muutama kysymys E230 A 1996
muutama kysymys E230 A 1996
Moro,
ostin keväällä tollaisen mersun käyttöautoksi, autolla on ajettu nyt 118000km ja on saksasta tuotu. Olen nyt ajannut autolla noin 4000km (kesällä on tullut Capricella ajettua enemmän koska siinä on ilmastointi)
saako näistä muuten millään luistonestoa kytkettyä pois? en ole löytännyt mitään nappia? vai pitääkö nyppiä sulakkeen
Mutta asiaan, nyt pitäisi ennen talvea tehdä seuraavat asiat:
-öljynvaihto + suodatin, monta litraa menee ja mitä kannattaisi kaataa koneeseen?
-lämmöt. ne nousee siihen 100 asteeseen kun ajaa kaupungissa jos on lämmintä, tuskin pitää nousta niin paljon. eli tarmostaatti on varmaan rikki, mitään vesivuotoja ei ole eikä joudu lisäämään nestettäkään.
-automaatti vaihtaa kylmänä ensimmäisen kerran kakkos vaihteelta kolmoselle sillä tavalla että nykii vähän. muuten toimii moittetomasti, auttaisiko vaihtaa öljyt ja suodatin siihen? tai pitäisikö viedä huuhdeltavaksi?
kiitos vastauksista
ostin keväällä tollaisen mersun käyttöautoksi, autolla on ajettu nyt 118000km ja on saksasta tuotu. Olen nyt ajannut autolla noin 4000km (kesällä on tullut Capricella ajettua enemmän koska siinä on ilmastointi)
saako näistä muuten millään luistonestoa kytkettyä pois? en ole löytännyt mitään nappia? vai pitääkö nyppiä sulakkeen
Mutta asiaan, nyt pitäisi ennen talvea tehdä seuraavat asiat:
-öljynvaihto + suodatin, monta litraa menee ja mitä kannattaisi kaataa koneeseen?
-lämmöt. ne nousee siihen 100 asteeseen kun ajaa kaupungissa jos on lämmintä, tuskin pitää nousta niin paljon. eli tarmostaatti on varmaan rikki, mitään vesivuotoja ei ole eikä joudu lisäämään nestettäkään.
-automaatti vaihtaa kylmänä ensimmäisen kerran kakkos vaihteelta kolmoselle sillä tavalla että nykii vähän. muuten toimii moittetomasti, auttaisiko vaihtaa öljyt ja suodatin siihen? tai pitäisikö viedä huuhdeltavaksi?
kiitos vastauksista
ETS:ää ei saa napista pois, mutta jos leikityttää talvella, niin paina sladitellessa vasemmalla jalalla sen verran jarrua, että jarruvalot syttyy. Silloin ei ETS puutu peliin... Sulakkeella lähtee ainakin ABS ja tuurilla saa pari vikatilaa päälle...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Liekö sitten jotain eroa bensan ja dieselin välillä, koska dieselissä se menee noin...todellauupunut kirjoitti:Tuohon ets / jarrujuttuun en kyllä usko....
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Kannatan huuhtelua ja vikakoodien lukemista-automaatti vaihtaa kylmänä ensimmäisen kerran kakkos vaihteelta kolmoselle sillä tavalla että nykii vähän. muuten toimii moittetomasti, auttaisiko vaihtaa öljyt ja suodatin siihen? tai pitäisikö viedä huuhdeltavaksi?
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
ei ole. siellä on 1.5 bar painetta. ohjekirjassa lukee että punaisella on vielä normaalia toimintaa, vasta ylitys on vaaraksi.burzi kirjoitti:ou hyvä tietää! aika outoa että noin korkealle nousee!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
oukay, missäpäin tällainen kannattaa pääkaupunkiseudulla tehdä? ja about paljon joutuu tästä toimenpiteestä köyhtyä?hotari kirjoitti:Kannatan huuhtelua ja vikakoodien lukemista-automaatti vaihtaa kylmänä ensimmäisen kerran kakkos vaihteelta kolmoselle sillä tavalla että nykii vähän. muuten toimii moittetomasti, auttaisiko vaihtaa öljyt ja suodatin siihen? tai pitäisikö viedä huuhdeltavaksi?
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Juttuhan on niin että 1996 mallissa on turbiinissa broppu !burzi kirjoitti:oukay, missäpäin tällainen kannattaa pääkaupunkiseudulla tehdä? ja about paljon joutuu tästä toimenpiteestä köyhtyä?hotari kirjoitti:Kannatan huuhtelua ja vikakoodien lukemista-automaatti vaihtaa kylmänä ensimmäisen kerran kakkos vaihteelta kolmoselle sillä tavalla että nykii vähän. muuten toimii moittetomasti, auttaisiko vaihtaa öljyt ja suodatin siihen? tai pitäisikö viedä huuhdeltavaksi?
Mitään huuhteluja ei tarvita. Veholla laatikon öljyjen vaihto on n.300€.
Jos osaat itse ja paikka vaihtaa, maksaa noin 100€.
Öljyt voit käydä itse motonetistä 236.10 ja suotimen myös (ovaali)...viet ne nyrkkipajaan ja neuvot vaihtamaan.
.
oukay, no ei se sitten mikään paha juttu ole! mä oon noita harrasteautoja ja perheen muita vehkeitä roplannut sen verran että kyllä se multa pitäisi onnistua! monta litraa siihen askiin menee?
tänään pitäisi käydä katsastaa Caprice ja huomenna oli tarkoitus rolplata mersua. mutta on kauhea flussa päällä niin voipi olla että jää ensi viikoksi!
tänään pitäisi käydä katsastaa Caprice ja huomenna oli tarkoitus rolplata mersua. mutta on kauhea flussa päällä niin voipi olla että jää ensi viikoksi!
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Laittaisko se tuo hotari sen sulle kuntoon Järvenpäässä?burzi kirjoitti:
oukay, missäpäin tällainen kannattaa pääkaupunkiseudulla tehdä? ja about paljon joutuu tästä toimenpiteestä köyhtyä?
http://www.app-autokorjaamo.fi/
Kein siknatuur
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Öljyä menee siinä 8-9 litraa, kannattaa aloittaa vajaatäytöllä n.7 litraa ensin... ajaa kuumaksi N.80C ja mitata....täyttää sitten loput.burzi kirjoitti:oukay, no ei se sitten mikään paha juttu ole! mä oon noita harrasteautoja ja perheen muita vehkeitä roplannut sen verran että kyllä se multa pitäisi onnistua! monta litraa siihen askiin menee?
tänään pitäisi käydä katsastaa Caprice ja huomenna oli tarkoitus rolplata mersua. mutta on kauhea flussa päällä niin voipi olla että jää ensi viikoksi!
Mittatikuksi käy vaikka tig hitsauslanka johon merkkaa 64mm kohdalle viivan. Öljyn lämmön voi mitata helposti ajon jälkeen öljypohjasta laserlämpömittarilla.
Suodin lähtee nätisti kampeamalla pois, mallin näkee uudesta ja öpohjan tiiviste tulee uuden suotimen mukana.
Jos sitä öljyä nyt lirahtaakin vahingossa liikaa, ylimääräisen saa pois apteekin isolla "persruiskulla" ja akvaarioletkulla siitä mittatikun reiästä imaisemalla.
Ja lämpötilat siis laatikon lämpötiloja....turbiinin bropun joutuu melko varmasti pyörittämään ruuvimeisselillä paikalleen "ikkunan" kohdalle joka on vaihteiston alapuolella moottorin ja vaihteiston öljypohjan välissä.
.
E: kysäse kuitenkin App:ltä hinta ensin hommalle....voi jäädä turhat sormen rasvaamiset pikkurahalla väliin.
Tämä mitataan laatikosta, EI koneen lämmöstä, eli staarilla laatikon öljyn lämpötila 80 astettaajaa kuumaksi N.80C ja mitata..
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa
SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Noinkin tietty, oikeinhan se varmaan onkin mutta laserlämpömittarilla VAIHTEISTON ÖLJYPOHJASTA saanee saman tuloksen ?hotari kirjoitti:Tämä mitataan laatikosta, EI koneen lämmöstä, eli staarilla laatikon öljyn lämpötila 80 astettaajaa kuumaksi N.80C ja mitata..
Taisin mainitakin lämpötilojen olevan laatikkoon liittyviä myöhemmin tekstissä....
.