Tehoja oli kateissa, vikaa saa arvata / tietää.

Katso myös W202
Avatar
peehoo7
Viestit: 326
Liittynyt: 15.10.2005 1:39
Paikkakunta: KEMPELE

Viesti Kirjoittaja peehoo7 »

Viimeksi tuommoisen kanssa tapellessa ilmamassamittarin vaihtamalla homma rupes pelittään, vaikka vehokin mittasi sen olevan kunnossa.
Se toimii jos liikkuu tai pörisee.
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Ei kai siinä sitten mitään muuta vikaa ole kuin :vayrynen: :lol:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

veppe kirjoitti:Ei kai siinä sitten mitään muuta vikaa ole kuin :vayrynen: :lol:
Näin on! Ei siinä mitään vikaa ole. Toimii, ei toimi, toimii, ei toimi -ominaisuudet on Stuttgartissa suunniteltuja, ei niitä voi vioiksi luokitella. :D
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Arvausleikiksikin tätä tietysti voi kutsua, mutta vastauksen toki tiedän, koska kyseisen vian sain korjattua. Tarkoitus on tietysti antaa muille tietoa yhdestä mahdollisesta viasta, joka on kohtuullisen hankala löytää, mutta helppo korjata.

Sitten viimeiset vinkit / vastaukset ennen lopullista tuomiota :fu: .

Autossa ei ole uutta ohjelmistoa ja ohjausboxikin on ehjä.
Ruiskutuspaine toimii ohjauksen /ohjelman mukaan.
Tuo toimii ei toimi toimii ainakin vilkuissa.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Moottori saa ilmaa ilmamassamittarin ohi.
Eli ilmanputsarin ja ahtimen välinen putki on jotenkin vaurioitunut, tai esim huohottajan(letkun) kautta tulee ylimääräistä ilmaa.
Huohottaja on vaurioitunut.


Äkkiarvaus tässä yövuorojen välissä.
.
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Tuikku on tietyllä tavalla jäljillä, mutta aivan väärässä :shock: .
Huohotin on ok ja suodattimen ja turbon väli on kunnossa.

Vihon viimeinen vinkki liittyy savutukseen ja ilmamassamittarin antamaan virhearvoon (tai oikeaan varvoon :roll: ).
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29396
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

No mikä siellä oli tukossa ?
Ilmanputsarin kotelon läppä tai sen ohjaus rikki eikä saa ilmaa ?
Oli mikä oli niin ilmanputsarikotelossa kuitenkin. :shock:
wiimax.fi
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

dealer kirjoitti:No mikä siellä oli tukossa ?
Ilmanputsarin kotelon läppä tai sen ohjaus rikki eikä saa ilmaa ?
Oli mikä oli niin ilmanputsarikotelossa kuitenkin. :shock:
Mulla imas kerran 325 bemari semmosen umpion takana olevan "kumitutin" imanputsarikotelolle menevään imuputkeen ja ei muuten kulkenu/kiertäny huonostikkaan sen jälkeen :wink:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Rässi66
Viestit: 4750
Liittynyt: 30.9.2005 1:04
Paikkakunta: Wempääwä

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No tosta Juben jutusta tuli mieleen, et sinne on joku öljyjen tarkistusrätti imeytynyt koteloon? :D
Pro HVM
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

Autossa on lucaksen pumppu ja se pitää helluntai epistolaa välillä.

vaitopumpulla kuntoon
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

cdi kirjoitti:Autossa on lucaksen pumppu ja se pitää helluntai epistolaa välillä.

vaitopumpulla kuntoon
Ei kait CDIssä luukaksia ole koskaan ollut?

Joku lepakko siellä kummitettelee. Ilmanputsarin kansi oli huonosti kiinni tms.
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
Avatar
veppe
Mekka-master
Viestit: 1715
Liittynyt: 02.10.2005 14:42
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Rässi66 kirjoitti:No tosta Juben jutusta tuli mieleen, et sinne on joku öljyjen tarkistusrätti imeytynyt koteloon? :D
Ja tästä tuli sitten mieleen, että on västäräkki löytänyt pesäkolon itselleen :shock: Munat ahdistaa ilman kulkua :lol:
Kerran oli meillä kotona asuntoauton konehuoneessa pikkulinnulla pesä :D
Avatar
P.M.N.
Viestit: 171
Liittynyt: 30.9.2005 12:05
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Tättärärättättättää :shock: .
Tässä vastaus arvoitukseen.
Välijäähdyttimeltä imusarjan suuntaan lähtevän kumiputken kiinnitys (se rautalankahässäkkä) antoi välillä paineessa toisesta kynnestä periksi ja raotti ahtoputkea vähän auki. Vika ilmeni monesti silloin, kun kumiputki oli lämmennyt ja muuttunut joustavaksi. Paineen laskiessa se muljahti takaisin paikalleen. Joskus se taas pysyi raollaan pidempään.
Kone sammuksissa mikään ei oikestaan juorunnut vuodosta, paitsi hienoinen öljysumu liitoksessa.
Ilmamassamittari kertoi tietokoneelle, että ilmaa tulee ja kone antoi syöttöä lisää, seuraus oli se savutus kun ilma ei palamiseen riittänyt.
Välillä vika oli päällä pidempään ja välillä se oli pois kokonaan.

Vian olisi Auto-Sompa korjannut ehjän ilmamassamittarin ja EGR-venttiilin vaihdolla tietokoneen vikakoodin mukaisesti.

Otin etupohjamuovin pois ja kone käynnissä puristelemalla ahtoletkuja huomasin kovemmilla kierroksilla suurempaa ohivuotoa yhdestä liitoksesta. Lisää kierroksia ja kas kummaa, liitos muljahti raolleen :shock: .
Vika tuli kuntoon raottamalla sitä kynttä suuremmaksi ja kiristämällä sitä rautalanka sokkaa. Korjaus oli vähän halvempi kuin liikkeessä. Lopuksi vaihdan vielä ne tiivistävät O-renkaat, jotka päästävät vähän kampikammion huohottamaa öljysumua välistä.

Aina vika ei ole väyrysessäkään sähköpuolella, antureissa eikä can-väylissä. :vayrynen:
Että näin tällä kertaa.
MB S210 320 cdi Avantgarde
MB R129 500SL 1991
MB 124 CE230 1991 sportline
Honda CBR 1100 XX 1998
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29396
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jaahas, ahtopaine oli kuitenkin kateissa...yksi tuommoinen on tullut vastaan että se "rautalanka" oli pettänyt, tosin auton omistaja ei ollut huomannut mitään erikoista kulkupuolessa. :shock:

Sattumalta huomasin, olinkohan vaihtamassa sumuvaloumpiota.

Lastutetussa liitokset ovat lujilla ja jostain syystä 270 CDI repii kuulereita kahtia, nuistaakseni kolme on vaihdettu meillä vaikkei autoja niin kovin paljon tuolla koneella olekaan.

Hieno topikki tämä, P.M.N. :D
wiimax.fi
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2342
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

En luovu kanteesta,luukas vain heittelee etäispesäkkeitä ottaen lopulta luulot pois.
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
h5
Viestit: 4074
Liittynyt: 01.10.2005 18:30

Viesti Kirjoittaja h5 »

Jaahas, vai sellainen :shock:

Tuuria oli että paikallistit, hyvä että löytyi.


Heikki :D
Metsänpoika
Viestit: 12
Liittynyt: 23.5.2006 15:35
Paikkakunta: E-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Metsänpoika »

Jeps :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”