M112.941 hydraulinostimet ja MAF
M112.941 hydraulinostimet ja MAF
Tein 320 Paavon koneeseen jakopäänkotelon tiivisterempan ja nyt kone pitää pahaa ääntä.
Muoviputki korvassa ja toistapäätä kuljettelin jakokoppien lähellä niin ääni tulee ykkössylinterin imuventtiilien puolelta.
Voisko olla niin, että nostimet on tyhjät ja siksi pitävät meteliä?
Käytin kopan pois eikä siellä näkynyt mitään mekaanista vikaa.
Miten nuo nostajat saa täytettyä paikoillaanollessa?
Kyselin ongelmaan ratkaisua naapurifoorumilla mutta eipä kukaan viitsi vastata tai sitten kukaan ei ole törmännyt vastaavaan ongelmaan.
Muoviputki korvassa ja toistapäätä kuljettelin jakokoppien lähellä niin ääni tulee ykkössylinterin imuventtiilien puolelta.
Voisko olla niin, että nostimet on tyhjät ja siksi pitävät meteliä?
Käytin kopan pois eikä siellä näkynyt mitään mekaanista vikaa.
Miten nuo nostajat saa täytettyä paikoillaanollessa?
Kyselin ongelmaan ratkaisua naapurifoorumilla mutta eipä kukaan viitsi vastata tai sitten kukaan ei ole törmännyt vastaavaan ongelmaan.
Viimeksi muokannut sompio, 18.11.2018 9:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koppa irroitettu ja epäilyttää tuleeko sinne öljyä riittävästi.
Keinut pinnoiltaan aikalailla kuivat, mutta kannenpultinreiät täynnä öljyä.
Eli on sinne jonkunverran sitä tullut. Pyörittelin avaimella konetta niin kauan että ykkösen imut kävivät auki ja menivät kiinni eikä niissä mitään ihmeellistä ollut.
Voiskos tuo tsupsuttava ääni tulla jos ykköseen ei tule kipinätä eli puola sökö?
Eipä tässä muu auta kuin tilata Alvadilta kansipahvi ja imusarjantiivisteet.
Kansi pois ja ihmettelyä mikä meni pieleen. Ei kyllä pitänyt jäädä mitään lohkon ja kannen väliin tiivisteen lisäksi.
Keinut pinnoiltaan aikalailla kuivat, mutta kannenpultinreiät täynnä öljyä.
Eli on sinne jonkunverran sitä tullut. Pyörittelin avaimella konetta niin kauan että ykkösen imut kävivät auki ja menivät kiinni eikä niissä mitään ihmeellistä ollut.
Voiskos tuo tsupsuttava ääni tulla jos ykköseen ei tule kipinätä eli puola sökö?
Eipä tässä muu auta kuin tilata Alvadilta kansipahvi ja imusarjantiivisteet.
Kansi pois ja ihmettelyä mikä meni pieleen. Ei kyllä pitänyt jäädä mitään lohkon ja kannen väliin tiivisteen lisäksi.
Tsupsuttava ääni ? Jos moottori ei myöskään käy yhdellä sylintereistä tämä olisi sopinut siihen ettei nostin anna riitttävästi periksi, niitä sattuu kansiremontin yhteydessä. Odottelu kuitenkin korjaa asian eli nostin tyhjenee pikkuhiljaa joten ei siitäkään voisi nyt olla kyse.
Kuuluuko ääni imusarjasta ?
Kuuluuko ääni imusarjasta ?
wiimax.fi
Ääni kuuluu muoviletkulla kuunneltuna voimakkaimmin juuri ykkösen imuventtiilien kohdalta venttiilikopasta. Jos letkua siirtää kakkosta kohti tai pakopuolelle päin niin ääni vaimenee. Katsoin imuventtiilien jousilautasia ja vertasin niitä kakkosen lautasiin silloin kun venttiilit on sulkeutuneet, niin ovat samalla tasolla. Eli ei ilmeisesti jää kantamaan.
Täytyy huomenna kuunnella vielä imusarjaa ykkösen kohdalta.
Täytyy huomenna kuunnella vielä imusarjaa ykkösen kohdalta.
Nyt on kuunneltu tarkemmin ja taisi vika löytyä.
Imusarjassa on etupäässä molemmilla puolilla pyöreät reiät ja siitä ykkösenpuoleisesta tupsuttaa ilmaa.
Olikohan ALVADI:n tiivisteissä reiät silläkohtaa kun vanhoissa ei ole.
Miksi se tupsuttaa sitä ilmaa vuotaako siellä muka venttiili vai puhaltaako se sen seuraavan "sykäysilman" jonka olisi tarkoitus mennä sylinteriin venttiilin avauduttua. Sormella kun tukkii sen reiän niin kone käy lähes normaalisti.
Mitävarten nuo reiät muuten on?
Imusarjassa on etupäässä molemmilla puolilla pyöreät reiät ja siitä ykkösenpuoleisesta tupsuttaa ilmaa.
Olikohan ALVADI:n tiivisteissä reiät silläkohtaa kun vanhoissa ei ole.
Miksi se tupsuttaa sitä ilmaa vuotaako siellä muka venttiili vai puhaltaako se sen seuraavan "sykäysilman" jonka olisi tarkoitus mennä sylinteriin venttiilin avauduttua. Sormella kun tukkii sen reiän niin kone käy lähes normaalisti.
Mitävarten nuo reiät muuten on?
Senverran selvittelin, että moottoreita on lisäilmapumpulla ja ilman.
Tuo minun on ilman ja nuo reiät on sille lisäilmalle jota pumppu painaa imusarjaan tarvittaessa. Selvisi syy kun katsoin vanhoja imusarjantiivisteitä.
Niissä ei ollut reikää silläkohtaa vaan ne tukki nuo imusarjanreiät, kun taas uusissa on reiät ja tästä syystä se tupsutti. Pistin reiät tukkoon ja tänään olis tarkoitus tehdä koeajo.
Tuo minun on ilman ja nuo reiät on sille lisäilmalle jota pumppu painaa imusarjaan tarvittaessa. Selvisi syy kun katsoin vanhoja imusarjantiivisteitä.
Niissä ei ollut reikää silläkohtaa vaan ne tukki nuo imusarjanreiät, kun taas uusissa on reiät ja tästä syystä se tupsutti. Pistin reiät tukkoon ja tänään olis tarkoitus tehdä koeajo.
Irrotin nelosen ja ykkösen puolat ja mittailin yleismittarilla.
Molemmista löytyy ensiöpuolelta n.puolen ohmin vastus ja toisiopuolelta Megaohmeja ja ilmeisesti jokin Diodi kun mittajohtimien paikkaa vaihtamalla
näyttää ääretöntä 200Megan alueella.
Kone alkaa rynkyttämään hieman yli 4000 r/min eikä kierrokset siitä enää nouse. Staar ei nyt näyttänyt vikakoodeja eli laite minulla on mutta käytönosaaminen puuttuu. Otin ME2 ohjainlaitteesta tulevista viesteistä kuvia
11/11 kpl josko joku voisi niitä tulkata niin voisin lähettää ne joko yv:nä tai sähköpostina. Alkaa mennä hermot! Emännällä jo meni kun auto romottaa tuossa talon edessä pelti auki.
Molemmista löytyy ensiöpuolelta n.puolen ohmin vastus ja toisiopuolelta Megaohmeja ja ilmeisesti jokin Diodi kun mittajohtimien paikkaa vaihtamalla
näyttää ääretöntä 200Megan alueella.
Kone alkaa rynkyttämään hieman yli 4000 r/min eikä kierrokset siitä enää nouse. Staar ei nyt näyttänyt vikakoodeja eli laite minulla on mutta käytönosaaminen puuttuu. Otin ME2 ohjainlaitteesta tulevista viesteistä kuvia
11/11 kpl josko joku voisi niitä tulkata niin voisin lähettää ne joko yv:nä tai sähköpostina. Alkaa mennä hermot! Emännällä jo meni kun auto romottaa tuossa talon edessä pelti auki.
Moro
Eihän sitä yleensä suositella.
Staarilla ainakin pitäisi nähdä, missä sylinterissä on sytytyskatkoksia. Samoin sillä voi ajaa sytytystä vain yhden piirin (tulpan/pytty) kautta.
Koetin katsella puolan vastuksia mutta en tietoa kovalevyltäni löytänyt. WIS:stä voisi löytyä, mutta kun on laiska.
Virta tulee tosiaan keskelle ja boksi maadoittaa reunoilta. Yleensä ensiöpuoli on alle ohmin ja toisiopuoli usean kilo-ohmin luokkaa (tulpanjohdosta boksille menevään "maadoitusjohtoon"). Tulpanjohdot pari kilo-ohmia.
t.
Risto
Eihän sitä yleensä suositella.
Staarilla ainakin pitäisi nähdä, missä sylinterissä on sytytyskatkoksia. Samoin sillä voi ajaa sytytystä vain yhden piirin (tulpan/pytty) kautta.
Koetin katsella puolan vastuksia mutta en tietoa kovalevyltäni löytänyt. WIS:stä voisi löytyä, mutta kun on laiska.

Virta tulee tosiaan keskelle ja boksi maadoittaa reunoilta. Yleensä ensiöpuoli on alle ohmin ja toisiopuoli usean kilo-ohmin luokkaa (tulpanjohdosta boksille menevään "maadoitusjohtoon"). Tulpanjohdot pari kilo-ohmia.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Tuskin aukeaa.sompio kirjoitti:Aukeaiskos tuo katti jos kävis tienpäällä antamassa kenkää kunnolla?
Vaarana on että se alumiininen alakerta narahtaa kiinni. Siellä on sylintereissä aivan olemattomat käyntivälykset ja se ei kestä juurikaan ylimääräistä lämpökuormaa (tukossa olevaa pakoputkistoa jonka vastapaine nostaa sylinterilämmöt taivaisiin)
Jos olet lukenut minun 600sen ja 500sen remppa topikkeja tuolla W140-osiossa niin sieltä näkee mitä ne tukkoiset katit saa aikaan.
Sehän tässä mielenkiintoista onkin, että niitä sytytyskatkoja on vain vasemmallapuole moottoria. Eli luulisi niitä olevan myös oikealla jos esim. ilmamassamittari oikuttelisi. Voiskos vasemmanpuolen lamda-anturi aiheuttaa tuota.
Joskus aikaisemmin vikakoodien luvussa on muistaakseni ilmoitellut vasentalamdaa tallentuneeksi viaksi mutta ei päälläolevaksi.
Mites tuo katti, jos ottaa irti ja vastavirtaan puhaltaa lehtipuhaltimella niin voisko tuo aueta jos on tukossa.
Joskus aikaisemmin vikakoodien luvussa on muistaakseni ilmoitellut vasentalamdaa tallentuneeksi viaksi mutta ei päälläolevaksi.
Mites tuo katti, jos ottaa irti ja vastavirtaan puhaltaa lehtipuhaltimella niin voisko tuo aueta jos on tukossa.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Nyt näyttäis kelit siltä, että pääsee taas auton kimppuun. Ekaks MAF putsaukseen kun jollakin oli aiheuttanut toisenlohkon "halvaantumisen" ja dealerkin epäili sitä. Jos se ei auta niin sitten putki irti ja katti pois. Suora tumppi katintilalle ja ajelua. Jos sekään ei auta menee kärri telakalle ja hankittava tilalle joko ML tai 4-Matic paavo farkku muutamalla tonnilla.