Tämä on usein todella tärkeääosoitaa hyvin kuinka tärkeää on muistaa/muistaa kertoa mitä/koska ja missä olosuhteissa autolle on tapahtunut,
W210 200cdi -02 Ei suostu starttaamaan! *RATKAISTU (EHKÄ)*
No niin...
Vika palautui eilen, kuten ounastelinkin... Osatkin on jo tilattu, joten pistoke lähtee ekana vaihtoon, kun osat tulevat perille... Jospa tuo sen jälkeen alkaisi jälleen toimimaan kunnolla...
Tässä välillä on kuitenkin tullut huomattua, että välillä laatikko menee vikatilaan ajossa eli kickdown ei toimi ja tehot pikkasen kateissa... On alkanut epäilyttään, että onkohan laatikon johdinlevyssä mahdollisesti vikaa, kun ennen minua laatikon öljyt oli vaihdettu ties milloin... Ja pohjan magneettikin näytti uupuvan kokonaan... Oliskohan rautahiluja eksynyt väärään paikkaan?
Noh aika näyttää, kun pääsee taas pukille rassaamaan...
Uusia pettymyksiä odotellessa...
Vika palautui eilen, kuten ounastelinkin... Osatkin on jo tilattu, joten pistoke lähtee ekana vaihtoon, kun osat tulevat perille... Jospa tuo sen jälkeen alkaisi jälleen toimimaan kunnolla...
Tässä välillä on kuitenkin tullut huomattua, että välillä laatikko menee vikatilaan ajossa eli kickdown ei toimi ja tehot pikkasen kateissa... On alkanut epäilyttään, että onkohan laatikon johdinlevyssä mahdollisesti vikaa, kun ennen minua laatikon öljyt oli vaihdettu ties milloin... Ja pohjan magneettikin näytti uupuvan kokonaan... Oliskohan rautahiluja eksynyt väärään paikkaan?
Noh aika näyttää, kun pääsee taas pukille rassaamaan...
Uusia pettymyksiä odotellessa...
Osaiskohan Dealer kertoo mistä tuo vois johtua?
On nimittäin ollut olemassa jo pitemmän aikaa (viime vuoden puolelta asti) ja tässä välissä on *:lla katottu koodeja 3-4 kertaa ja ei antanut silloin koodeja moottorin puolelle...
Voisiko jokin helppo asia, kuten jarruvalokytkin aiheuttaa tuon?
Pa-letkut tästä on jo vaihdettu, samoin Ilmamäärämittari ja railpaineen säädin yms...
Ahdistavia nämä sähköautot... Mietinnässä on jo eteenpäin laitto, kun täysin tervettä päivää ei oo nähny kohta 3 kk:teen...
On nimittäin ollut olemassa jo pitemmän aikaa (viime vuoden puolelta asti) ja tässä välissä on *:lla katottu koodeja 3-4 kertaa ja ei antanut silloin koodeja moottorin puolelle...
Voisiko jokin helppo asia, kuten jarruvalokytkin aiheuttaa tuon?
Pa-letkut tästä on jo vaihdettu, samoin Ilmamäärämittari ja railpaineen säädin yms...
Ahdistavia nämä sähköautot... Mietinnässä on jo eteenpäin laitto, kun täysin tervettä päivää ei oo nähny kohta 3 kk:teen...
Lueskelin topikin läpi. En osaa auttaa käynnistysvian osalta, pitäisi päästä itse tutkimaan Starilla ja katselemaan virtapiirikaavioita.
Mikäli moottorinohjaus oli vikatilassa eli vaihteisto ei vaihtanut pienemmälle eikä vetoja ollut niin nyt on vikamuistissa jotain, ellei ole mitään siellä niin täytyy kaikesta huolimatta olla ilmamassamittarissa vikaa.
Tämä ei liity käynnistysongelmaan.
Mikäli moottorinohjaus oli vikatilassa eli vaihteisto ei vaihtanut pienemmälle eikä vetoja ollut niin nyt on vikamuistissa jotain, ellei ole mitään siellä niin täytyy kaikesta huolimatta olla ilmamassamittarissa vikaa.
Tämä ei liity käynnistysongelmaan.
Käynnistysvika johtunee laatikon tulpan vuotamisesta, sillä käynnistyy ilman EGS boksia heti... Juuri kävin laittamassa boksiin johdot paikoilleen ja taas suostui starttaamaan heti...
Viimeksi tulpassa oli öljyä (vaikka on tulppa on vaihdettu n. vuosi sitten) ja putsauksen jälkeen toimi taas ilman ongelmia jonkin aikaa... Osat on tosiaan tulossa, joten kokeillaan jos tuolla korjaantuisi... EGS:n olen putsannut ja ainakaan vielä sinne ei ole öljyä lisää ilmaantunut...
Pitää koettaa ainakin putsata toi ilmamäärämittari, jos vaikka sillä korjaantuisi... Tai sitten uutta tilalle... Saisko tuota mitattua esim. yleismittarilla mitenkään? Ettei tulis turhaan ostettua...
Auton vaihtaminen olisi muutenkin ajankohtaista, sillä työn muuttumisen vuoksi olisi varmaankin tarvis taas maasturille... Tosin kiirettä ei tuon kanssa ole, joten auto kuntoon ensin ja sitten sopivassa välissä vaihtoon...
Viimeksi tulpassa oli öljyä (vaikka on tulppa on vaihdettu n. vuosi sitten) ja putsauksen jälkeen toimi taas ilman ongelmia jonkin aikaa... Osat on tosiaan tulossa, joten kokeillaan jos tuolla korjaantuisi... EGS:n olen putsannut ja ainakaan vielä sinne ei ole öljyä lisää ilmaantunut...
Pitää koettaa ainakin putsata toi ilmamäärämittari, jos vaikka sillä korjaantuisi... Tai sitten uutta tilalle... Saisko tuota mitattua esim. yleismittarilla mitenkään? Ettei tulis turhaan ostettua...
Auton vaihtaminen olisi muutenkin ajankohtaista, sillä työn muuttumisen vuoksi olisi varmaankin tarvis taas maasturille... Tosin kiirettä ei tuon kanssa ole, joten auto kuntoon ensin ja sitten sopivassa välissä vaihtoon...
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Käynistys vika johtunee taas siitä samasta kuin viimeksi,
Koneen vika tila kyllä näkyy kun vika päällä *:rila tutkii
Muutakin kuin onko vikakoodeja,
Ilmamassamitarin vian kaltaisi vaivoja tulee usein
Myös EGR vaivioista, tukkoisesta putkesta
Koneen vika tila kyllä näkyy kun vika päällä *:rila tutkii
Muutakin kuin onko vikakoodeja,
Ilmamassamitarin vian kaltaisi vaivoja tulee usein
Myös EGR vaivioista, tukkoisesta putkesta
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Pitää koettaa jos sais tuon käynnistymisen vihdoinkin korjattua, sillä sama vikahan siellä koko ajan kummittelee...
Tuota "puutumista" vois CDI vaikka katella kulkiessaan, sillä kuun vaihteesta lähtien uudet työkuviot tuo mut Tampereen seutukuntaan... Sais ainakin ammattilaisen mielipiteen asiasta kerralla... Eipä tarttis sitten enää arpoo...
Tuota "puutumista" vois CDI vaikka katella kulkiessaan, sillä kuun vaihteesta lähtien uudet työkuviot tuo mut Tampereen seutukuntaan... Sais ainakin ammattilaisen mielipiteen asiasta kerralla... Eipä tarttis sitten enää arpoo...
mulla on ollut satunnaisia tarttaamis onkelmia nyt pitkin talvea. naks nothing hapend, ja sitte kokeillu vaihe paakaa n asenossa nii heti on tartannu mite tuo egs boksi lähtee irti jos kattos onko siel ölpää tahi vettä. vaihteen valitsimen ympärillä näky jotain ölpän tapaista. en tiiä mille tässä alkas. kyse 290td -98 onko tuo tulppa paha vaihtaa jos son korkannu
Sulla Drneo toi vika viittais juurikin tuohon vaihdekepin pohjaan... Lienee joskus kaatunut jotain nestettä tuonne... Laittaa purkaen ja tarkistaa sen...
Itsellä vaihdekeppi ei vaikuta starttaamiseen mitenkään ja kepin asennot näkyy mittarissa...
Laatikon tulppa irtoo helposti... Auto tosin pitää saada nosturille... Ekaksi pohjamuovi pois, sitten laatikon vasemmasta etureunasta (edestä katsoen...) löytyy laatikkoon menevä sähköjohto, joka irtoaa tulpasta kiertäen... Keksit kyllä niksin siihen... Lopuksi tulpan pohjasta pitää ruuvata pikkuruinen pultti (?) irt, jonka jälkeen tulppa irtoaa vetämällä... Ilmeisesti pitää tosin olla tarkkana, ettei tuhoo johdinlevyä...
Noilla varmaankin pitäs päästä alkuun... (Neuvottu ilman mitään vastuuta!)
Itsellä vaihdekeppi ei vaikuta starttaamiseen mitenkään ja kepin asennot näkyy mittarissa...
Laatikon tulppa irtoo helposti... Auto tosin pitää saada nosturille... Ekaksi pohjamuovi pois, sitten laatikon vasemmasta etureunasta (edestä katsoen...) löytyy laatikkoon menevä sähköjohto, joka irtoaa tulpasta kiertäen... Keksit kyllä niksin siihen... Lopuksi tulpan pohjasta pitää ruuvata pikkuruinen pultti (?) irt, jonka jälkeen tulppa irtoaa vetämällä... Ilmeisesti pitää tosin olla tarkkana, ettei tuhoo johdinlevyä...
Noilla varmaankin pitäs päästä alkuun... (Neuvottu ilman mitään vastuuta!)
Jännä vika tääläkin päin ilmeni ekan kerran perjantaina -16 pakkasta. Webasto pöhisi 30minuuttia, sitten starttailemaan kuului vain naks. Pari kertaa yritin sama tulos. Koitettiin myös vähän koputella starttiin avainkoko ajan starttaus asennossa. Ei vaikutusta. Akku lataukseen. Sulakkeet kattelin läpi, ehyet.
Tänää uusi yritys akku kokoajan lautekssa ja naks. Otin sisätilan lämmitimen ja laitoin sen konehuoneen puolelle pöhisemään, mattoja ja peittoja päälle. Reilun tunnin se siellä pöhisi webasto päälle 20minuutiksi ja nopea hehkutus ja FRUM Pyörähti käymään niikuin aina ennenkin.
Eli onko vika startinsolenoidissa? vai voiko vika olla jossakin muualla vielä
Tänää uusi yritys akku kokoajan lautekssa ja naks. Otin sisätilan lämmitimen ja laitoin sen konehuoneen puolelle pöhisemään, mattoja ja peittoja päälle. Reilun tunnin se siellä pöhisi webasto päälle 20minuutiksi ja nopea hehkutus ja FRUM Pyörähti käymään niikuin aina ennenkin.
Eli onko vika startinsolenoidissa? vai voiko vika olla jossakin muualla vielä