200 cdi imusarjan irrotus

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

200 cdi imusarjan irrotus

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Eli ois tarkotus tuohon isäukon väykkyyn rueta lohkolämppäri laittaan ja ilmeisesti se sinne imusarjan alle tulee? Ohjeiden mukaan sais myös alakautta startin takaa laittamalla mutta mieluummin käytän imusarjan pois ja katon että missä kunnossa ne läpät on..jos jollain ois tähän ohje laittaa mitenkä se tapahtuu ja mitenkä se läppien eliminointi tapahtuu niin olen kiitollinen :D

t. Roope
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Ei siihen tarvii kun paljon kaikenmittaisia jatkoja ja hiukan sorminäpäryyttä. Uusi imusarjan tiiviste varmaan kannattais samalla laittaa ja sitten ne läpät pois ja tilalle oikeankokoiset pultit ja tiivisteliimaa.
Itse tein kierteet sinne läppäakselien reikiin ja pultit perään.
Paljon joutuu johtoja ja letkuja irrottelemaan eli rauhallisesti kannattaa purkaa että muistaa mikä kuuluu minnekin.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Aivan eli ei kovin paha rasti :D Onko muuten mimmonen homma vaihtaa ne polttoaineputkien o-renkaat ja kirkkaat putket kokonaan..tai lähinnä minkä hintasia ja mistä niitä sais :D Vaihtelin siihen termarin yks päivä ja tuntu melko rapsakalta ne putket. Tänään huomasin vielä että pikkusen ovat kosteana polttoaineesta..
C250TDT -98
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

orsii- kirjoitti:Aivan eli ei kovin paha rasti :D Onko muuten mimmonen homma vaihtaa ne polttoaineputkien o-renkaat ja kirkkaat putket kokonaan..tai lähinnä minkä hintasia ja mistä niitä sais :D Vaihtelin siihen termarin yks päivä ja tuntu melko rapsakalta ne putket. Tänään huomasin vielä että pikkusen ovat kosteana polttoaineesta..
Veholta tai Kl-varaosista niitä saa (oikeanlaisia).
En ole koskaan vaihtanut mutta vaihtaminen näyttäisi olevan ihan simppeli homma :roll:
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Nyt ois remontti siinä vaiheessa että imusarjasta pultit pois ja irtaallaan se tuossa killuu mutta ei perkele tuu pois! @%#&% se lähtee kohta vaikka puukkosahalla jossei muuten :D mikä siinä voi ahistaa..rail putkenki otin pois mutta ei se muovikäikäle vaan irtoa.. :biggun:
C250TDT -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Irti on muttei lähde pois ? Kaissää nyt näät mikä ahistaa :shock:
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Ei tuossa mun sokean silmillä näy oikein että mihin ahistaa..pitäskö se alumiini hässäkkä sieltä tulipellin ja imusarjan välistä ottaa irti? senkään taakse ei oikein nää että ahistaako vai ei :roll:
C250TDT -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tartte sitä "alumiinikaarta" ottaa.
Johdot olet irrottanut startilta ym ?
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Startin johtoja en oo irrottanu :D Nyt hokasin että termarin koteloon vähä kanittaa eikä tuota oikein saa pyöriteltyä että nousis pois..
C250TDT -98
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo no termarin kotelo pitääkin ottaa irti.
Johtonippu menee imusarjan "läpi", neljä johtoa pitää irrottaa.
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

No nyt on imusarja irti :D Ja oli muuten sen näkönen että huhhuh..läppien säätötankoa ei ollu ollenkaan. Läppien akselit oli niin kuluneet että päivä paistoi läpi :lol: 1. Ja 2. Pyttyjen läpistä oli puolet hävinny pois jonnekkin koneen sisään, kanavissa 2-3 cm kerros karstaa..liekköhän ikinä 600000km aikana käytetty irti :D Saattaa kulkukin parantua hitusen kunhan tuon imusarjan saa putsattua, oisko vinkkejä että millä tökötillä lähtee puhtaaksi?
C250TDT -98
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

pesu tinnerillä rupiaa hyvin liukeneen.. omasta vetäsin eka painepesurilla enimmät ja sitte pesutinneriä ja pulloharjaa nii hyvä tulee
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Tupaöljyyn laitoin likoammaan sen täksi yöksi..entä mites nuo kannen kanavat? antaako möhnän olla siellä ja antaa ajan hoitaa homma vai voisko nuitaki koittaa putsailla jollaki? :D Mitenkä jolle oli kierteet tehny tuohon muoviseen imusarjaan :shock: vai käsitinkö jotenki väärin miten olit tukkinu ne reiät?
C250TDT -98
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Alumiiniseen tehty esim. näin

Kuva

Kuva
Star
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Uppokantaruuvi reikään sisältäpäin, o-rengas, prikka ja mutteri ulkopuolelle.
Muoviseen siis.

Pitäähän se puhdistaa kunnolla. Liuotinta ja harjaa...
Avatar
orsii-
Viestit: 958
Liittynyt: 19.10.2010 19:21
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja orsii- »

Jotain tuon tapaista pitää siihen tukkeeksi keksiä :D Ihan mielenkiinnosta kyselen että mitä noilla läpillä toimiessaan on merkitystä ja missä tilanteissa ne toimii? En ainakaa mitään erikoista toiminnassa ole huomannu vaikka ne ei ole toiminu ollenkaan :shock:
C250TDT -98
Teemutu
Viestit: 53
Liittynyt: 02.9.2007 13:52
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja Teemutu »

dealer kirjoitti:Uppokantaruuvi reikään sisältäpäin, o-rengas, prikka ja mutteri ulkopuolelle.
Muoviseen siis.

Pitäähän se puhdistaa kunnolla. Liuotinta ja harjaa...
Oletko jättänyt ne pyöreät läppien kehykset tai pidikkeet paikoilleen vai jättänyt pois?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Yleensä ne lähtee samalla irti kun tekee jenkoja niihin. Minusta ei kannata jättää sinne :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Poistettu ne on. Hajoavat kuitenkin noita laitellessa.
Teemutu
Viestit: 53
Liittynyt: 02.9.2007 13:52
Paikkakunta: Vilppula

Viesti Kirjoittaja Teemutu »

Niin ajattelinkin, viimeksi kun tein tätä hommaa niin jätin pois, nyt taas samaa puuhaa, eri auto tosin :D
Luulisin kyllä että ne tukee tiivistettä, mutta ei kai se sisäänpäin pullahda.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Joo, samaa mietittiin aikoinaan. Tiivisteet on kuitenkin pysyneet peikoillaan ilman kehikkoja.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1271
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Alumiini imusarjan remontti pitäisi tehdä yhteen 611 1999 vuotiseen, kori tosin 202. Onko tarvittava kierretappi 12mm? Ilmeisesti ei läpipultit. Kuinka pitkiäpultteja varaan?

Kierteet 12mm tapilla, 20mm pitkät laipalliset pultit victor reinz moottori silikonin kanssa kiinni. Kuivukoon huomiseen jolloin koekäyttö.

Olihan tuossa hommaa, 1/4 räikkäsarja , E hylsyt 10 ja 12 on välttämättömiä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”