300vs290

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

300vs290

Viesti Kirjoittaja aadolf »

farkkuväykky taas kerran haaveissa :shock: ja keulilla sais olla vetojakin mieluusti, mut kun sit on taas pakollisia ajujakin 2x100km /päivä ni se kulutuski tietysti mietityttää...
tiesti cdi mallit mut ne tuas on mitä on :roll:

mitäpä mesekuskit mieltä mikä se nyt olis viisain ratkasu :?: :?:
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

kulkua ja taloudellisuutta, optimoitu cdi ja 6 v vaihteisto
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

pekkovee kirjoitti:kulkua ja taloudellisuutta, optimoitu cdi ja 6 v vaihteisto
joo mut nuo sähköautot ei oikein sytytä.... mut 290hän on jo sitä osittain...
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

290:llä aikaliki 150tkm ajeltuna, niin ei siinä kyllä sähköisistä murheista murhetta tule.

Kulutusero aika iso 290 suuntaan, mutta jos teho on vaakakupissa, niin sittenhän ei auta kuin ostaa 300.

Ja äänethän tuossa 290 ei ole ne kaikkein edustavimmat, mutta työkalumaista luottamusta herättävät..

Jos olisin jälleen väyrystä ja dieseliä hakemassa, niin hyvin varmasti päätyisin jälleen 290:n, toki pienillä piristyksillä ehkä.
W124 500E
W903 316cdi
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Meillä on kaksi diesel Väyrystä, 220 vaparidiesel ja 320 CDI diesel, josta jälkimmäinen on kärsinyt huollon puutteista, ja sen on huomannut, mutta kyllä siltikin ostaisin enemmin 320 CDI:n kun 290TD:n. Toki korin kunto ostohetkellä on tärkeä asia mielestäni. Nää on omia mielipiteitä. Toki CDI koneesen on saanut osaa vaihtaa, toisin kuin tuohon vapariin. Joskin 290 ei ole vapari.. =) Eikä mielestäni sähköhäiriöt niinkään katso kilometriä, saati konetyyppiä. =)
Menneet:
w202 180B vm: -95
W202 200B vm: -97
S210 320CDI Avantgarde vm: -00
W210 220D Classic vm: -98
W203 200 B Classic vm: -02
S211 270 CDI Avantgarde vm: -03
Nykyiset:
S212 220 CDI vm: -13
S203 180 Kompressor Elegance vm: -07
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

isompi on parempi :lol:
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

saahan 290 väyrystä vaparinakin :lol:

... jollen ihan dementoitunut viel ole
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29278
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole 290 vapari väykkyä.
Kolmisatanen kuluttaa aika paljon.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

290 varsinkin manuaalina menee kyllä tosi hajulla niinkin isoksi autoksi mitä väykky on. Toisaalta OM606:n soundit ja potentiaali... Elämä on valintoja mutta jos nuista "kahdesta" pitäisi valita niin se olis 270CDi :niinpaniin:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Kyllä toi om602 kuluttaa vähän kevyt kuorma-autoskin vaikka ei kone olisikaan säädöis. Onko syynä jakajapumppu vai suoraruiskutus kun kaverilla vastaava systeemi kevyt-k Ducatos ja vie vähän eli ennen JTD malleja... vai pumpun ja ruiskun yhdistelmä?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7180
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

290 on kyllä taloudellinen kampe.
Toki niissäkin omat vaivansa.

5l pintaan menee pitemmillä siirtymillä manuaalina. (ex 290n pienin kulutus oli 5.2l /100km. Automaatti imasee vähän enempi.

300 syöpi n, 1.5l-2l /100km enemmän.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

XUX63 kirjoitti:290 varsinkin manuaalina menee kyllä tosi hajulla niinkin isoksi autoksi mitä väykky on. Toisaalta OM606:n soundit ja potentiaali... Elämä on valintoja mutta jos nuista "kahdesta" pitäisi valita niin se olis 270CDi :niinpaniin:
niinpä. Kyllä se taitaa cdi vehkeisiin kallistua kumminkin......
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

?.. ainiin, vapari 290 olikin geessä ...
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
take
Viestit: 769
Liittynyt: 06.2.2012 22:11
Paikkakunta: Sievi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja take »

aadolf kirjoitti:
XUX63 kirjoitti:290 varsinkin manuaalina menee kyllä tosi hajulla niinkin isoksi autoksi mitä väykky on. Toisaalta OM606:n soundit ja potentiaali... Elämä on valintoja mutta jos nuista "kahdesta" pitäisi valita niin se olis 270CDi :niinpaniin:
niinpä. Kyllä se taitaa cdi vehkeisiin kallistua kumminkin......
Toista vuotta on tullut rullattua tuolla 270cdi:llä eikä kyllä mitenkään hirveän pahaa sanottavaa ole. Huoltoihin on mennyt mitä on mennyt, en osaa sanoa miten nuo on vertailukelpoisia cdi:ttömiin, mutta mukavaa ja kutakuinkin huoletonta kyytiä on saanut.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

no, 270cdi tuli käytyä ja pari tuhatta km menty ilman ongelmia, kops kops...
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Kohta 40tkm 270 ajettu, yli puoli miljoonaa valmiiksi mittarissa, tekniikan kanssa ei ole ollut mitään muuta kuin pari hapettunutta johtoa ja etukatin hitsauksen murtuma.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”