Terve,
M112 2.4 litrainen V6 moottori haisee palaneelle öljylle sammutuksen jälkeen...
Ennen moottoripesua ajattelin katsella huohotin systeemin toimivaksi ja vuotamattomaksi. Pieni kutina, että sieltä voisi mustaa kultaa valua käryämään.
Olisko jollain huohottimen ja öljynkierron kaaviokuvat?
Sen verran jostain sain selville, että imusarjan alla taitaa olla pääosat..
Olisiko niin helppo, että imusarja pois ja ihmetellään mitäs sieltä sitten paljastuu?
240 bensan huohotin systeemi
240 bensan huohotin systeemi
W210 Väyrynen, ex. kiinan lähetystö:n
Ei siellä imusarjan alla ole kuin nakutuksentunnistimet (tai ei ainakaan mulla ollut).
Vanhan mallinen tai kovettunut kaasuläpäntiiviste(et) aiheuttaa ainakin öljyvuotoa vaihteiston päälle ja siintä pakoputkelle. Venakoppien tiiviisteet, huohotuskoteloiden tiivistemassa ym. kovettuu ja alkaa vuotamaan herkästi M112/113:ssa. Myös vaihteiston puoleinen kampiakselinstefa vuotaa suoraan pakoputken päälle.
Itse melkeinpä lähtisin siintä huolellisesta pesusta liikkeelle ja paikallistaisin sitten vuodon
Vanhan mallinen tai kovettunut kaasuläpäntiiviste(et) aiheuttaa ainakin öljyvuotoa vaihteiston päälle ja siintä pakoputkelle. Venakoppien tiiviisteet, huohotuskoteloiden tiivistemassa ym. kovettuu ja alkaa vuotamaan herkästi M112/113:ssa. Myös vaihteiston puoleinen kampiakselinstefa vuotaa suoraan pakoputken päälle.
Itse melkeinpä lähtisin siintä huolellisesta pesusta liikkeelle ja paikallistaisin sitten vuodon
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Sonikki puhuu asiaa. Itsellä imusarjan alla on vaihteiston mittatikun tulppa mutta se on asia erikseen.
Itse vaihdoin juuri huohotinosat. Homma tuli tehtyä, koska tiivistin kuskin puolen huohotin kopan ja purkaessani huomasin letkut kivikoviksi.
Kuskin puolen kopalta lähtee paksumpi letku ilmamassamittarin mutkalle (ennen kaasuläppää). Molemmilta puolilta lähtee ohuemmat putket, jotka yhdistyvät kaasuläpän luona ja niistä huurut menevät kaasuläpän takapuolelle. Jonkin verran öljysumua kantautuu sitä paksua letkua pitkin ja jos se alempi ilmamassamittarin tiiviste vuotaa, niin siitä voi valua öljyä koneen takapäähän. Ne letkut on aika hyvin näkösällä, kun ilmanputsarin ottaa pois.
t.
Risto
Itse vaihdoin juuri huohotinosat. Homma tuli tehtyä, koska tiivistin kuskin puolen huohotin kopan ja purkaessani huomasin letkut kivikoviksi.
Kuskin puolen kopalta lähtee paksumpi letku ilmamassamittarin mutkalle (ennen kaasuläppää). Molemmilta puolilta lähtee ohuemmat putket, jotka yhdistyvät kaasuläpän luona ja niistä huurut menevät kaasuläpän takapuolelle. Jonkin verran öljysumua kantautuu sitä paksua letkua pitkin ja jos se alempi ilmamassamittarin tiiviste vuotaa, niin siitä voi valua öljyä koneen takapäähän. Ne letkut on aika hyvin näkösällä, kun ilmanputsarin ottaa pois.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)