W210 220CDI -01 Vikatilan ihmettelyä
W210 220CDI -01 Vikatilan ihmettelyä
Etsiskelin alkuun haulla ja löysin paljon tarinaa väyrysen vikatilasta, mutta en saanut niillä tiedoilla "korjattua" joten päätin nyt sitten tehdä uuden topicin ja udellla vähän lisää..
Elikkä auto heittää jatkuvasti vikatilan päälle, ei tule mitään ilmoitusta taikka häiriövalo, mutta kierrokset rajoittuu 3000:een eikö kulje mihinkään.
Käytin vianluvussa, paikassa oli boschin testeri aluksi tuli koneen puolelta seuraavat viat:
- P1664 Lisälämmittimen toimintahäiriö
- P1470 Ahtopaineen säätö säätöpoikkeama positiivinen
- P1403 Pakokaasujen takaisinkierrätys minimiarvo alitettu
Vikakoodit poistettiin ja kävin ajamassa auton uudelleen vikatilaan, niin ainoastaan P1470 Ahtopaineen säätö uusi..
Pihalla seisoo myös c 200cdi johon koitin sitten tuota ahtopaineensäädintä ja ilmamassamittaria väyrysestä vaihtaa, että jos vika siirtyisi C:hen mutta ei näin tehnyt.
Myös kattia kopsuttelin, kun jostain luin että saatttaisi olla myös siellä vikaa..
Viimeisenä otin ahtoputken EGR:n venttiilin kohilta pois ja katsoin, että melko paljon on imusarjassa karstaa, voisiko tämä olla syyllinen auton käytökseen? Läppiä koitin myös etsiskellä imusarjasta, mutten kovin hyvällä tuloksella..
Sitten vielä yksi kysymys, eli voiko olla laatikossa jotain ongelmaa myös, jos lyö tohon vikatilaan ettei kierrä? auto siis on automaattilaatikkolla ja vanhan omistajan mukaan tehty melko kalliskin laatikkoremppa n. vuosi sitten..
Elikkä auto heittää jatkuvasti vikatilan päälle, ei tule mitään ilmoitusta taikka häiriövalo, mutta kierrokset rajoittuu 3000:een eikö kulje mihinkään.
Käytin vianluvussa, paikassa oli boschin testeri aluksi tuli koneen puolelta seuraavat viat:
- P1664 Lisälämmittimen toimintahäiriö
- P1470 Ahtopaineen säätö säätöpoikkeama positiivinen
- P1403 Pakokaasujen takaisinkierrätys minimiarvo alitettu
Vikakoodit poistettiin ja kävin ajamassa auton uudelleen vikatilaan, niin ainoastaan P1470 Ahtopaineen säätö uusi..
Pihalla seisoo myös c 200cdi johon koitin sitten tuota ahtopaineensäädintä ja ilmamassamittaria väyrysestä vaihtaa, että jos vika siirtyisi C:hen mutta ei näin tehnyt.
Myös kattia kopsuttelin, kun jostain luin että saatttaisi olla myös siellä vikaa..
Viimeisenä otin ahtoputken EGR:n venttiilin kohilta pois ja katsoin, että melko paljon on imusarjassa karstaa, voisiko tämä olla syyllinen auton käytökseen? Läppiä koitin myös etsiskellä imusarjasta, mutten kovin hyvällä tuloksella..
Sitten vielä yksi kysymys, eli voiko olla laatikossa jotain ongelmaa myös, jos lyö tohon vikatilaan ettei kierrä? auto siis on automaattilaatikkolla ja vanhan omistajan mukaan tehty melko kalliskin laatikkoremppa n. vuosi sitten..
Tänään kaasuttelin autoa tossa pihalla ja kuuntelin josko olis jostain suhissut, mutta ei. Eli ei taida olla ahtovuotoja missään..
Samalla tutkailin niitä imusarjan läppiä. Onko se tanko mikä näkyy imusarjan kiinnityspulttien alla, niin se läppiä ohjaava tanko?
Se ei ainakaan liikkunut mihinkään, kun paikallaan polki.
Samalla tutkailin niitä imusarjan läppiä. Onko se tanko mikä näkyy imusarjan kiinnityspulttien alla, niin se läppiä ohjaava tanko?
Se ei ainakaan liikkunut mihinkään, kun paikallaan polki.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Niin ihan noki mustaa tarkoitin mainituissa paikoissa,Bousta kirjoitti:Turbon kellolla mistä lähtee putki siihen ahtopaineen säätäjällekkin, niin näkyy olevan vähän öljyä, jos sitä tarkoitit, muuten tosi siisti konehuoneesta.
Eikös tossa oo myös joku ahtopaineen tunnistin? Voisiko siinä olla vikaa?
on paineen tunnistin ja voi johtua siitä samoin monesta muustakin mikä jos on rikki niin näkyy *:rin piuhan päässä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Kiusallinen vika löytää...Bousta kirjoitti:Eli turbon kellolta lähtevä letku oli hangannut itseään siihen lämpösuojan kylkeen ja oli jo melkein poikki..
Itsellä vähän samanmoisia ongelmia, eli heittelee vikatilaa päälle vähän jatkuvasti ja satuin tämän aiheen löytää.
Riittääkö tuohon vikatilaan menoon se, että tuo putki on kulunut miltei puhki?
Ei ollut omasta mielestä mistään kokonaan rikkoitunut, mutta oli melkosen ohueksi "kalvoksi" hioutunut.
Mikähän tuon putken osanumero mahtaa olla, vai köykö siihen joku muu "metritavara" tilalle, kun sen voisi jokatapauksessa vaihtaa, ennen kuin kokonaan menee rikki.
Ja autohan on w210 220cdi -00
Riittääkö tuohon vikatilaan menoon se, että tuo putki on kulunut miltei puhki?
Ei ollut omasta mielestä mistään kokonaan rikkoitunut, mutta oli melkosen ohueksi "kalvoksi" hioutunut.
Mikähän tuon putken osanumero mahtaa olla, vai köykö siihen joku muu "metritavara" tilalle, kun sen voisi jokatapauksessa vaihtaa, ennen kuin kokonaan menee rikki.
Ja autohan on w210 220cdi -00
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Jos vuotaa niin riittää syyksi,Macc kirjoitti:Itsellä vähän samanmoisia ongelmia, eli heittelee vikatilaa päälle vähän jatkuvasti ja satuin tämän aiheen löytää.
Riittääkö tuohon vikatilaan menoon se, että tuo putki on kulunut miltei puhki?
Ei ollut omasta mielestä mistään kokonaan rikkoitunut, mutta oli melkosen ohueksi "kalvoksi" hioutunut.
Mikähän tuon putken osanumero mahtaa olla, vai köykö siihen joku muu "metritavara" tilalle, kun sen voisi jokatapauksessa vaihtaa, ennen kuin kokonaan menee rikki.
Ja autohan on w210 220cdi -00
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä