Eipä kukaan kertonu vastauksia eli laitetaanpa ne nyt kun homma on ohi. Jos ois joskus jollekin jotakin hyötyä-
Eli vänkärinpuolen venakoppa pois...
Siellähän se kiristin lymyilee.

Ihan perinteistä mallia näyttää olevan. Laturi piti ottaa edestä pois että pääsi käsiksi.
Tuommosen hienon häkkyrän tein estämään ketjun hyppäämistä nokkapyörällä. Sitten vain kiristimen puolelta poikki ja uusi ketju jatkoksi liitoslenkillä, toki ilman sitä niitattavaa osasta ja eikun kampuran päästä pyörittämään uutta ympäri.
Vasarallahan näitä on ennenkin niitattu, muttakun ei ollut apumiestä pitämässä vastinetta niin tuntu vaikialle. Sitte soitin kaverille että minkälaisella ne ammattimiehet noita niittaa. No hän kännissä kuvaili laitteen ja itse sain nousuhumalassa sen käsityksen että suunnilleen tämmösellä:
Remontin jälkeen auto tuntuu toimivan ja jopa rallatus, jonka takia hommaan aloin, on poissa

.
Mutta, aikasemminkin oon kuunnellut jotain satunnaista tikitystä ja nyt kun ketjurempan jälkeen jostain syystä kuuntelin hieman tarkemmin, niin paikallistin tikityksen tähän:
Siis tuohon ABS-mötikän vieressä olevaan mokkulaan mihin menee nuo kaks johtoa ja kaks letkua. Mikä tuo on ja mitä sen pitäisi tehdä?
Nyt se leikkii kierroslukumittaria eli tikitys seuraa suoraan moottorin kierroksia

. Mutta vain satunnaisesti.