CDI "viheltää"?
CDI "viheltää"?
Arvon ammattilaiset!
Onko normaalia että cdi päästää lyhyen "tsiuh" äänen kun kaasupoljinta nostaa. Tuossa tuli ajettua hetken ikkuna auki ja kiinnitin asiaan huomiota. Eli ei siis kuulu autoon sisälle jos lasit kiinni. Koitin kaasutella paikallaan, mutta silloin tuota ei mielestäni kyllä kuulunut. Näissä koneissa ei kai mitään dumppi venttiiliä ole, vai?
Tästäkö se nyt sitten alkaa, vai olenko vainoharhainen...
Onko normaalia että cdi päästää lyhyen "tsiuh" äänen kun kaasupoljinta nostaa. Tuossa tuli ajettua hetken ikkuna auki ja kiinnitin asiaan huomiota. Eli ei siis kuulu autoon sisälle jos lasit kiinni. Koitin kaasutella paikallaan, mutta silloin tuota ei mielestäni kyllä kuulunut. Näissä koneissa ei kai mitään dumppi venttiiliä ole, vai?
Tästäkö se nyt sitten alkaa, vai olenko vainoharhainen...
210 -03
Nyt kun muistelen niin on jotain "vihellystä" kuulunu kesälläkin kun käytettynä ostin, kuten sanottu kuuluu sisälle vain lasin ollessa auki joten ei ole tullut kiinnitettyä huomiota.
Kävin äsken "kaasuttelemas" ja kuuluu myös pieni vihellys kun paikallaan ollessa painaa kaasun pohjaan niin että kierrokset käy yli 4000. Mutta tuo vihellys ei erotu kovin hyvin moottorin äänen seasta. Vastaavasti ei vihellä silloin kun kaasun vapauttaa, toisin kuin ajossa.
Voi olla tietysti ihan normaalia tuo vihellys, kiinnitin vain huomiota siihen tänään ja ajattelin kysellä jos muilla cdi tekee samoin.
Kävin äsken "kaasuttelemas" ja kuuluu myös pieni vihellys kun paikallaan ollessa painaa kaasun pohjaan niin että kierrokset käy yli 4000. Mutta tuo vihellys ei erotu kovin hyvin moottorin äänen seasta. Vastaavasti ei vihellä silloin kun kaasun vapauttaa, toisin kuin ajossa.
Voi olla tietysti ihan normaalia tuo vihellys, kiinnitin vain huomiota siihen tänään ja ajattelin kysellä jos muilla cdi tekee samoin.
210 -03
.
Kannattaisiko kuitenkin katsella niitä ahtoputkia/cooleria/imusarjaa/alipainepumppua/pikkuletkuja.
Pakoputki/katit.
Varma merkki putkien/coolerin vuodosta on, jos auto on alkanut savuttamaan.
Ahtopainettakin voisi mittailla, joko mittarilla, tai jollain diaknoosiohjelmalla.
Täyskaasulla pitäisi nousta reilusti sinne ~1,3bar tasolle.
Varmaan ehjäkin ahdin voi äännellä.
Vakioautoista tosin "ylimääräisiä" ääniä on ainakin yritetty poistaa.
Minulla on ahdin alkanut ääntelemään vasta kun on vaihdettu kaksataseen 320cdi,n ahdin ja ahtoja nostettu reilusti.
Itse yrittäisin paikallistaa äänen aiheuttajaa jo nyt, vielä kun kaikki toimii, niin ei tarvi tehdä sitä sitten pimeässä, tien poskessa.
Tietääpähän sitten jo hinuria tilatessa, mikä prakaa, heh.
Kannattaisiko kuitenkin katsella niitä ahtoputkia/cooleria/imusarjaa/alipainepumppua/pikkuletkuja.
Pakoputki/katit.
Varma merkki putkien/coolerin vuodosta on, jos auto on alkanut savuttamaan.
Ahtopainettakin voisi mittailla, joko mittarilla, tai jollain diaknoosiohjelmalla.
Täyskaasulla pitäisi nousta reilusti sinne ~1,3bar tasolle.
Varmaan ehjäkin ahdin voi äännellä.
Vakioautoista tosin "ylimääräisiä" ääniä on ainakin yritetty poistaa.
Minulla on ahdin alkanut ääntelemään vasta kun on vaihdettu kaksataseen 320cdi,n ahdin ja ahtoja nostettu reilusti.
Itse yrittäisin paikallistaa äänen aiheuttajaa jo nyt, vielä kun kaikki toimii, niin ei tarvi tehdä sitä sitten pimeässä, tien poskessa.
Tietääpähän sitten jo hinuria tilatessa, mikä prakaa, heh.
Ei kyllä mielestäni savuta. On tuo B-huolto ajankohtainen piakkoin, pitää varata aika joltain pätevältä mersupajalta s-joen seudulta , jahka pääsen rantautumaan Suomeen. Siinä samallahan nuo tulee katsottua läpi osaavan ammattilaisen kanssa.tuikku kirjoitti:.
Kannattaisiko kuitenkin katsella niitä ahtoputkia/cooleria/imusarjaa/alipainepumppua/pikkuletkuja.
Pakoputki/katit.
Varma merkki putkien/coolerin vuodosta on, jos auto on alkanut savuttamaan.
Ahtopainettakin voisi mittailla, joko mittarilla, tai jollain diaknoosiohjelmalla.
Täyskaasulla pitäisi nousta reilusti sinne ~1,3bar tasolle.
210 -03
Ei mielestäni ole mitään aihetta huolestua. Kaasu höllätessä kuuluva ääni on ihan normaali. Vaimea ulina myös. Jos ahtoputki revennyt niin sen kyllä huomaa. Suhisee edestä ja auto ei kulje kunnolla ja hirveä savutus. Tuo ei jää keltään huomaamatta. En tiedä paljonko autollasi on ajettu mutta sanoisin, että anna tennaria vaan. Kyä ne kestää jos vakiopeli kyseessä. Cdi:ssä on harvinaista jos turboon tulee vikaa.
- Uusi Avantgardisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 08.9.2007 16:05
- Paikkakunta: Kainuu
Epäilin oman autoni sairastavan imusarjavaivoja, oireena oli lisääntynyt kulutus, voimakas savutus, toistuvia moottorin vikatiloja ja äänen muutos (voimakas huokuna, sisälle sähköautomainen suhina pisti epäilemään laatikon olevan huonossa jamassa).
Testerillä käydessä havaittiin tuulettimen viskon olevan rikki, vikakoodina mm. ilmamassamäärämittari ja kokeilimme myös uutta MAF:a ilman parannusta arvoihin.
Nyt on sitten visko vaihdettu, käyntiääni muuttui normaaliksi. Polttoaineen kulutus pieneni. Samalla havaittiin välijäähdyttimen vuotavan kahdesta kohti (vasen päätysauma ja keskeltä alhaalta). Vuoden aikana kopsahtanut jänis pari kertaa keulaan, niissä yhteyksissä ei havaittu välijäähdyttimen rikkoutuneen).
Seuraavaksi vaihdetaan välijäähdytin ja toivottavasti savutus ja vikatilat loppuu. Työjonot korjaamoilla venyttävät homman seuraaville viikoille.
Onko kukaan laittanut välijäähdyttimeksi Hellan valmistamaan kennoa? On jonkun verran edullisempi, kuin merkkiliikkeen ja KL:n kautta hankittu. Merkkiliikkeen mukaan pitäisi vaihtaa liitinletkut, ovat ilmeisesti muuttanut kennon liitäntöjä. KL:n ja varaosaliikkeen kenno pitäisi käydä entisiin letkuihin, onko kokemusta?
E320T CDI Avantgarde -01
A190 Avantgarde -00
Testerillä käydessä havaittiin tuulettimen viskon olevan rikki, vikakoodina mm. ilmamassamäärämittari ja kokeilimme myös uutta MAF:a ilman parannusta arvoihin.
Nyt on sitten visko vaihdettu, käyntiääni muuttui normaaliksi. Polttoaineen kulutus pieneni. Samalla havaittiin välijäähdyttimen vuotavan kahdesta kohti (vasen päätysauma ja keskeltä alhaalta). Vuoden aikana kopsahtanut jänis pari kertaa keulaan, niissä yhteyksissä ei havaittu välijäähdyttimen rikkoutuneen).
Seuraavaksi vaihdetaan välijäähdytin ja toivottavasti savutus ja vikatilat loppuu. Työjonot korjaamoilla venyttävät homman seuraaville viikoille.
Onko kukaan laittanut välijäähdyttimeksi Hellan valmistamaan kennoa? On jonkun verran edullisempi, kuin merkkiliikkeen ja KL:n kautta hankittu. Merkkiliikkeen mukaan pitäisi vaihtaa liitinletkut, ovat ilmeisesti muuttanut kennon liitäntöjä. KL:n ja varaosaliikkeen kenno pitäisi käydä entisiin letkuihin, onko kokemusta?
E320T CDI Avantgarde -01
A190 Avantgarde -00
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Taitaa se Hella olla = alkuperäinen, joitakin Hellalaisia on laiteltu eikä ole moittimista. Turbolta coolerille menevä putkia on myös vaihdettu jokunen.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi