98 S210 täristää tyhjäkäynnillä
98 S210 täristää tyhjäkäynnillä
Eli auto on automaatti 3l turbodiiseli nyt alkanut ilmaantumaan ihme tärinää, koko auto heiluu kun on parkissa oli vaihde päällä tai ei. Vika ei tule joka käynnistys kerralla.
Samalla kun vika on päällä niin auto pukkaa mustaa savua putkesta, kierroksia kuiten ottaa aivan normaalisti.
Mistähän tuota vikaa alkaisi etsimään?
Samalla kun vika on päällä niin auto pukkaa mustaa savua putkesta, kierroksia kuiten ottaa aivan normaalisti.
Mistähän tuota vikaa alkaisi etsimään?
-
- Viestit: 320
- Liittynyt: 29.12.2011 10:24
- Paikkakunta: Vesilahti
Moottorin tukikumit kyllä aiheuttaa kaikenlaisia tärinöitä, muttei se mustaa savua selitä kyllä. Jos tärinän yhteydessä alkaa savuttaa. Omassa 320 Cdi:ssa on kumit lopussa, muttei se kyllä savuja lykkää. Mutta Kannattaa ne kumit tarkistella ja pistää vaihtaen, jos on finaalissa.
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
Niin se tärinäkö tulee nimenomaan käynnistyksen jälkeen....kylmänä? Ei tärise esim. 50km ajon jälkeen pysähtyessä, tai kuumana uudelleen käynnistäessä? Hehkun valo jää palamaan hetkeksi käynnistyksen jälkeen? 

..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Nyt alkanut kuulumaan tsup tsup ääntä, olisi video kuvaa
tarjolla. http://youtu.be/Rr_wSB0Rvlw
Ennen meni tärinä pois kun ajoi muutaman kymmenen metriä
mutta nyt täristää koko ajan. Kumit katsoin ja ne näytti
hyviltä.
Veikkauksia tai tietoa tuosta äänestä joka kuuluu videolla
onko suutin vai joku venttiili vai joku muu?
Hehkun valo ei jää palamaan startin jälkeen.
tarjolla. http://youtu.be/Rr_wSB0Rvlw
Ennen meni tärinä pois kun ajoi muutaman kymmenen metriä
mutta nyt täristää koko ajan. Kumit katsoin ja ne näytti
hyviltä.
Veikkauksia tai tietoa tuosta äänestä joka kuuluu videolla
onko suutin vai joku venttiili vai joku muu?
Hehkun valo ei jää palamaan startin jälkeen.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Kannattaa ennen pajalle ajamista katsoa että pakoputki ehjä ja kiinni kunnolla. Itsellä elämänsä loppupuolella oleva etuputki aiheutti tyhjäkäynnillä reipasta ravistusta melkein koko autoon. Vaihtamalla murtuneen ja vetelän etupätkän tärinät loppu. Moottorin ja laatikon kumit vaihoin ensin ja ei auttanu.lege kirjoitti:Uskaltaakohan tuolla ajaa lähimmälle pajalle kun on 120km, siis joka pystyisi
tuolle pumpulle jotain tekemään.
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
Tuohan on normaalia ylläpitokulua näissä. Ei mullakaan ole 500e riittänyt kuukaudessa, jospa tuo nyt alkaisi tasoittua. Toyoamiehelläkin meni kerran parkkikiekosta laakeri, joutui vaihtamaan kiekon, vaikka oli vasta viisi vuotta ajettu auto. Että ei ne toyotatkaan niin varmoja ole kuin sanotaan. 

MB E 300D -93
MB E 320cdi -99
MB E 320cdi -99