290 tdt tiputtaa jäähdytysnestettä kansipahvi välistä.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
viljami76
Viestit: 2
Liittynyt: 23.12.2010 22:06
Paikkakunta: Jyväskylä

290 tdt tiputtaa jäähdytysnestettä kansipahvi välistä.

Viesti Kirjoittaja viljami76 »

Moikka

Aiempina talvina olen huomannut auton hävittävän hieman nestettä talviaikaan kun lohkolämmitin on ollut käytössä. Tänä talvena nestettä on alkanut häviämään hieman enemmän, ehkä noin 0,5 litraa viikossa.

Keväthuollon yhteydessä havaittiin nestevuoto kansipahvin välistä koneen takaosassa, lohkolämmittimen vastuksen yläpuolella. Onko edessä kansipahvin vaihto, kannen oikaisu vai olisiko jotain helpompaa tietä saada vuoto tukittua (jäähdytysnesteen sementti, kansipulttien kiriminen (mikä momentti))

Hyviä ideoita ja ehdotuksia kaivataan.

Kiitos jo etukäteen.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Jos jotain "laastia" meinaat kipata syyläriin, niin laita STP:n ruskeaa puuroa. Ei jää kerrokseksi järjestelmän pinnoille kuten sementit.

Pulttien kiristely on riskihommaa ja pultin venyessä saattaa liitos todellisuudessa jopa löystyä, viimeistään ainakin kun pultti katkeaa.

Jos vain kannen O-rengas tihmii eikä systeemi kerää painetta tai sotke liemiä keskenään, niin tuo STP voisi olla varteenotettava kokeilu kansiremontin sijaan. Todennäköisesti jopa toimiva.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29379
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannentiivisteen vaihto ja kannen oikaisu on oikea ja pysyvä ratkaisu.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

dealer kirjoitti:Kannentiivisteen vaihto ja kannen oikaisu on oikea ja pysyvä ratkaisu.
On, ehdottomasti. :idea: Himpun arvokkaampi ja töisevämpi vain. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”