli huikat 5.1. :( Viikon päästä suuttimen vaihtoon diesel cityyn (lahti)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”