



Joka yrityksellä hörätää hetkeksi? jos niin tarkista näkyykö läpinäkyvissä putkissa ilmaa startatessa jos näkyy vaihdaputket(tai pelkät orinkulat)mese300 kirjoitti:Kuten otsikkokin sen kertoo niin alkoi tuo allekirjoituksen kulkine temppuilemaan taas urakallaAamulla lähti ilman lämmitystä käyntiin ja toimi ihan täysin koko aamupäivän(Tuli ajettua tunnin verran tuolloin) ja nyt iltapäivällä kun olisi pitännyt päästä liikkeelle niin starttaa pitkään ja hörähtää muutamaksi sekunniksi käyntiin ja sammua tupsahtaa. EGS boxi on kuiva kuten myös sen liittimet joten mikähän tuossa nyt alkoi temppuilun
Starin päähän en nyt sattuneesta syystä pääse kun en omista hinuria millä voisin väykkyä kuskailla
Kaikki sulakkeetkin tarkistin eikä mikään niistä ollut pimahtannut,onneksi opin jo että näiden kanssa ei kannata hermoja menettää vaan tälläkin kertaa ei voinut muutakuin nauraa enää
Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
Tämä on kyllä ihan totta. Mutta oskilloskoopin käyttö vaatii opiskelua kun starilla tai carsoftalla putkimieskin pystyy etsimään vian kohteen 95% varmuudella....-jorkki- kirjoitti:Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
Skoopin käytössä on yksi juttu... pitäis olla jotain vertailu tietoa-jorkki- kirjoitti:Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
Tietyissä antureissa täytyy totta kai hyvä olla vertailutietoa. Tässä mainitut nokka- ja kampiakselin asentotunnistimet eivät sitä vaadi.CDI203 kirjoitti:Skoopin käytössä on yksi juttu... pitäis olla jotain vertailu tietoa-jorkki- kirjoitti:Ei se staari (sähkö)vikojen etsimiseen ainut työkalu ole. Yleismittarillakin saa mitattua suurimman osan antureista. Oskilloskoopilla sitten loputkin.arska10 kirjoitti:kampiakselin ta nokkaakselin tunnistin rikki ei pljon ilman staaria nä kumpi on rikki. Pyöritääkö startti varmaan tarpeeksi kierokksia, että rail paine nousee
muuten senkin näytöst voi vaan koittaa arvuutella onko anturi kunnossa(ja sitä voi arvaila ihan kokemuksen perusteelakin ilman yleis mittaria)
esim jos käppyrä on säänölinen muodoltaan eikä ole koskaan nähnyt minkä muotoinen sen pitäis olla tai ei ole muita arvoja sille niin onko se kunnosa vai ei...
(veh*** ja monen korjaamon kannattaisi palkat putkimiehiä käytelemään *:ria...kun aika usein on jäänyt viat löytymättä)
Tämä on tätä tietokoneajan mukanaan tuomaa sokeutta. Jos ei autoa saa piuhan nokkaan, niin siitä ei voi löytyä vikaa. Eikä kukaan enää muista tarkistaa perusasioita, kun ei ole kerran sitä tietokonettakaan.Meissenkeri kirjoitti:Luin topikin ja oli siellä välissä yksi oikeakin arvaus. Milloin oli viimeksi polttoaineen suodatin vaihdettu?
Fenton kirjoitti:Ilmakuplia ei näy, mutta saakos se silti soppaa?
Jos siitä onkin vaan suodatin yksinkertaisesti tukossa?