290 TD savustaa

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
HÄRSKI
Yleismies
Viestit: 190
Liittynyt: 21.10.2005 9:40
Paikkakunta: Bionmäki, Vuoksenniska Las Vegas

290 TD savustaa

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Apuva....

Antakaapa vinkkiä mistä ruveta etsimään vikaa.
290 TD savuttaa niin perkeleesti ( öljy palaa ).
Ja nyt ei ole mistään voimasavuista kyse.
Auto käy ja kukkuu ihan hyvin. eli ei mitään ylimääräisiä ääniä , tai sitten kuulossani on vikaa.
Savutus ei johdu turbosta sillä se on kunnossa, joten mistäpä alan etsiä vikaa?

1,5 vuotta meni Väyrysen kanssa ihan mukavasti ilman ongelmia,
mutta nyt se alkoi temppuilemaan.

Teenkö koneesta verkonpainon ja työnnän samalla koko Väyrysen järveen. :wink: Ja palaan takaisin 80-90 luvun taitteen Mersuihin.
TÄSSÄ HALPAA MAINOSTILAA MYYTÄVÄNÄ.

Vuoden 1998 290 td farmariväyrysellä kuljetan itseäni.
Avatar
eki
Tolokun mies
Viestit: 620
Liittynyt: 30.9.2005 18:48
Paikkakunta: Salon merikulma

Viesti Kirjoittaja eki »

Sauhuttaa sinistä siis?

Suuttimet / Ruiskutuksen ajoitus keturallaan kenties? :roll:

Diisselissä kun ei kauhean hyvin näy tuo öljyn palaminen (niinkuin sytkärikoneissa)...
Eero J.

"Tämä päivä tulee olemaan loistava - kaikki menee päin helevettiä..."

E 220 DA W210 -96
300D W123 -79
Corolla 1.3 -89

"Auto ei vedä takaa, se työntää..."
-Reikä-Klubi®-
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Re: 290 TD savustaa

Viesti Kirjoittaja Jube »

HÄRSKI kirjoitti: 290 TD savuttaa niin perkeleesti ( öljy palaa ).
Moottoriöljy vai dieselöljy :D
Eli auto siis syö ilmeisesti moottoriöljyä ihan reilusti?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jos motor-ööli häviää ja turbo on kunnossa, niin sitten se on kansipaffi...
zyys
Viestit: 728
Liittynyt: 30.9.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja zyys »

Kurkkaapppa vielä siihen ahtoputkeen joka menee imusarjaan siitä koneen yli.
On kiinni lemmareilla eli helppo irroittaa ja pikkusen jos on öljynokee sisäpinnassa niin siellä turbon puolella on tosiaan asiat kunnossa ja syy löytyy sieltä kannen vaiheilta - jos on kyse moottoriöljyn hävikistä
Jos on liki sikana öljynen niin mielestäni kaatuu sitten turbon puolelle se öljynkulutuksen alkulähde.
. . .
Avatar
dieselpower
Viestit: 59
Liittynyt: 28.3.2006 16:24
Paikkakunta: Kivialho city

Viesti Kirjoittaja dieselpower »

Kansipahvi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jep, saattaa mennä ykkösen männän päälle öljyä, kansitivari rikki siitä "heikostakohtaa".
wiimax.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”