220cdi vm 2002 kylmäkäynnistyongelma

Katso myös W202
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

220cdi vm 2002 kylmäkäynnistyongelma

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Nonniin elikkäs on tullut tuohon omaan facelift väyryseen sellainen ongelma, että kylmänä ei käynnisty, eikä edes lupaa. hetki roikkaa ja sitten kyllä käynnistyyy hyvin. Taas sitten jos kone on käynti lämmin ja lenkki heitetty niin voi käynnistyä viidenkin tunnin päästä vielä helposti?

Sitten jostain olen lukenut, että kun jättää perän ylös, eli vaikka johonkin loivaan mäkeen niin sitten pitäis hörähtää käyntiin vaikka olis kylmä kone, eli kone valuttaa aineen takaisin tankkiin, kun auto tasaisella :o ja kun perä taas on ylempänä niin ei pääse valuttamaan ja sen takia käynnistyy?

Onko ihan legendaa vai voiko olla jotain todenperääkin?

Sit vähän korjaus ehdotuksia, onko ihan turhia vai onko jollakin parempia!

-Eli jonkun moinen siirtopumppu PA letkuun sinne tankin alle?
-pumpun tiivisteet mennyt ottaa ilmaa sieltä?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29368
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ongelman syy selviää helposti ammattitaitoisessa korjaamossa.
Arvailemalla ei kannata vaihtaa osia eikä missään tapauksessa yrittää korjata vikaa esim. asentamalla järjestelmään ylimääräinen siirtopumppu tms.

Todennäköisesti suuttimessa (tai useammassa) on niin paljon ohivuotoa paluupuolelle ettei polttoaineen paine nouse riittävästi.
Toinen mahdollisuus on railpaineensäätimen o-rengas, tosin sen rikkoutuminen aiheuttaa nopeasti sen ettei auto käynnisty enää millään.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Oireet sopii suoraan suutimien liikaan paluupuolen vuotoon
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

CDI203 kirjoitti:Oireet sopii suoraan suutimien liikaan paluupuolen vuotoon
Eli ylivuoto testi vain sitten seuraavaksi?
Sen varmasti pystyy tekemään kotona helposti ja täällä näyttää jotain ohjeita siihen jo olevankin
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

no nyt on testattu ylivuoto suuttimista ja tulokset oli sellaiset, että 1,2 ja 3 suuttimella oli täsmälleen samanverran ylivuotoa ja ja 4 suuttimessa silmämääräisesti kaksinkertaisesti vuotoa. Eli syy taisi löytyä?

kone oli sen verran lämmin, että viisari oli siihen 40 asteen viivalle laskeutunu. mutta koe oli varmasti suuntaa antava, että 4 vaihtoon?

Tarvitseeko noista muista suuttimista huolestua kun vähän oli ylivuotoa?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MeinBenz kirjoitti:no nyt on testattu ylivuoto suuttimista ja tulokset oli sellaiset, että 1,2 ja 3 suuttimella oli täsmälleen samanverran ylivuotoa ja ja 4 suuttimessa silmämääräisesti kaksinkertaisesti vuotoa. Eli syy taisi löytyä?

kone oli sen verran lämmin, että viisari oli siihen 40 asteen viivalle laskeutunu. mutta koe oli varmasti suuntaa antava, että 4 vaihtoon?

Tarvitseeko noista muista suuttimista huolestua kun vähän oli ylivuotoa?
elikäs suutin remontia
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

kappas,täältähän löytyy samankaltainen ongelma kuin mullakin on :lol: Mutta mun auto ei tykkää lähteä pakkasesta käyntiin ilman apuvirtaa joten mistähän tuommoinen mahtaisi johtua? Hehkureleestäkö? Autoon on vaihdettu syksyllä kaikki polttoainelinjojen O-renkaat,suodatin,suuttimet testattu ja olivat kunnossa ja eilen vielä uusiin akunkin eikä vieläkään lähde ilman apuvirtaa käyntiin :o Sitten kun lisävirtaa tarjoaa niin tärähtää heti ekalla startin pyöräytyksellä tulille ja käy heti kaikilla pytyillä eikä savua yhtään :shock:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese300 kirjoitti:kappas,täältähän löytyy samankaltainen ongelma kuin mullakin on :lol: Mutta mun auto ei tykkää lähteä pakkasesta käyntiin ilman apuvirtaa joten mistähän tuommoinen mahtaisi johtua? Hehkureleestäkö? Autoon on vaihdettu syksyllä kaikki polttoainelinjojen O-renkaat,suodatin,suuttimet testattu ja olivat kunnossa ja eilen vielä uusiin akunkin eikä vieläkään lähde ilman apuvirtaa käyntiin :o Sitten kun lisävirtaa tarjoaa niin tärähtää heti ekalla startin pyöräytyksellä tulille ja käy heti kaikilla pytyillä eikä savua yhtään :shock:
Tarkistele aluksi korin ja moottorin välin maapiuha,
sitten releet, startin "puslat"
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

mese300 kirjoitti:kappas,täältähän löytyy samankaltainen ongelma kuin mullakin on :lol: Mutta mun auto ei tykkää lähteä pakkasesta käyntiin ilman apuvirtaa joten mistähän tuommoinen mahtaisi johtua? Hehkureleestäkö? Autoon on vaihdettu syksyllä kaikki polttoainelinjojen O-renkaat,suodatin,suuttimet testattu ja olivat kunnossa ja eilen vielä uusiin akunkin eikä vieläkään lähde ilman apuvirtaa käyntiin :o Sitten kun lisävirtaa tarjoaa niin tärähtää heti ekalla startin pyöräytyksellä tulille ja käy heti kaikilla pytyillä eikä savua yhtään :shock:
Onhan sähköinen lisälämmitin kunnossa? Itsellä oli vuosi sitten samaa ongelmaa, ja irroitettiin sähkökärvennin irti sähköpiuhastaan, niin johan alkoi virtaa riittämään. Sähkökärventimellehän tulee piuha suoraan laturilta, ja jatkaa matkaansa akulle. Kärvennin hajoaa usein siten että vetää itsensä maihin, ja purkaa akun sitäkautta. Itselläni kanssa W210 -00 320 CDI
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Omassani on jo tuo sähkökärvennin poistettu käytöstä ja starttikin on tehdasuusi mutta vika selvisi tänään... Hehkurele ei antannut virtaa hehkuille kun sen kärjessä oli ns.piikki :evil: No ensi avuksi putsasin kärjen ja nyt pelittää taas hehkutus ja lähtee taas omin voimin käymään :D Tosin pajalle tuo pitää seuraavaksi viedä kun 6pytyn hehku on pimentynyt kun mittasin nekin tuota vikaa ettiessä :lol: Jännä vaan tuo vika kun hehkun valo syttyi kuitenkin ihan normaalisti vaikkei oikeasti hehkuttanut ollenkaan :?
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Ahaas. No hyvä kun selvisi. No juu useimmin Mersussa kaiketi hehkun valo palaa ihan normaalisti, mutta syttyy käynnistyksen jälkeen uudestaan jos hehku on pimeänä.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mitäs mieltä olette että kannattaako mun käydä ostamassa tuohon vielä se uus rele varuille vaikka tuo nyt toimiikin :? Ja nythän tuossa palaa tosiaan mittarissa hehkun valo kun auto käy kun se yks hehku on pimeänä,no saa ainakin ajan vietettä huomiselle aamuyölle kun taas kerran lähen töihin kohti Joensuuta :lol: eli Joensuun alueelta pitää nyt löytää paja joka haluaa tuon hehkun tuohon vaihtaa :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
jyriniemela
Viestit: 320
Liittynyt: 29.12.2011 10:24
Paikkakunta: Vesilahti

Viesti Kirjoittaja jyriniemela »

Tottakai uusi olisi aina sitten uusi, mutta jos se toimii moitteitta, kun sen puhdistit niin en tiedä kannattaako sitä vaihtaa jos toimii. =)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Eli uusitaan sitten jos vielä alkaa temppuilemaan :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mese300 kirjoitti:Omassani on jo tuo sähkökärvennin poistettu käytöstä ja starttikin on tehdasuusi mutta vika selvisi tänään... Hehkurele ei antannut virtaa hehkuille kun sen kärjessä oli ns.piikki :evil: No ensi avuksi putsasin kärjen ja nyt pelittää taas hehkutus ja lähtee taas omin voimin käymään :D Tosin pajalle tuo pitää seuraavaksi viedä kun 6pytyn hehku on pimentynyt kun mittasin nekin tuota vikaa ettiessä :lol: Jännä vaan tuo vika kun hehkun valo syttyi kuitenkin ihan normaalisti vaikkei oikeasti hehkuttanut ollenkaan :?
Vaika kaikki hekut olis pimeänä niin jos kaikki muu on kunossa niin lähtee
pitkälä startila käymään, eli kannatta varutua että hetken pästä voi olla jonkun moista jumpaa tiedossa vaivaan liityen
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

varauduin jo :lol: ei lähtennyt aamulla enää käyntiin joten jätin mersun pihaan ja lähdin saabilla työreissuun. Käyn nyt loppuviikosta hakemassa korkeapaine pumppuun tiivistesarjan ja taidanpa samoin tein ostaa sen railpaine anturinkin
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Hehkun rele kannatta uusia, jos on kerran piikin tehnyt. Releen kärjessä oleva pinnoite on pilalla ja tekee jonkin ajan päästä uuden piikin ja taas palaa hehkuja kun rele jumii kiinni.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4303
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Meissenkeri kirjoitti:Hehkun rele kannatta uusia, jos on kerran piikin tehnyt. Releen kärjessä oleva pinnoite on pilalla ja tekee jonkin ajan päästä uuden piikin ja taas palaa hehkuja kun rele jumii kiinni.
Ja siinä samalla voi pala muutaki
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Noniin, elikkäs multakin(topicin aloittajalta) löytyi moinen vika, että millekkään hehkulle ei tule virtaa kun kääntää avaimen hehkutus asentoon. elikkäs sitä hehkun relettä voisi lähteä epäilemään. missäs moinen mahtaa löytyä? saako sen toimivuuden mitattua helpostikkin? siihen tulevilta johdoilta mittaa paljonko tulee virtaa? yms

Täähän saattaa kääntyä helposti korjattavaksi o.O

-Löytylöyty-
Avatar
Magge--
Viestit: 649
Liittynyt: 01.11.2010 0:01
Paikkakunta: Ranua

Viesti Kirjoittaja Magge-- »

CDI203 kirjoitti: Ja siinä samalla voi pala muutaki
Kuva

Kuva

Hehkutusrelehän sielläki vähä kärryytteli.. :lol:
Pajero 3.2 DID -07
W906 318 CDI -08
W124 300E -88
Outlander PHEV -14
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Hehkurele on nyt tilattu ja huomiseksi saan uuden ja tiivistesatsin saan vasta ens viikolla kun oli paikallisesta KL:stä päässyt loppumaan saatesanoilla että viimeisen kuukauden aikana on mennyt uskomaton määrä näihin CDI mersuihin noita tiivisteitä kaupaksi :lol:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Mutta juu uuden releen ostin eikä mitään vieläkään, eli ei tule virtaa hehkuille asti?

Releeseen asti tulee virta mutta ei lähde mistään pinnistä mitkä menee sit hehkuille.

Eli voiko joku hehku ottaa niin ilkeesti maihin että jopa rikkoo sen releen kokoajan? (hehkujen johdot näytti olevan kunnossa)
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Mikseipä se voisi tuostakin johtua mutta mitä nyt ite tuon releen sisälle kurkistelin niin vaikuttaa aika naurettavalta keksinnöltä koko mötikkä :lol: Piirilevyhän siellä sisällä on jonka kautta kulkee sitten kaikki virrat kärkien kautta hehkuille,omasta oli nyt taas kerran kärkiin tullut piikki ja oli näköjään piirilevykin jo saanut lämpöä :escape: Tuon takia tilasin nyt heti uuden releen omaan koslaan :roll: Mutta on se ihme homma kun tuo auto nyt seisoi kovassa pakkasessa sen 5päivää ja putsasin taas kerran sen releen kärjen niin nyt läks käymään heti kerrasta ilman yhtään hinkkausta,hyvä kun startti ehti pyörähtää niin auto kävi jo :o Ja kun mulla ei ole mahdollista edes esilämmittää tuota mottia yhtään kun lohkolämmitin ei toimi niin pidin tuota suoranaisena ihmeenä :lol: Joten eikö tuosta voisi jo aika pitkälle olettaa että mun tapauksessa ei ole mistään muusta kyse kuin juuri tuosta hehkureleestä? :?
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Mitenkä hehkujen vastukset pitäis olla siitä releen liittimestä mitattuna?
tälläisiä tuloksia tuli;
1,4.
1.
6.
3,4.

Meneekö vaihtoon? kertooko nui lukemat jotain, että sieltä ottaa maihin rikkoo releen?

Tarvitsee seuraavaks katsoa tuleeko sitä ohjaus virtaa kun kääntää avainta.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1274
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Suoraa hehkuista mitattuna n. 1 on normaali. En osaa sanoa miten mittaustapa muuttaa tilannetta.
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

Omastani kun mittasin nuo hehkut siitä piuhan päästä mikä tulee releeseen kiinni niin arvot oli 5pytyssä 0,8ohmia ja kutos pytyssä 24,5ohmia eli kyllä jos siellä oikeasti on hehkuja pimeänä niin lukeman pitäisi vissiin olla aika reilustikin kovempi kuin mitä muissa on :? Mutta tuohon sun ongelmaasi voisin kyllä veikata että sulla on kaks hehkua pimeänä kun arvot kuitenkin kahdessa on reilusti yli puolet isommat kuin kahdessa muussa :roll:
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Nyt on joulut vietetty ja pulmien pariin -.-

Niin eli vaihdatin sen yhden suuttimen taisin tuolla alussa siitä puhua, että ylivuotaa n 50 % verrattuna kavereihin siinä vieressä. huomenna aamulla kylmäkäynnistyskokeilut jatkuvat!!! JA samalla kun kaveri siinä vaihtoi suutinta niin mittasin uudestaan hehkut ja sain 0,8 - 1,1 Ohmia, eli oiskohan koti mittarissa vain ollut paristot vähän loppumaisillaan, kun antoi tuollaisia lukemia:o Eli hehkujan en mennyt vaihtamaan kun hehkuille tulee virtaa ja hehkut on kaikki kunnossa.
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Nonni, eli suuttimen vaihdosta ainakin jotain hyötyä oli, tänä aamuna 12 tuntia seisseenä -1 pakkasesta lähti käyntiin!

Käytän vielä mittarissa kiinni ja tarkistaa muiden suuttimien kunnon ja pistää vähitellen kiertoon siitä sitten!
Avatar
mese300
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 04.10.2006 20:58
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja mese300 »

No hyvä kun alkoi vika selviämään :D Paljonko kustansi uusi suutin? Omakin vekotin tuli kuntoon kun vaihtoi vielä sen rail paineen tunnistimen 2 O-rengasta sekä sen tuen,omasta oli se tukikin mennyt entiseksi :D
-98 Mb Sprinter 312D Rimor Brig Super 748
-08 Volvo S80 2.4D
MeinBenz
Viestit: 54
Liittynyt: 04.10.2012 9:47

Viesti Kirjoittaja MeinBenz »

Uusi tai no uusi ja uusi, tehdaskunnostetun tilasin paikallisesta kl-varaosista ja oli merkiltään ecoline(?) noh hintaa sillä oli 220e ja sit siihen uus pultti.

Kun vaihdoit ne tiivisteet/renkaat sinne niin vuotiko niistä sillain että silmällä näki vai mistä moinen, että vaihdoit?

Itsellä tarvitsee ilmeisesti vielä jotain vaihdella kun ei suostunyt nyt lähtemään enään käyntiin -6 astetta pakkasta-.- Mutta roikkaa ei tarvinnut niin kauan kuin ennen että jotain apua siitä suuttimen vaihdosta oli.

Oiskohan mullakin tuo railpaineen anturi myös sökönä, näkyyköhän se mittarisssa O.o?!?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”