200 cdi ei lähde käyntiin

Katso myös W202
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

200 cdi ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Välillä lupaa ja joskus lähteekin käyntiin, kun jaksaa vain sahata, missä voisi olla vika, mitä kannattaisi alkaa ensin katselemaan?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

polttoaineputkien o-renkaat?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ilma vuotoon eli orenkaisiin sopiva vaiva,
meneekö starttessa suodatimillta pumpulle menevässä tai muissa läpinäkyvissä putkissa ilamaa?
jos niin uudet putket ja niiten mukan orenkaat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Aloin katselemaan sitä common rail-putkea ja tutkimaan tarkemmin painesäädintä ja paineanturia (enpä kauheasti naisena ja vähän konepeltien alla olleena näistä kovin paljon ymmärrä) Säätimelle tulee virta, mutta paineanturille, siis sille, joka on lähempänä keulaa, ei tule ollenkaan virtaa. Ja kun sen irroitin, huomasin päässä aika rajua kulumaa, ihan kuin olisi hakannut "vastakappaleen" kanssa vastakkain, koska myös toisessa osassa oli samat jäljet. Nyt kysymys kuuluukin, että eikös sille anturille pitäisi virta tulla? Ja kun ruiskuputket irroitti virrat päällä, niin polttoaine valui lirumalla, eikös siellä pitäisi olla kova paine? Kun autoa starttaa, tulee välillä EPC ilmoitus, joka käsittääkseni tarkoittaa ruiskuvikaa. Viikolla auto vielä lähti välillä hyvin käyntiin ja kulki hyvin kepoisesti, perjantaina huomasin, että vedot alkoivat hävitä ja juhannuksen vietosta tulin hinaamalla kotiin. Auto on siis 200 cdi vm.-01 ja automaatti.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Saricdi kirjoitti:(enpä kauheasti naisena ja vähän konepeltien alla olleena näistä kovin paljon ymmärrä)
Aika paljon näytät tietävän.
Saricdi kirjoitti: -katselemaan sitä common rail-putkea ja tutkimaan tarkemmin painesäädintä ja paineanturia
-Säätimelle tulee virta, mutta paineanturille, siis sille, joka on lähempänä keulaa, ei tule ollenkaan virtaa
-tulee välillä EPC ilmoitus, joka käsittääkseni tarkoittaa ruiskuvikaa
Näillä tiedoilla ja vianrajauksilla hakkaat 6-0 täkäläisen merkkihuollon. Tervetuloa Meselle!
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saricdi kirjoitti:Aloin katselemaan sitä common rail-putkea ja tutkimaan tarkemmin painesäädintä ja paineanturia (enpä kauheasti naisena ja vähän konepeltien alla olleena näistä kovin paljon ymmärrä) Säätimelle tulee virta, mutta paineanturille, siis sille, joka on lähempänä keulaa, ei tule ollenkaan virtaa. Ja kun sen irroitin, huomasin päässä aika rajua kulumaa, ihan kuin olisi hakannut "vastakappaleen" kanssa vastakkain, koska myös toisessa osassa oli samat jäljet. Nyt kysymys kuuluukin, että eikös sille anturille pitäisi virta tulla? Ja kun ruiskuputket irroitti virrat päällä, niin polttoaine valui lirumalla, eikös siellä pitäisi olla kova paine? Kun autoa starttaa, tulee välillä EPC ilmoitus, joka käsittääkseni tarkoittaa ruiskuvikaa. Viikolla auto vielä lähti välillä hyvin käyntiin ja kulki hyvin kepoisesti, perjantaina huomasin, että vedot alkoivat hävitä ja juhannuksen vietosta tulin hinaamalla kotiin. Auto on siis 200 cdi vm.-01 ja automaatti.

Anturille pitäisi kyllä tulla virta
Jos auto ei käy ei korkea paine puolella ole ole painetta kuin hetken sammutuksen jälkkeen (siirto pumppu on mekaaninen tämän ikäisessä)

paine anturissa kulumis jälkiä?
varmasti siis kulumis jälkiä ei koneistuksen jälkiä?

kuvia helpottamaan vian hakua, tosin sen pitäisi lähteä käyntiin jos railipaine anturin johto on irti ja vika on anturissa

Kuva

Kuva

Kuva
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kannatta kokeilla onko käynnyt näin

Kuva

eli letkun pätkät kuvan kohtaan ja startta 1minuutti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Kiitos neuvoista, pitää kokeilla. Kun ei vain olisi pumppuvika, se tuntuu aika kalliilta. Vaikkei tuo anturikaan ihan halvimmasta päästä ole. Joo, ei ne jäljet koneistuksen jälkiä, jotain hakkaumaa, joka ei varmasti kuulu asiaan.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Tuskin on pumppu vika, (korkeintaan siirto pumppu)
voisiko hankauma jäljet olla siitä pohjaan kiristymisestä
ilmaa ei siis ilmeisesti näy niissä läpi näkyvissä putkissa

kaikki sulakket ehjät?
polttoaine/ilman suodatin kunnossa?
nokka akselin asennon tunnistin,
kampiakselin asennon tunnistin(molempien asenonno tunistimien kuntoa voi koittaa tutkia jäähdyttämällä/lämmitämällä)
railipaineen säädin,
railipaine anturi(tosin jos viallinen niin johto irti käynistyy vika tilaan)
suutimien paluupuolen vuoto(tai syylinteriin päin)
antureiden/suutimien johdot,
mahdolisia syitä on aika paljon
osan tarkistamiseen olis hyvä jos sais *:rin piuhaan päähän
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Ykkösruiskun putkeen tuli aika paljon ilmakuplia, muuten nosti polttoainetta aika tasaisesti kaikkiin. Onko se ilmantulo normaalia? Suodattimet vaihdoin, ei apua siitä. En ymmärrä. Kai se on piuhan päähän vietävä. Mersun huollosta epäilivät ajonestoa, mutta ei kai edes lupailisi käyntiin, jos ajonesto olisi päällä. Ilmamäärämittari kai pitää vielä tarkistaa.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ilmaa ei kuulu olla polttoaineputkissa. vaihda suosiolla ne o-renkaat uusiin :lol:
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Niin kai se pitää tehdä, kun taas konepellia alle kerkiää. Mitenkähän hankala homma lie, pitääkö jo varalta ostaa repullinen uusia osia niiden tilalle, mitkä ei ehjänä pois lähde :P Kaikkea sitä joutuu vanhoilla päivillään opettelemaan :D
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Onko niin, että jos paineensäätöventtiili on paskana, niin auto ei lähde sen takia käyntiin? Sinne kun ei virtaa tule minkäännäköistä. Mersun merkkihuolto ei antanut vastausta, kun kysyin, pyysivät vain pukille..siis auton :P
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

Cdi203 mainitsi jo tuossa aiemmin että jos railpaineanturin piuha otetaan irti, ja auto käynnistyy normaalisti -> vika anturissa -> käynnistyy vikatilassa. :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saricdi kirjoitti:Ykkösruiskun putkeen tuli aika paljon ilmakuplia, muuten nosti polttoainetta aika tasaisesti kaikkiin. Onko se ilmantulo normaalia? Suodattimet vaihdoin, ei apua siitä. En ymmärrä. Kai se on piuhan päähän vietävä. Mersun huollosta epäilivät ajonestoa, mutta ei kai edes lupailisi käyntiin, jos ajonesto olisi päällä. Ilmamäärämittari kai pitää vielä tarkistaa.
Lupaillee yhä?
ihan normaalisti startatessa? tai pitempään? mutta kuitenkin hehkutuksen jälkeen? hehku valo toimii normaalisti?
jos niin 99% toden näköisyydellä vika ei ole ajonestossa,

kunka paljon sitä tuli? jos tuli jostain kuten tossa kuvassa kolmessa eniten olevassa letkun pätkässä (yli 20ml/min) niin vikaa on
Roobert kirjoitti:ilmaa ei kuulu olla polttoaineputkissa. vaihda suosiolla ne o-renkaat uusiin :lol:
kuvan testissä jos tulee kuplia ei ole pakosta merkki orinkula viasta
(kuplia jos näkyy suodatimen ja pumpun välisessä putkessa niin yleesä orinkula vika)
Saricdi kirjoitti:Onko niin, että jos paineensäätöventtiili on paskana, niin auto ei lähde sen takia käyntiin? Sinne kun ei virtaa tule minkäännäköistä. Mersun merkkihuolto ei antanut vastausta, kun kysyin, pyysivät vain pukille..siis auton :P
Paineensäätö venttiili(KL hinta~200€) jos on paskan
(sieltä on usein pelkkä orinkula rikki ~0.20€ jos siinä "tapissa" näkyy kovaa kulumaa niin yleensä vika on kulumasta johtuva jumitus) ei lähde käyntiin, sen virran saanti on hiukan hankala mitatta jos käytössä on pelkkä yleismittari(sitä ohjataan pulssilla)
Roobert kirjoitti:Cdi203 mainitsi jo tuossa aiemmin että jos railpaineanturin piuha otetaan irti, ja auto käynnistyy normaalisti -> vika anturissa -> käynnistyy vikatilassa. :roll:
Joo jos vika on railipaine anturissa kuvassa B4/6 niin johto irti käynnistyy vika tilaan, mutta jos vika on vialisessa säätimessä (mikä on kiinni 2:della E kanta torxilla) niin ei lähde

joku sekaanus kenties?
oliko alkujaan kyse siitä tuulilasia lähempänä
olevasta paineensäätimestä ?
kun ei virtaa tullut vai siitä anturista B4/6 mikä on koneen etupäässä?
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Hehkun valo toimii ja hehkujen pitäisi mittailujen mukaan olla ehjät. Ja sitä lähempänä keulaa olevaa anturia mittailin. Katselen ne o-renkaat vielä. Polttoaineen nousu niihin putkenpätkiin näytti olevan ihan ok, aika tasaisesti tuli kaikkiin, muttei kovin paljon. Startatessa välillä lupaa, välillä ei. Ilmamäärämittari kannattaa huollon mukaan katsoa. Voisikos imusarja olla niin tukossa?
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Entäs jos pakoputkilo on tukossa?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3050
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Entäs jos pakoputkilo on tukossa?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saricdi kirjoitti:Hehkun valo toimii ja hehkujen pitäisi mittailujen mukaan olla ehjät. Ja sitä lähempänä keulaa olevaa anturia mittailin. Katselen ne o-renkaat vielä. Polttoaineen nousu niihin putkenpätkiin näytti olevan ihan ok, aika tasaisesti tuli kaikkiin, muttei kovin paljon. Startatessa välillä lupaa, välillä ei. Ilmamäärämittari kannattaa huollon mukaan katsoa. Voisikos imusarja olla niin tukossa?
Ilma määrä mittariin pätee sama (johto irti niin jos vika on siinä lähtee käyntiin vika tilassa)
Ilman putsari kunnossa?
(imusarjakin voi olla tukossa mutta sillon käydessä on jotain oireita savua huonoa käyntiä tms)
Pakoputken tukkoisuus on helppo testata, putki löysälle siitä heti turbon jälkeen,
Oireet sopii kyllä paineen säätimeen, asennon tunnistimiin

(oletuksena vikaa mietiskellessä on että autoa on huollettu/pidetty kunnossa)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Ilmanputsarin vaihdoin pari viikkoa sitten. Pitää kokeilla kaikkia noita juttuja, mihin olette vinkkejä antaneet. Kiitos paljon :D sitä kun ei itse näistä paljoa ymmärrä, netistä on pitänyt opiskella. Jos en vikaa keksi, ei kai muu auta, kuin mese trailerille ja korjaamolle, on vain pirun pitkät jonot, elokuulla vasta joutavat katsomaan.
Avatar
Saricdi
Viestit: 15
Liittynyt: 22.6.2011 22:25
Paikkakunta: Nivelves

Viesti Kirjoittaja Saricdi »

Miten vaikuttaa, jos egr vain tulpataan umpeen, toimiiko auto? Vai pitääkö se poistaa ohjelmasta? Kaveri sanoi, että putket vaan tukkoon, eikä mitään muuta, voiko näin tehdä?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

pitää se näissä vehkeissä ohjelmalla muuttaa jotenkin että egr on otettu pois käytöstä. siis normaalisti se tulpataan mutta sitte pitää viel ohjelmoida, muuten mennee vikatilaan vissiinkin :roll:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Saricdi kirjoitti:Miten vaikuttaa, jos egr vain tulpataan umpeen, toimiiko auto? Vai pitääkö se poistaa ohjelmasta? Kaveri sanoi, että putket vaan tukkoon, eikä mitään muuta, voiko näin tehdä?
99% varma tapa saada CDI kone vikatilaan yleiseti tiedossa kaikilla jotka mersuista jotain tietävät(ja jos toi 1% totetuu on siinä jotain muuta vikaa...)

Ohjelmasta pois, helppo juttu onistuu melkeen missä vaan ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

W210 cdi 220 vm 2002

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

Jaa, mulla sama ongelma. Suodatin vaihdettu, kirkkaat polttoaineputket vaihdettu (ei ole ilmaa tarkastettu kylmänä ja lämpimänä moneen kertaan), hehkut testattu OK, paineensäätimen liittimiä irroiteltu ja starttailtu mutta ei lähde käyntiin jos pakkasta on yli 10 astetta ei sitten millään. Kun auton etuosaan (syylarin ja moniurahihnan väliin) laittaa lämminilmapuhaltimen viisi minsaa niin lähtee käyntiin ekalla vaikka 20 asteen pakkasella vaikka kone on aivan kylmä takaosastaan ja on se vielä viiden minsan lämmityksen jälkeen edestäkin aivan huurussa mutta käynnistyy. Autossa ei ole lohkolämmitintä. Onko moniurahihnan lähellä jotain mikä voisi vähän lämmetessä auttaa käynnistystä? Lämminilmapuhallin on 1000W joten ei mikään tehokas ja sen ei tarvitse lämmittää kuin vähän niin auttaa. Lämmintä ilmaa on työnnetty myös ilmansuodattimen ilmanotolle käynnistyksen yhteydessä mutta ei auta. Normikäynnistyksessä esim 0 asteella auto sahaan neljä sekkaa ennen käyntiinlähtöä. -10 lähtee toisella käynnistyksellä ja sen yli ei siis käynnisty ollenkaan. Tätä vikaa ei ollut vielä viimetalvena.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: W210 cdi 220 vm 2002

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lehtonen_jari kirjoitti:Jaa, mulla sama ongelma. Suodatin vaihdettu, kirkkaat polttoaineputket vaihdettu (ei ole ilmaa tarkastettu kylmänä ja lämpimänä moneen kertaan), hehkut testattu OK, paineensäätimen liittimiä irroiteltu ja starttailtu mutta ei lähde käyntiin jos pakkasta on yli 10 astetta ei sitten millään. Kun auton etuosaan (syylarin ja moniurahihnan väliin) laittaa lämminilmapuhaltimen viisi minsaa niin lähtee käyntiin ekalla vaikka 20 asteen pakkasella vaikka kone on aivan kylmä takaosastaan ja on se vielä viiden minsan lämmityksen jälkeen edestäkin aivan huurussa mutta käynnistyy. Autossa ei ole lohkolämmitintä. Onko moniurahihnan lähellä jotain mikä voisi vähän lämmetessä auttaa käynnistystä? Lämminilmapuhallin on 1000W joten ei mikään tehokas ja sen ei tarvitse lämmittää kuin vähän niin auttaa. Lämmintä ilmaa on työnnetty myös ilmansuodattimen ilmanotolle käynnistyksen yhteydessä mutta ei auta. Normikäynnistyksessä esim 0 asteella auto sahaan neljä sekkaa ennen käyntiinlähtöä. -10 lähtee toisella käynnistyksellä ja sen yli ei siis käynnisty ollenkaan. Tätä vikaa ei ollut vielä viimetalvena.

On siinä heti hihnan ylä puolella korkeapaine pumppu ja siirto pumppu hiukan ylempänä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

mikä oli vikana, ilmavuoto?
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
lehtonen_jari
Viestit: 15
Liittynyt: 07.9.2012 9:09

Viesti Kirjoittaja lehtonen_jari »

Eilen oli -22 ja ensin yritettiin lämmitettiin sisätilalämmittimellä molempia pumppuja sekä ruiskutuksen antureita (no ei edes kädenlämpöiseksi saatu) jonka jälkeen yritettiin käynnistää moneen kertaan ei starttaa. Uusi akku pyörittää konetta hyvin eikä ilmakuplia näkynyt starttauksen yhteydessä vaikka taskulampulla kaverin kanssa tiirailtiin. Tulee mieleen että kone ei vaan saa jostain syystä polttoainetta. Tänään oli -6 aamulla ja käyntiin toisella startilla ilman apuja. Mitkä osat estää polttoaineen suuttimelle pääsyn? Kun lähtee käyntiin niin käynnistyy kerralla ei siis mitään lupailuja tai puolikäyntiä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lehtonen_jari kirjoitti:Eilen oli -22 ja ensin yritettiin lämmitettiin sisätilalämmittimellä molempia pumppuja sekä ruiskutuksen antureita (no ei edes kädenlämpöiseksi saatu) jonka jälkeen yritettiin käynnistää moneen kertaan ei starttaa. Uusi akku pyörittää konetta hyvin eikä ilmakuplia näkynyt starttauksen yhteydessä vaikka taskulampulla kaverin kanssa tiirailtiin. Tulee mieleen että kone ei vaan saa jostain syystä polttoainetta. Tänään oli -6 aamulla ja käyntiin toisella startilla ilman apuja. Mitkä osat estää polttoaineen suuttimelle pääsyn? Kun lähtee käyntiin niin käynnistyy kerralla ei siis mitään lupailuja tai puolikäyntiä.

Tee tämä testi
CDI203 kirjoitti:Kannatta kokeilla onko käynnyt näin

Kuva

eli letkun pätkät kuvan kohtaan ja startta 1minuutti
jos tämä on kunnossa ja sieltä mainitsemastasi välistä lämmitäminen autta pienemillä pakasilla niin korkeapaine pumppu tai siirto pumppu

siirto pumppu on helppo testat otta siitä korkeapaine pumpulle menvän letkun irti niin ~2-3 bar painella pitäis tulla ainetta,

tanki siirto pumppu on helpo testata laittamalla aineta(puhdas kannu puhdasta naftaa) kannun ja siitä imu suoraan siirto pumpulta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Korkeapainepumpun (ja siirto) lämmitys onnistuu parhaiten heittämällä ämpärilllinen kuumaa vettä päälle 8) Sillee mä marraskuussa joka aamu käynnistin sprinterin ku oli -15. Tapio89 kertoi tämänkin mahtavan toimivan kikan :D

Vika alkoi nimenomaan n. -5 pakkasessa. Naapurin vannoutunut dieselmies ei millää uskonut kikkaa toimivaksi. Ehotti hinailua, starttikaasua jne.. Ja kyllä se raapi päätän ku roiskasin ämpärin höyryävää vettä päälle ja auto lähti käymää ku kesällä :lol:
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Vanha vesi kikka on hyvä jos...
Vika on varmasti semmoinen että lämmitettynä sitten käynistyy
Jos ei käynisty niin on sitten melkoinen sulatelu...
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”