320cdi. 00. moottori ylikuumenee ja koppiin ei tule lämpöä.

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
retku
Viestit: 16
Liittynyt: 05.12.2006 13:27
Paikkakunta: anjalankoski

320cdi. 00. moottori ylikuumenee ja koppiin ei tule lämpöä.

Viesti Kirjoittaja retku »

ajelin autoa tuossa fiksarille yks päivä. n. 5km ennen määränpäätä tehot katos, lämmöt katos sisältä ja moottorin lämmöt alkoi nousta. pääsin kuitenkin perille ja jätin auton maalarille.

mistähän alkaisin etsiä vikaa? ylävesiletku oli kuuma, alavesiletku kylmä.

vesipumppu on ex omistajan mukaan vaihdettu.

termarin ajattelin vaihtaa ekana.

liittyykö kiertovesipumppu jotenkin asiaan? vai kierrättääkö se vain vettä sisätilaoihin.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

turhaan termaria vaihtelet jos kerran tehot on koneesta samalla hävinny... kansipahvihan siellä fuskaa nestettä palotilaan ja siksi konekin kuumenee eikä lämpöä kabinettiin ole tarjota.
retku
Viestit: 16
Liittynyt: 05.12.2006 13:27
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

täytyy tänään vaihtaa se termari ja kokeilla.

mutta tottakai sieltä se kanspaffi on mun tuurilla menny.... :roll:
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

ootko katsonut paisuntasäiliöstä kun kone pyörii että tuleeko kuplia? ja syökö nestettä normaalia enemmän ja onko ylävesiletku kivikova?
retku
Viestit: 16
Liittynyt: 05.12.2006 13:27
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

tosiaan iltamyöhään vein auton maalarille ja totesin siellä että ylävesiletku kuuma ja alavesiletku viilieä, kumpikaan ei ollut kova.

lämpöjä oli 120c mittarin mukaan kun olin pihassa...eli kyllä porisi oli käynnissä tai ei ;-)

tänään kävin vaihtamassa termarin...no pskasta akku ihan tyhjä eli enem päässy kattomaan että millanen mylläkkä paisuntasäiliössä on... huomenna menen uudestaan. 14h työpäivät ja auto 30km pääs kotoa ei auta tässä tilanteessa....

aika varmastihan siellä tiiviste pskana on.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

en tuolla veden kuplimisella säiliössä tarkoittanut että vesi kiehuisi vaa nettä työntääkö kansipahvin läpi pakokaasuja nesteeseen eli porpattaa kyllä jos sisäänpäin palotilasta vuoto tiivisteessä.
retku
Viestit: 16
Liittynyt: 05.12.2006 13:27
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

Roobert kirjoitti:en tuolla veden kuplimisella säiliössä tarkoittanut että vesi kiehuisi vaa nettä työntääkö kansipahvin läpi pakokaasuja nesteeseen eli porpattaa kyllä jos sisäänpäin palotilasta vuoto tiivisteessä.
***joojoo. tiedän kyllä mitä tarkoitit mutta 120c asteisen koneen paisuntakorkin kun otat irti niin ei siinä paljo porpattamista ja kuplimista erota...

termari vaihettu ja lämpöä alkoi tulemaan kabiiniin. ajamaan en päässyt koska auton peltiosia on purettu.
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

no elä revi 120 asteessa sitä korkkia pois vaan ota ihan vaikka ennen kun edes käynnistät kylmää mottia, kuplii säiliössä kyllä vaikka neste olis -40 asteista jos kansipahvi sinne kanaviin vuotaa, sillä voit sen varmistaa. ja jos ulospäin pahvi fuskailee niin nestettä ainakin pitäisi hävitä reippaanlaisesti. onkos syyläristä tietoa voisiko olla kenties tukossa?
retku
Viestit: 16
Liittynyt: 05.12.2006 13:27
Paikkakunta: anjalankoski

Viesti Kirjoittaja retku »

huoh... empä nyt jaksais enempää vääntää. auto 30km päässä eikä mulla ollut aikaa jäädä sitä silloin jäähdyttelemään. seuraavalla kerralla akkutyhjä eikä ollu aikaa jäädä lataileen. piste.

termari vaihettu. ei kupli. lämpöä tulee koppiin. syyläri uusi 5tkm, vesipumppu 50tkm.

nyt sen vois myydä pois kun toistaseksi kunnossa ja siirtyä johonkin luotettavaan japanilaiseen... :twisted:
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: 320cdi. 00. moottori ylikuumenee ja koppiin ei tule lämp

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

retku kirjoitti: liittyykö kiertovesipumppu jotenkin asiaan? vai kierrättääkö se vain vettä sisätilaoihin.
Mielenkiintoinen keskustelu. Se sähköinen kiertovesipumppu auttaa vain lämmittimen toimintaa. Tosin jos kiertovesipumppu on ehjä niin lämmittimen täysille laittamalla jäähdyttää moottoria jo riittävästi kevyeen ajoon.

Oliko siis termostaatti sillä tavalla rikki että se esti kokonaan jäähdytysveden kierron syyläriin? En muista mistä lämmittimen vesiletku lähtee mutta ennen termostaattia sen täytyy olla joten outoa jos se moottorin vesipumppu ei auton käydessä saanut lämpöä lämmittimeen, vai tarkoititko että lämmitin toimi heikosti tyhjäkäynnillä?
Roobert
Viestit: 331
Liittynyt: 03.3.2011 21:01

Viesti Kirjoittaja Roobert »

onpas erikoinen termari ollu jos tehotkii hävis sen jumittaessa... uusi termostaatti = +50hv. pakko siellä on jonkun präkätä vieläkin jos tehot on kateissa?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”